En heyecanlı yarışmalar!

Mesajını hızlı ve eğlenceli şekilde vermek isteyen markalar, hedef kitlesine ve amaca yönelik tasarlanan yarışmalarla sosyal medya üzerinden beklentilerine kavuşmaya çalışıyor. Bu heyecanlı yarışmaların markalara yaptığı katkılar ise uzmanlara göre saymakla bitmiyor...

1.06.2014 13:08:100
Paylaş Tweet Paylaş
En heyecanlı yarışmalar!

Gri Creative Sosyal Medya Stratejisti Gaye Güzelay da “Düzenlediğiniz yarışmayla katılımcılara ödül, eğlence ya da iyi vakit kısacası ne vaat ediyor ve kazandırıyor olursanız olun; bu kampanyaların üstlendiği en önemli işlev aslında marka mesajını iletmek” diyor.

Mutfak, banyo armatürleri ve aksesuarları markası Artema’nın ürünlerinin dayanıklılığını anlatmak için Facebook üzerinden gerçekleştirip Twitter’dan desteklediği “Artema Dayanıklılık Testi” yarışması Güzelay’ın söylediğine iyi bir örnek sayılabilir.

“Artema 1,5 milyon kez açıp kapamaya dayanıyor, peki ya sen dayanabiliyor musun” mesajı üzerinden kurgulanan uygulamada, katılımcıların 1,5 milyon kez Artema’yı açıp kapaması istendi ve 22 bin kişinin katıldığı yarışmada bunu sadece bir kişi başardı. 

Sonuçta hem tüketiciler Artema’nın dayanıklılığını bizzat deneyimledi, hem de Artema Facebook sayfası takipçi sayısı 10 günde yüzde 40’tan fazla (20 bin) arttı.

ÖDÜLE DİKKAT
Peki sosyal medyadaki yarışmalarda başarıyı yakalamanın sırrı ne? Boomerang İstanbul Sosyal Medya Ajansı Sosyal Medya Direktörü Hamza Özgören, “Başarılı bir sosyal medya yarışması, markanın amaçları doğrultusunda belirlenmiş hedef kitleye sosyal medya üzerinde ulaşabilendir.

Bu noktada yarışmanın içeriğinden, ödüllere kadar tüm kampanyanın hedef kitleye yönelik oluşturulması çok önemli” vurgusunu yapıyor. Uzmanlar, insanların ulaşmak isteyeceği ve markayla ilişkilendirilebilecek ödüllerin yarışma kampan-yalarına başarı getirdiği kanısında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz