Güçlü olmanın 8 etkili yolu

Günümüzde markalar doğrudan ürün tanıtımından, müşteri ilişkileri ve algı yönetimine kadar birçok alanda iletişim yaparken sosyal medya mecralarından yararlanıyor. Ancak popülerliği ve kullanıcı sayısı giderek artan bu mecra, doğru yönetilmediğinde markaların varlıkları için ciddi tehditler de doğurabiliyor. Bu nedenle markaların bu mecrada çok dikkatli ve bilinçli hareket etmeleri gerekiyor. İşte bu noktaya dikkat çekmek isteyen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick, “The Art of Social Media: Power Tips For Power Users/ Sosyal Medya Sanatı: Güçlü Kullanıcılar İçin Güçlü İpuçları” kitabıyla bu mecrayı kullanmak isteyen markalara 8 adımda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair adeta bir yol haritası çıkarıyor…

19.03.2015 16:14:410
Paylaş Tweet Paylaş
Güçlü olmanın 8 etkili yolu

7 KONULARI SOSYAL HALE GETİRİN 
Daha fazla takipçi elde edebilmek için en etkili yol, kaliteli içerik sağlamak. Bu durum savaştan yüzde 90 ihtimalle başarıyla çıkmanıza neden olur. Ikinci konu, mutlaka farklı platformalara girmek. Şirketlerin yapması gereken en önemli konulardan biri, bir olayı sosyal hale getirmek. Örneğin Motorola’nın bir etkinliği vardır. Biz de MotoXBrasil2013, MotoXPeru2013, motoXMexico2013 diye bir hashtag açtık. Ancak bunlar sadece 3 gün dikkat çekti. Sonra MotoX adı altında daha kısa ve daha jenerik bir hashtag açtık. Amaç bu hashtag’in trend olmasıydı ve bu etkinliği çok popüler yapabildik. Hashtag şirketlerin bir durumu, ürünü, hizmeti sunmasında çok önemli bir kullanım. Anında bu hashtag ile olayı popüler ve konuşulur hale getirebilirsiniz. MotoX etkinliği için açtığımız hashtag ile konuyu hemen her platformda yayınladık. Facebook, Twitter, Google+, Instagram da paylaştık. Amaç herkesin fotoğrafları ve videoları görmesiydi.
8 CEO MECRAYI ÖNEMSEMELİ Şirketlerin sosyal medyayı etkili kullanması için bir diğer önemli madde, CEO’nun sosyal medyanın öneminin farkına varması ve pazarlama yöneticisiyle bunu paylaşması. Bir hedef belirlenmeli ve ajansla bu hedefe ulaşmak için strateji geliştirilmeli. Bu şekilde beğeni toplanır, yorum alınır, takipçi sayısı artar. Unutulmamalı ki her bir sosyal medya mecrasının farklı takipçisi farklı stratejisi var. Instagram takipçisi ile Facebook takipçisi aynı kişi olsa bile bu iki platformu aynı zamanlarda aynı şekilde kullanmıyor. Şirketler bunun farkına varıp strateji oluşturmalı. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz