Hangi blogger

Şirketlere işbirliği yaptıkları bloggerlerı sorduk.THY'den Loreal'e GittiGidiyor'dan Mavi Jeans'e markaların seçimleri..

26.10.2015 13:56:320
Paylaş Tweet Paylaş
Hangi blogger
İnsanlar sosyal medya üzerinden bilgilenmeye başladıkçaşirketler de alternatif bir kanal olarak yeniürünlerini sosyal hesaplarından müşteriye ulaştırmaya çalıştı. Ancak markalarınbu “taraflı propaganda” karşısında izleyici kitlesi yüz binleri aşan blogger değerlendirmelerinin satışlar üzerindeki etkisini fark etmeleri uzun sürmedi. Bugün hem dünyada hem de Türkiye’de özellikle tekstil, moda, kozmetik, dekorasyon, teknoloji, gıda ve seyahat sektörlerinde şirketler ünlü bloggerlarla tanıtım işbirlikleri yapıyor. Böylece güvenilen ve sevilen bir kişi tarafından teşvik edilen marka ve ürünlerin satışının yanında müşteri etkileşimi de çoğalıyor. Şirketlerin sosyal medya hesaplarına ve resmi internet sayfalarına olan trafik artıyor. Türkiye’deki şirketler de gerek ürün lansmanlarında gerek daha uzun soluklu projelerde etkin bloggerlarla çalışıyor. Örneğin THY, Japonya’da Youtube videoları çok izlenen “Chika” adlı bloggerla Uzakdoğu pazarında tanıtımı yapıyor. Boyner Grubu, ünlü blogger Buse Terim ile çalışırken, Mavi Jeans Brezilyalı genç model/ blogger Vini Uehara ile hedef kitlesine ulaşıyor. Şirketler çalıştıkları bloggerları sadece takipçi sayılarına göre değil, yaşam tarzları ve kitlelerinin markalarıyla paralelliğini de dikkate alarak belirliyor. Markalara blogger seçimlerini ve en başarılı işbirliklerini sorduk. İşte yanıtlar…
MAVİ’NİN VİNİ’Sİ
Mavi Jeans koleksiyonlarında olduğu kadar blogger seçimlerinde de yepyeni keşifler peşinde. Bunun en güzel örneği ise Mavi’nin Vini hikayesi. Büşra Küçük adında bir üniversiteli, 35 milyon üyesi olan Kanadalı online kitap dükkânı Wattpad’de yayınladığı “Kötü Çocuk” serisinde Meriç Tuna diye bir karakter yaratmış ve bu karakteri görselleştirmek için 24 yaşındaki blogger Vini Uehara’nın bir fotoğrafını kullanmış. Kısa sürede Vini, Meriç karakteriyle Türkiye’de genç kızlar arasında fenomene dönüşmüş. Mavi’nin Vini hikayesi de markanın dijital ekibinin Wattpad’de Vini’yi keşfetmesiyle başlamış. Vini, 24 yaşında, özellikle 15-17 yaş aralığındaki birçok genç kızın “Meriç” olarak tanıdığı kendi halinde bir blogger/tasarımcı ve müzisyen. Marka, Vini’yi geçtiğimiz yıl moda blogger’ı yönüyle Mavi’nin hayatına sokmuş. Mavi Pazarlama Direktörü Serpil Berkan, süreci şöyle anlatıyor: “Türkiye’den Brezilya’ya ürünler göndererek fotoğraf ve videolarla ‘Vini’nin Denim Günlüğü’ diye bir konsept hazırladık. İlk paylaşımımızdan itibaren sosyal medyada yer yerinden oynadı, rekor üstüne rekor kırdık. Gençlerin kalplerini kazanmanın tek yolunun gerçekten onlardan biri olmaktan ve hikaye anlatması değil gerçekten hikayenin parçası olmaktan geçtiğini gördük.” Marka devamında Vini ile “Vini’nin Dünya Kupası Stili” ve “Vini’nin İstanbul Günlüğü” projelerinde işbirliği yapmış ve bu kampanyalar sosyal medyada like ve RT rekorları kırmış. Berkan, “Kendi halindeki Vini bir celebrity’ye dönüştü. Mavi’yle 2015 yılı için anlaşma imzaladı. Şu anda Vini tişörtleri satış rekorları kırıyor. Bu hafta da mağazalarımıza Vini aksesuarları ve Vini fotoğraflı yeni tişörtler giriyor” diyor.
ÇOK GEZENLER KULÜBÜ
Pegasus Hava Yolları, müşterilerine yeni keşifler için ilham verebilecek içerikler için 4 yıldır Çok Gezenler Kulübü Platformu aracılığıyla başta Hazal Yılmaz olmak üzere pek çok bloggerla işbirliği yapıyor. Pegasus’un uçuş ağındaki 30’dan fazla şehri deneyimleyen bu blogger ekipleri izleyicilerini de yeni yerlere gitmeleri için motive ediyor, onlara seyahat planları için tüyolar veriyor. Çok Gezenler Kulübü’nün hikayesi eski bir reklamcı olan Hazal Yılmaz’ın 2009 yılından işinden istifa ederek edebiyat üzerine yazdığı bloğu “hazalyilmaz. com” adresine taşıması ve İstanbul hayatını yazmaya yönelmesiyle başlıyor. Dünyayı gezme planlarını Pegasus Hava Yolları’na sunan Hazal Yılmaz’ın bu girişiminin ardından Çok Gezenler Kulübü Projesi doğuyor. Pegasus, kampanya ve proje lansmanları esnasında da bloggerlarla bir araya gelmeye önem veren bir şirket. Pegasus Hava Yolları Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver şunları söylüyor: “Bu yıl misafirlerimize yaz dönemini tek bir tatile sığdırmamaları için ilham verdiğimiz ‘Daha Çok Yaz’ kampanyamız için mayıs ayında bloggerlarla yazın gelişini kutladığımız eğlenceli bir etkinlik gerçekleştirdik. Haziran ayında ise Marvel iş ortaklığıyla lanse ettiğimiz yeni uçak içi güvenlik filmimizin ilk gösterimi için seyahat, sinema ve çizgi roman alanlarında yazı yazan bloggerlarla bir araya geldik. Başta Çok Gezenler Kulübü olmak üzere blogger iş ortaklıklarımızdan oldukça iyi dönüşler aldığımızı söyleyebiliriz.”~JAPONYA’YA CHİKA İLE AÇILDI
THY de uçuş destinasyonlarını hem Türkiye’de hem globalde blogger işbirliğiyle tanıtmayı seçen dev şirketlerden. Blogger seçiminde THY’nin tanıtımına öncelik verdiği bölgelerden isimler tercih ediliyor. Ayrıca bu kişilerde özgünlük, yüksek etkileşim ve güncel paylaşım gibi özellikler aranıyor. Şirket bu alanda pek çok başarılı projeye de imza attı. Örneğin, ülke tanıtımı amacıyla geçtiğimiz yıl “Fortune Traveller” projesi kapsamında dünyanın farklı yerlerinden, Youtube’un en çok erişime ulaşan içerik üreticileri Türkiye’ye getirildi. Bu projeyle THY, Youtube’da 11 milyon izlenme, Instagram’da 20 milyon, Twitter’da 18 milyon, Facebook’ta ise 12 milyon erişim sağladı. Şirket ayrıca yakın dönemde Japonya’da Youtube videoları çok izlenen “Chika” adlı bloggerla çalıştı. Chika, Türkiye’ye gelerek İstanbul, Edirne ve Bursa’yı gezdi ve sosyal medya hesaplarından birçok paylaşım yaptı. Bu sayede THY, Japonya pazarında pek tanınmayan ama ilgi çekeceğini düşündüğü yerleri tanıtmış oldu. Chika’nın paylaştığı Youtube videoları 500 bin izlenme rakamına erişti. Instagram fotoğrafları ise 40 binin üzerinde beğeni aldı.
TWIST VE BEETLE STİLİ
Moda ve hazır giyim markaları da sosyal medyadaki iletişimlerinde bu konuda popüler bloggerlarla çalışıyor. Örneğin İpekyol, bloggerları tüm yıl boyunca 3 farklı markasının iletişim planına dahil ediyor. Bu işbirliğinde bloggerlar koleksiyondaki parçaların farklı yöntemlerle nasıl kullanılabileceğini ve en şık parçayı bile günlük hayatlarına nasıl entegre edebildiklerini paylaşıyor. Marka blogger ile sadece kombin bazlı değil, temsil
ettikleri markanın yaşam stilini de yansıtabilecekleri projeler yaratmayı seviyor. İpekyol Pazarlama Direktörümü Azra Zeyrek, “Favori bloggerlarımız arasında Meriç Küçük, Nil Ertürk, Rüya Büyüktetik ve Billur Saatçi gibi isimler var” diyor. Zeyrek, geçen yıl Twist markası için Billur Saatçi’yle gerçekleştirdikleri başarılı işbirliğini şöyle anlatıyor: “Müşterilerimize Beetle hediye ettiğimiz bir kampanya döneminin lansmanı için Billur ve kırmızı Beetle’ıyla beraber İstanbul’u gezerek fotoğraf çekimi gerçekleştirdik. Sonrasında Twist’ten Beetle stilini en iyi yansıtan kombinini seçmesini istedik ve bu kombini Instagram takipçilerimizin tahminine açtık. 1.000’in üzerinde katılımın sağlandığı bu yarışmada kazananlara Twist hediye çeki verdik. Hem takipçilerimiz için keyif dolu bir yarışma yapmış olduk hem Beetle kampanyamızı genç nesil Twister’lara duyurmuş olduk.”
BLOGGER VE VLOGGER DESTEĞİ
Kozmetik devi L’Oréal içerik sitesi Makyaj.com’da, ürün uygulama eğitimi ve bilgi verme amaçlı makyaj, cilt ve saç bakımı konularında hem blogger hem de vloggerlar (video blogger) ile işbirliği yapıyor. Marka seçimini “özgün bir yaklaşımı ve özgün bir takipçi profili” olan isimler arasından yapıyor. Proje kapsamı ve yaklaşımına göre farklı blogger ve bloggerlar ile birlikte içerik ürettiklerini söyleyen L’Oréal Türkiye Pazarlama Direktörü Beyza Kapu, “Örneğin, içerik sitemiz olan Makyaj.com’da Duygu Özarslan ile çektiğimiz yeni yıl makyajının iyi bir izlenme sayısına ulaştığını söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra Urban Decay gibi lüks segmentimize ait olan ürünlerimizin lansmanlarında Sebile Yılmaz gibi takipçi sayıları ve demografisi daha farklı vlogger’ları tercih ediyoruz” diyor. Marka ayrıca, L’Oréal Paris’in bu yılki Cannes 2015 iletişimi sırasında Kırmızı Halı stilini yansıtan birçok içeriğini bloggerlarla birlikte üretmiş. Kapu, “Bir çok vlogger’ı ve ünlüyü bir araya getirdiğimiz saha etkinliklerimizle takipçi dikkatini çektik ve gerçek zamanlı kurgularımızla birbirinden çekici içerikleri hayata geçirdik” diye konuşuyor.~FARKLI ZAMANDA FARKLI BLOGGER
Boyner Grubu da hem yeni çıkan ürünlerin performans değerlendirmesi hem de kampanyalarının daha fazla kişiye ulaşması için blogger ve vlogger işbirliklerine önem veriyor.Şirketin pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı Mehtap Alp, “Ürünlerin performans değerlendirmelerini bloggerların Youtube kanalları üzerinden dinlemek, müşterinin olduğu kadar bizlerin de ilgisini çekiyor” diyor. Özel günler de grubun blogger iletişimleri için önem verdiği dönemler arasında. Grup, Anneler Günü’nde anne ya da anne adayı bloggerlar, 23 Nisan’da ise çocuk sahibi bloggerlarla temas halinde. Alp, şöyle anlatıyor: “Geçtiğimiz yıl Buse Terim ile İstanbul Moda Haftası’nda takeover projesi [EE1 ]gerçekleştirdik. Buse Terim @boyneronline Instagram hesabından 2 hafta boyunca paylaşımlar yaptı. Billur Saatçi, Nil Ertürk ve Maritsa ile yılbaşı döneminde birbirlerine yılbaşı hediyeleri seçip evde kutlama yaptıkları fotoğraf ve videolu bir yılbaşı hikayesi yaptık. Zet Fashion ile de Sevgililer Günü’nde mağazadan seçimlerini yaptığı bir proje gerçekleştirmiştik.” Bu projeler arasında en fazla kişiye ulaşan Buse Terim’inki olmuş. Alp,“Takipçilerimiz hem moda haftasını ordaymışçasına takip edebildi hem Buse Terim’in street fashion karelerinden ilham aldı” diyor.
EBEVEYN BLOGGER DÖNEMİ
Blogger iletişiminde Buse Terim’i tercih eden bir diğer marka da English Home. Marka Sevgililer Günü’nde “Evinizi Aşkla Doldurun!’’ kampanyasında, Terim ile birlikte gerçekleştirilen çalışmadan başarılı geri dönüşler elde ettiğini düşünüyor. English Home Pazarlama Yöneticisi Fatih Aslaner, “Ev dekorasyonundan, dünya trendlerine kadar pek çok konuda keyifli etkinliklerle blogger iletişimimizi yürütüyoruz.” diyor.Öğretici eğlence merkezi Legoland Discovery Centre İstanbul, düzenlediği etkinliklere mutlaka blogger da davet ediyor ve bu isimleri hedef kitlesi gereği 3-10 yaş arası çocukları olan anne-baba bloggerlar arasından seçiyor. Örneğin, merkezin açılış öncesi etkinliklerinden ilkinde Hassas Anne (Ece Kumkale) ile işbirliği yapılmış. Merkezin en etkili işbirliği ise açılış günü etkinliğinde seyahat bloğu Gezimanya.com ile yaptığı proje olmuş. Legoland Pazarlama Müdürü Aydan Alboğa Uslu, “Gezimanya’nın anne bloggerlara yaptığı davet sonucunda etkinliğimize 35 blogger ve 52 çocuk katıldı. 50 saat içinde bloggerlar tarafından yapılan paylaşımlarımız toplamda 10 bin 792 like aldı” diyor. Hassasanne bloğunun sahibi Ece Kumkale, son 3 yıldır etkin biçimde blog yazıyor. Sadece Instagram’da 26 binden fazla takipçi sahibi. Kumkale, 16 yıllık evli ve 3 çocuk annesi. Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olduktan sonra eşiyle birlikte 7 yıl ABD’de yaşadıkları süreçte Florida Üniversitesi’nde sosyal psikoloji yüksek lisansı yapmış ve erken çocuk gelişimi üzerine bir sertifika programına katılmış. Kumkale, bu yıl içinde İstanbul’da 1-7 yaş arasındaki çocuklara yönelik bir gelişim ve aktivite merkezi açtı.

~TREND ÖNCÜLERİYLE ÇALIŞIYOR
E-ticaret sitesi GittiGidiyor “Cadde” portalinde, marka ortaklıklarına ve sezona göre farklı hedef kitlelere hitap eden blog yazarlarıyla işbirliği yapıyor. Örneğin, yaz döneminde moda blog yazarlarını, okul döneminde teknoloji blog yazarlarını, evlilik döneminde ise dekorasyon blog yazarlarını yaptığı projelere göre tercih ediyor. Şirket, Cadde portalının lansmanında
da birçok blog yazarıyla ortak çalışmalar ve yarışmalar yapmış. Bu kapsamda trend öncüsü blog yazarları ve ünlülerden Gamze Saraçoğlu, Billur Saatçi, iconjane, Ayşe Kucuroğlu, Tuna Mert, Onur Yüksel ve Niyazi Erdoğan gibi isimlerle çalışmış. Bunlardan en öne çıkanı ise Billur Saatçi ile yaptıkları işbirliği olmuş. GittiGidiyor Marka PR ve İletişim Müdürü Banu Betül Güler projeyi şöyle anlatıyor: “Billur, Cadde için bir trend yazısı yazdı ve bu sitemizde paylaşıldı; kendi blogunda da Cadde’de satılan ürünlerle yaptığı bir moda çekimini yayınladı. Bu çekimin sonunda ise kişilerden bu kreasyonlara benzeyen kombinler oluşturmalarını ve bunları Instagram’da paylaşmalarını istedi. Billur gelen kombinleri bizzat değerlendirerek kazananları belirledi ve bloğundan paylaştığı Cadde ürünlerinden hediyeler verdi. Bu kampanya sonucu Instagram takipçi sayımız neredeyse yüzde 200 artış gösterdi ve 500’e yakın kombin paylaşıldı” diyor.
MERCEDES’İN MODA RÜZGARI
Mercedes-Benz Türk 2013’ten bu yana ana sponsoru olduğu “Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul” (MBFWI) çerçevesinde farklı bloggerlarla birlikte ilerliyor. Şirket beraber çalıştığı bloggerları sadece takipçi ve etkileşim rakamlarına göre değil, yaşam tarzları ve belirledikleri hedef kitlenin marka ile uygunluğuna göre belirliyor. MBFWI kapsamında bloggerlar, Türk moda dünyasının önde gelen tasarımcıları ile Mercedes-Benz araçlar içerisinde röportajlar gerçekleştiriyor ve otomobil modellerini test ediyor. Mercedes-Benz Türk’ten yapılan açıklamada “Böylece otomotiv dünyasına uzak moda ve lifestyle takipçilerine, moda desteği vermenin yanı sıra araçlarımızı tanıtma fırsatı bulduk” deniyor. Club Med ise dünyanın çeşitli noktalarındaki 70’ten fazla premium tatil tesisinin tanıtımı için bloggerlar ve sosyal medya fenomenleriyle işbirliği yapıyor. Club Med
Güney Akdeniz Ticari Bölge Direktörü Eric Georges, “Takipçi sayısı, takipçi profili ve blog veya hesabın çizgisi bizim için önemli kriterler. Örnek olarak blogger Gamze Biran ve Instagram fenomeni Sezgin Yılmaz’ı verebiliriz” diyor. Son olarak, Biran ve Yılmaz Instagram hesaplarından ve bloglarından yayınladıkları fotoğraflar ve özel yazılarla Maldivler’deki Club Med Kani tesislerinin tanıtımına katkı sunmuş.
~
DR. SELÇUK TUZCUOĞLU / BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ MARKETİNG YÜKSEK LİSANS PROGRAMI KOORDİNATÖRÜ
“Bloggerla işbirliği bültenden faydalı”
TRAFİĞİ SATIN ALIYOR

Şirketler kendi bloglarındaki ziyaretçi sayısını artırmak için bloggerları “konuk yazar” olmaya davet ediyor. Böylelikle bloggerın halihazırdaki kitlesi de o şirketin bloğuna trafik olarak dönüyor. Ayrıca şirket aktivitelerindeki PR etkisini artırmak için bloggerlarla çalışmak, markanın hedefine uygun olduğu sürece herhangi bir basın bülteninden çok daha yararlı olabiliyor. Onların yazıları potansiyel müşteriler tarafından da şirketin kendi ticari mesajlarına göre daha tarafsız değerlendirmeler olarak algılanıyor.
ALTERNATİF KANAL
Bloggerlar kampanyaların duyurulmasında farklı hedef kitlelere ulaşmak için alternatif
bir kanal olarak fayda gösteriyor. Çünkü özellikle belli ürün gruplarında hedef kitle haber bültenleri dinlemektense gelişmeleri bloglardan takip etmeyi tercih ediyor. Kampanya tanıtımları için basın toplantılarının yanı sıra ajanslar kanalıyla haberdar edilen bloggerlara lansman yapan şirketlerin sayısı hızla artıyor.

Moda dünyasının önde gelen 6 bloggerının profili
BİLLUR SAATÇİ

1981 doğumlu Billur Saatçi, Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler mezunu. 2012 Ocak ayında 5 yılı aşkındır içinde olduğu kurumsal hayatı bıraktı ve tam zamanlı olarak offnegiysem.com adlı bloğu yönetmeye başladı.
GAMZE BİRAN
1988 doğumlu Gamze Biran, 2008’de İTÜ İşletme Mühendisliği’nde okurken moda tutkusunu keşfetti. O tarihten beri trend öncülüğü yaptığı “Cindrella under the umbrella” bloğunda yazılar yazıyor.
MERİÇ KÜÇÜK
Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu Meriç Küçük, henüz 26 yaşında ve moda dergilerinin ve moda severlerin yeni gözdesi. Maritsa. co isimli blogunda hem moda yorumları yapıyor hem de kendisini fotoğraflıyor.
NİL ERTÜRK
 1988 doğumlu Nil Ertürk, İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema Bölümü’nden mezun olduktan sonra profesyonel hayatına moda alanında devam etti. 2009’da kendi adıyla açtığı blogu İtalyan Vogue, İspanyol Elle gibi dergilerin de bulunduğu pek çok uluslararası mecrada kendinden söz ettirdi ve dünyadaki en iyi 100 moda blogu arasında gösterildi.
RÜYA BÜYÜKTETİK
1987 doğumlu Rüya Büyüktetik, 2011’de Fashiononboard adlı bloğu kurdu. Büyüktetik, Türkiye’nin en çok takip edilen moda bloggerlarından biri.
ZUHAL OKÇU
 İstanbul Bilgi Üniversitesi Siyaset Bilimi bölümü mezunu Zula Okçu, 2008’de kendi bloğu olan Zet Fashion’ı açtı. Türkiye’nin ilk blog formatındaki online alışveriş sitesi 1love4shop. com’un da kurucusu.~İk profesyonelin en beğendiği 4 farklı proje
Dekatlon Buzz’un ortağı Samet Ensar, THY ve Ariel’in bloggerlarla yaptığı projeleri çok beğendiğini söylüyor. Marka danışmanlığı yapan Hakan Senbir’in favorileri ise Tefal ve Ermenegildo Zegna’nın son dönemdeki işleri. İki profesyonel en beğendikleri projeleri şöyle anlattı:
THY İÇİN 20 BLOGGER ÇALIŞTI
THY’nin gerçekleştirdiği “Love from Turkey” kampanyası büyük yankı yaptı. Milyonlarca görüntülenmeye sahip 20 moda ve seyahat bloggerından ilham alınarak yapılan kampanyada, THY 20 bloggera Avrupa ve Türkiye’de gitmek istedikleri şehirler için bilet ayarlıyor ve bloggerlar #lovefromturkey hashtag’iyle her biri binlerce ve milyonlarca görüntülenen deneyimlerini sosyal medya hesaplarından paylaşıyor.
ARIEL İÇİN 3 MİLYON BEĞENİ
P&G bünyesinde yer alan Ariel, yeni ürünü Ariel Leke Çıkarıcı’yı tanıtırken lüks marka kıyafetleri desenleri belli olmayıncaya kadar lekeye batırdı ve ünlü moda bloggerlarının kıyafetleri seçmelerini istedi. Bloggerlar evlerinde lekeli kıyafetleri yeni Ariel Leke Çıkarıcı’yla yıkadı ve çıkan mükemmel sonucu kendi sosyal medya hesaplarından paylaştı. Moda bloggerlarından Alice Ferraz’ın Ariel Leke Çıkarıcı paylaşımı 3 milyondan fazla beğeni kazandı.
TEFAL & JAMIE OLIVER
Dünyada en kuvvetli örneklerden biri Tefal’in ünlü şef Jamie Oliver ile yaptığı işbirliği. Sadece Instagram’da 3,1 milyon takipçiye sahip bir internet fenomeni olarak Oliver’la yapılan bu işbirliği çok başarılı oldu.
ERMENEGILDO ZEGNA’NIN LA MAĞAZASI
Ermenegildo Zegna’nın geçen yıl Los Angeles’taki mağaza açılışı sırasında The Sartorialist olarak tanınan ünlü moda bloggerı Scott Schuman ile yaptığı işbirliği ise markanın sadece kendi fanlarına değil, aynı zamanda The Sartorialist bloğunun takipçilerine de ulaşmasını sağladı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz