Hangi blogger

Şirketlere işbirliği yaptıkları bloggerlerı sorduk.THY'den Loreal'e GittiGidiyor'dan Mavi Jeans'e markaların seçimleri..

26.10.2015 13:56:320
Paylaş Tweet Paylaş
Hangi blogger
JAPONYA’YA CHİKA İLE AÇILDI
THY de uçuş destinasyonlarını hem Türkiye’de hem globalde blogger işbirliğiyle tanıtmayı seçen dev şirketlerden. Blogger seçiminde THY’nin tanıtımına öncelik verdiği bölgelerden isimler tercih ediliyor. Ayrıca bu kişilerde özgünlük, yüksek etkileşim ve güncel paylaşım gibi özellikler aranıyor. Şirket bu alanda pek çok başarılı projeye de imza attı. Örneğin, ülke tanıtımı amacıyla geçtiğimiz yıl “Fortune Traveller” projesi kapsamında dünyanın farklı yerlerinden, Youtube’un en çok erişime ulaşan içerik üreticileri Türkiye’ye getirildi. Bu projeyle THY, Youtube’da 11 milyon izlenme, Instagram’da 20 milyon, Twitter’da 18 milyon, Facebook’ta ise 12 milyon erişim sağladı. Şirket ayrıca yakın dönemde Japonya’da Youtube videoları çok izlenen “Chika” adlı bloggerla çalıştı. Chika, Türkiye’ye gelerek İstanbul, Edirne ve Bursa’yı gezdi ve sosyal medya hesaplarından birçok paylaşım yaptı. Bu sayede THY, Japonya pazarında pek tanınmayan ama ilgi çekeceğini düşündüğü yerleri tanıtmış oldu. Chika’nın paylaştığı Youtube videoları 500 bin izlenme rakamına erişti. Instagram fotoğrafları ise 40 binin üzerinde beğeni aldı.
TWIST VE BEETLE STİLİ
Moda ve hazır giyim markaları da sosyal medyadaki iletişimlerinde bu konuda popüler bloggerlarla çalışıyor. Örneğin İpekyol, bloggerları tüm yıl boyunca 3 farklı markasının iletişim planına dahil ediyor. Bu işbirliğinde bloggerlar koleksiyondaki parçaların farklı yöntemlerle nasıl kullanılabileceğini ve en şık parçayı bile günlük hayatlarına nasıl entegre edebildiklerini paylaşıyor. Marka blogger ile sadece kombin bazlı değil, temsil
ettikleri markanın yaşam stilini de yansıtabilecekleri projeler yaratmayı seviyor. İpekyol Pazarlama Direktörümü Azra Zeyrek, “Favori bloggerlarımız arasında Meriç Küçük, Nil Ertürk, Rüya Büyüktetik ve Billur Saatçi gibi isimler var” diyor. Zeyrek, geçen yıl Twist markası için Billur Saatçi’yle gerçekleştirdikleri başarılı işbirliğini şöyle anlatıyor: “Müşterilerimize Beetle hediye ettiğimiz bir kampanya döneminin lansmanı için Billur ve kırmızı Beetle’ıyla beraber İstanbul’u gezerek fotoğraf çekimi gerçekleştirdik. Sonrasında Twist’ten Beetle stilini en iyi yansıtan kombinini seçmesini istedik ve bu kombini Instagram takipçilerimizin tahminine açtık. 1.000’in üzerinde katılımın sağlandığı bu yarışmada kazananlara Twist hediye çeki verdik. Hem takipçilerimiz için keyif dolu bir yarışma yapmış olduk hem Beetle kampanyamızı genç nesil Twister’lara duyurmuş olduk.”
BLOGGER VE VLOGGER DESTEĞİ
Kozmetik devi L’Oréal içerik sitesi Makyaj.com’da, ürün uygulama eğitimi ve bilgi verme amaçlı makyaj, cilt ve saç bakımı konularında hem blogger hem de vloggerlar (video blogger) ile işbirliği yapıyor. Marka seçimini “özgün bir yaklaşımı ve özgün bir takipçi profili” olan isimler arasından yapıyor. Proje kapsamı ve yaklaşımına göre farklı blogger ve bloggerlar ile birlikte içerik ürettiklerini söyleyen L’Oréal Türkiye Pazarlama Direktörü Beyza Kapu, “Örneğin, içerik sitemiz olan Makyaj.com’da Duygu Özarslan ile çektiğimiz yeni yıl makyajının iyi bir izlenme sayısına ulaştığını söyleyebiliriz. Bunun yanı sıra Urban Decay gibi lüks segmentimize ait olan ürünlerimizin lansmanlarında Sebile Yılmaz gibi takipçi sayıları ve demografisi daha farklı vlogger’ları tercih ediyoruz” diyor. Marka ayrıca, L’Oréal Paris’in bu yılki Cannes 2015 iletişimi sırasında Kırmızı Halı stilini yansıtan birçok içeriğini bloggerlarla birlikte üretmiş. Kapu, “Bir çok vlogger’ı ve ünlüyü bir araya getirdiğimiz saha etkinliklerimizle takipçi dikkatini çektik ve gerçek zamanlı kurgularımızla birbirinden çekici içerikleri hayata geçirdik” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz