Her işin içine sosyal medya dahil olacak

"Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz"adlı kitabıyla adından söz ettiren Mikolaj Jan Piskorski, şirketlere "like", "follower" sayısına odaklanmayı bırakmaları tavsiyesinde bulunuyor."Geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun"diyor.

11.11.2014 02:26:560
Paylaş Tweet Paylaş
Her işin içine sosyal medya dahil olacak


Bunun nedeni, kullanıcıların bu platformları kullanırken şirketlerden çok kendi arkadaşlarıyla ilgilenmeleri. Yani bir arkadaştan ve bir şirketten aynı anda mesaj geldiğinde, arkadaşlarının ne söylediğini daha çok merak ediyorlar. Facebook da son dönemde bu konudaki stratejisini oldukça değiştirdi. Eskiden şirketleri “like” alma ve profillerinde sürekli yeni bilgi yayınlama konusunda yatırım yapmaları için cesaretlendiriyordu. Artık bunu yapmıyorlar, çünkü onlar da bunun çok işe yaramadığının farkına vardı.

Peki ne işe yarıyor?
Şirketler, sosyal medyada insanlara direkt olarak yayın yapmayı bırakıp, insanlar arasında ilişki kurmaya çalışırsa başarılı olur. Kitabımın ana mesajı da zaten bu. Direkt yayın yapmayı bırakın, geri çekilin ve müşterilerinizle ilişki kurmanın yollarını bulun. Bu gerçekleştirmesi çok daha zor bir şey, çünkü şirketlerin alışık olduğu bir yöntem değil. Ancak bunu yapan şirketlerin sadece yayın yapan şirketlerden çok daha başarılı olduğunu görüyoruz.

Sosyal medya yerine sosyal platformlar demeyi tercih ediyorsunuz. Farkı nedir?
Sosyal medya yerine sosyal platformlar kavramını kullanmamın nedeni, medya denince yayımcılığın, bilgi gönderip bilgi almanın akla gelmesi. Ben şirketlerin bu işin “medya” kısmından çok “sosyal” kısmına kafa yormalarını istiyorum. Onlara, “Sosyal medyanın medya kısmıyla ilgili endişe etmeyin.

Sosyal kısmına odaklanın. İnsanların neden bu platformlarda yer aldığına odaklanın. İnsanlar tam olarak sosyal nedenlerle başkalarıyla etkileşime geçmek için oradalar ve sizin de onların sosyal ihtiyaçlarına yardımcı olmak üzere orada bulunmanız gerekiyor” diyorum.

Şirketler spesifik olarak sosyal platformları rekabet avantajı için nasıl kullanabilir?
En basit yolu, müşteri kazanmak. Şirketlerin yeni müşteriler kazanabilmek için çok para harcadığını sıklıkla görüyoruz. Ancak sosyal medya aracılığıyla halihazırdaki müşterilerinin yeni müşteriler getirmesini sağlayabilirler. Bunun en iyi örneği ABD’deki American Express.

American Express, uzun yıllar boyunca müşteri kazanımı için kendisi çalıştı ama bu ona çok pahalıya mal oldu. Bu yöntem bazen müşteri başına 300 dolardan fazla bir maliyet getiriyordu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz