İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11.11.2014 02:11:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar


SÜREKLİ ETKİLEŞİM
Sosyal medyada her sektörden, her segmentten markanın tüketiciyle etkileşimlerini inceleyen Vestel’in de globaldeki gözdesi Oreo. Yerelde ise Yemek Sepeti radarında... Vestel Dijital Pazarlama Yöneticisi Alper Ceylan, “Oreo ‘Daily Twist’ kampanyasında sıradanlığa kaymadan takipçileri her defasında etkileyerek, bu alanda yıllarca konuşulacak bir işe imza attı. Yemek Sepeti’nin ise popüler kültürü takip edip, takipçileriyle ‘gerçek zamanlı’ etkileşim kurması başarılı örneklerden” diyor.

Tüm bu şirketler gibi sosyal medyada etkileşimi ön planda tutan Vestel, “Tasarımın Kalbi” ve “Evin Kalbi” gibi sosyal platformlarda tüketicileriyle ilgi alanları üzerinden iletişime geçip ilişkilerini güçlendiriyor.

“Gerçek zamanlı” pazarlama kampanyalarından ilham alan bir diğer şirket de Algida... Oscar Ödül Töreni’nde Ellen Dege-neres’in ünlülerle çektiği selfie ile dünyanın en çok paylaşılan tweeti unvanını alıp, selfie akımını başlatan Samsung’un çalışması Algida’yı #GöktenDondurmaYağsa kampanyasına örnek oldu. Belirlenen beş şehirde insanlar dondurma yağmurlarını sokaklarında canlı olarak deneyimlerken aynı zamanda Twitter üzerinden de yağmurlara tanıklık etti.

Algida Pazarlama Direktörü Leyal Eskin Yılmaz, “Bu şekilde anı yakalayan ve zekice tasarlanan projeler tüketici gözünde de ayrışarak viral hale geliyor ve geniş kitlelere ulaşıyor” diyor. Markanın örnek aldığı bir diğer çalışma ise kadınların kendine olan güvenini iyileştirmeye yönelik ilham vererek, tüm dünyada en çok paylaşılan videolardan biri olan insan odaklı Dove sketches kampanyası.

Kampanyada FBI’ın adli ressamı Gil Zamora, 7 kadını kendi tasvirleriyle onları görmeden çiziyor. Ardından, başka kadınlardan bu 7 kadını tasvir etmelerini istiyor ve ikinci bir resim yapıyor. İki resim arasındaki belirgin fark, kadınların kendilerini güzellik konusunda acımasızca eleştirdiğini gösteriyor. Yılmaz’a göre projenin odağına insanı koyarak onların hayatlarından unsurlar içeren ve paylaşmaya değer bulacakları hikayeler yaratmak da kullanıcıları marka ile ilgili içerik yaratmaya teşvik ediyor.

SICAK, ESPRİLİ İLETİŞİM
Media Markt sosyal medya alanında farklı özellikleriyle öne çıkan markaları radarına almış. Örneğin prodüksiyon kalitesi, inovasyon ve mecralar arası entegrasyondaki başarılarından dolayı Nike ve Heineken, sosyal sorumluluk projeleri nedeniyle Starbucks’ı yakından izliyor. Türkiye’de ise gençlik ile sıcak, gündemi yakalayan iletişim çalışmalarından dolayı gnçtrkcll’i takip ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz