İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11 KASIM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar
Sosyal medya stratejisi kurmak kolay sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Dinamikleri geleneksel medyadan çok farklı olan bu mecrada şirketler için başarılı olmanın yolları da o derece çetrefilli. Bu karışık ve anlaşılması güç olan işi başarabilmek için şirketler yerelde ve globalde başarılı kampanyaların ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor.

Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar. Biz de Akbank'tan BSH Türkiye'ye, Pegasus'dan CarrefourSa'ya Türkiye'deki çok sayıda şirkete ilham aldıkları, esinlendikleri marka ve kampanyaları sorduk...

Yarattığı etkiyi anladıkça şirketler, sosyal medyaya hem CRM hem de pazarlama anlamında daha fazla önem vermeye başladı. Sosyal medya stratejileri de doğal olarak daha titiz çalışmalar sonucunda şekilleniyor.

Tüm dünyada şirketler birbirlerinin yaptığı sosyal medya çalışmalarını dikkatle takip ediyor, öne çıkan ve başarılı olanları not edip ilham kaynağı olarak kullanıyor. Aralarında Pfizer Türkiye gibi bu konuda aylık raporlar hazırlayıp sosyal medyanın gözdeleriyle ilgili değişen dinamik listeler hazırlayanları bile var.

Şirketler tabii ki sektörleri gereği sosyal medyada farklı farklı örneklere odaklanıyor. Örneğin Turkcell Superonline THY’nin “Kobe vs. Messi” kampanyası gibi cesur çalışmalardan, Pegasus Havayolları Coca Cola’nın yaratıcı pazarlama hikayelerine dayanan sosyal medya etkileşiminden esinlenmiş. Otokoç gibi sadece şirketlerden değil Ashton Kutcher gibi ünlülerin sosyal medyada yarattığı etki ve sonuçlardan esinlenenler de var. İşte Türkiye’deki şirketlere sosyal medyada ilham verenler...

İÇERİK ODAKLILAR
BSH Türkiye, 2012 yılında sosyal medya stratejisini kurarken vizyonuna daha yakın bir şekilde güncellenen uluslararası havayolu şirketlerinin bloglarını incelemiş. Özellikle Virgin Atlantic ve Richard Branson’un sosyal medya uygulamalarını esin kaynağı olarak benimsemiş.

BSH Kurumsal İletişim Müdürü Burçin Girit, bu çalışmaların kendilerini neden etkilediğini şöyle özetliyor: “Başta blog olmak üzere, sosyal medyanın her kanalını senkronize ve tutarlı biçimde kullanmaları takdir edilesi. İçerikleri hem bilgilendirici, hem eğlendirici hem de sürükleyici bir lezzette.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz