Sosyal CEO'nun yeni profili

CEO'lar sosyal medyada da hızlı çıktı...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun yeni profili

TARAFSIZLIK
İnanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, farklı bir noktaya dikkat çekiyor: "Farklı sesleri duyabiliyor, farklı düşünceleri görebiliyorsunuz. Sadece kendi cevabınızla kalmıyorsunuz. Örneğin şimdi birine'Senin bu konudaki fikrin ne' desem, tarafsız cevap gelmiyor. Ama sosyal medya da öyle değil, bu da güzel."
FİKİR PAYLAŞIMI
"Gelinen noktada katıksız bilgi akışına ulaşmak mümkün" diyen Lidyana.com Kurucu Ortağı ve CEO'su Hakan Baş, şöyle devam ediyor: "Genelde profesyonel konulara değiniyorum. Görüşlerine değer verdiğimiz yerli ve insanları takip edebiliyoruz. Takipçilerimizle görüş paylaşma ve güncelleme yapma şansımız oluyor."
GLOBAL PERSPEKTİF
Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı ise sosyal medya sayesinde küresel gelişmelerden haberdar oluyor: "Sektörümüzü ilgilendiren gelişmelerden haberdar oluyoruz. Tüketicinin taleplerini daha hızlı görebiliyor, ürünlerimizi geliştirme noktasında yön gösterici ihtiyaçları belirlememize yardımcı oluyor."

Uzmanlar ne diyor?
AMAN DİKKAT!

Pazarlama gurusu Al Ries, CEO'ların sosyal medyadaki varlıklarına çok temkinli yaklaşıyor. "Bence bir CEO'nun sosyal medyada var olup olmaması CEO'nun kendisine değil kuruma bağlı. Büyük, başarılı şirketlerin CEO'larının bu konuda çok ihtiyatlı olmaları lazım. Çünkü ölçüsüz bir ifadeyle ciddi bir belanın içine düşmek çok kolay" diyor.
BP ÖRNEĞİ İBRETLİK
Ries, bu noktada BP'nin eski CEO'su Tony Hayward'ın yaşadığı örneği veriyor: "BP'nin Meksika Körfezi'ndeki petrol kuyusundaki patlamada 11 kişi hayatını kaybetmişti. Sızıntı başlamıştı ve bir çevre felaketi olduğu söyleniyordu. Felaketten birkaç hafta sonra o günkü CEO Hayward,'Bu olayın bitmesini kimse benden daha fazla isteyemez. Hayatımı geri istiyorum'dedi. Bu cümle onun işine mal oldu. Hissizliği üzerine sayısız makale yazıldı. Patlamadan 3 ay sonra görevden alındı."
MESAJINIZ ASLA ÖLMEZ!
Ries şöyle devam ediyor: "Her şey değişir. Bugün uygun olan bir şey, yarının şartlarında hiç uygun olmayabilir. Ama sosyal medyadaki asıl sorun şu ki, verdiğiniz mesaj hiçbir zaman yok olmaz, ölmez! O yüzden özellikle büyük şirketlerin CEO'ları medyada söylediklerine bilhassa dikkat etmeliler. Doğallığı, spontane olmayı unutun! İnternette bir mesaj vermeden önce mutlaka halkla ilişkiler uzmanının fikrini alın."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz