Sosyal girişimci patlaması

Sektördeki girişimci sayısı da baş döndürücü hızla artırıyor.

1 EKİM, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal girişimci patlaması


EN ÇOK AJANS KURULDU
Reklamcılar Derneği’nin son açıkladığı verilere göre Türkiye’de şirketlerin medya harcamalarının yüzde 9’luk kısmı dijital pazarlama giderlerine gidiyor. Bu açıdan bakıldığında Türkiye’deki sosyal medya ajansları 400 milyon TL’lik pazarda kıyasıya rekabet ediyor. Sektördeki şirket sayısı ise net değil... Mobil pazarlama ve reklam şirketi Mobilera’nın kurucusu ve başkanı Ferda Kertmelioğlu, Türkiye’de son 3 yılda en fazla sosyal medya ajansının kurulduğunu söylüyor. Bu sürede 50’den fazla sosyal medya ajansının açıldığını belirten Kertmelioğlu’na göre bu ajansların en büyük ortak özelliği kadrolarının ve kurucularının gençlerden oluşması. Bu da onları oldukça dinamik ve yenilikçi yapıyor. Kertmelioğlu, “Bugün sosyal medya ajansları birden çok markaya hizmet veriyor. Ancak bazı markalar sadece kendilerine hizmet veren ajanslarla çalışmak istiyor” diyor. Kertmelioğlu’na göre bu durum sosyal medyadaki şirket ve çalışan ihtiyacını artırıyor. Bu yüzden yeni meslekler arasında öne çıkan sosyal medya uzmanlığı popülaritesini her geçen gün artırıyor. Türkiye’nin ilk sosyal iş ağı çember.net’i kuran ve daha sonra dünya devi Xing’e satan Çağlar Erol da sosyal medyadaki iş fırsatlarının ve girişimci sayısının artacağı kanısında. Çember.net’i sattıktan sonra enuygun.com’u kuran Erol, “Sosyal medya uzmanları, markaları ve ürünleri sosyal medyada temsil ediyor. Tüketicilerle birebir irtibata geçiyor” diyor ve şöyle devam ediyor: “İşin içine müşteri memnuniyeti, itibar yönetimi ve beğenirlik gibi kavramlar girince sosyal medya çalışanına ihtiyaç artıyor. Önümdeki dönemde sosyal medya çalışanı ilanlarını daha da sık görmeye başlayacağız.”

SOSYALLEŞME ARTACAK
Uzmanlara göre önümüzdeki dönemde sosyal medyada en önemli iş trendleri kişiselleşme ve sosyallik olacak. Inveon kurucu ortağı Yomi Kastro da önümüzdeki dönemde e-ticaret sitelerinde sosyalleşmenin artacağına dikkat çekiyor. Kastro, “Artık e-ticaret şirketleri kullanıcılarına sundukları online alışveriş deneyimini daha sosyal hale getirmenin yollarını arıyor” diyor. Önümüzdeki dönemde sosyal medyada en önemli değişiklik de verilerin analizinde ve yorumlanmasında yaşanacak. Mevcut sosyal medya uygulamalarında kullanıcılar sadece yaş, cinsiyet ve gelir seviyesi gibi demografik özelliklere göre sınıflandırılırken önümüzdeki dönemde bu konuda köklü değişiklik yaşanacak. Yeni dönemde sosyal medya kullanıcıları kişiselleştirilecek ve daha çok sevdikleri, hoşlandıkları konuların etrafında toplanacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.