"Sosyal girişimci patlaması"

Sektördeki girişimci sayısı da baş döndürücü hızla artırıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal girişimci patlaması
Dünyada 1 milyar sosyal medya kullanıcısı var. Bu yıl, sosyal ağların ekonomik büyüklüğünün 1 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. 2015 sonunda ise pazar 3,5 trilyon dolar olacak. Sektördeki girişimci sayısı da baş döndürücü hızla artırıyor. Uzmanlara göre son 3 yılda sadece Türkiye'de 50'den fazla sosyal medya ajansı, 100'ün üzerinde sosyal alışveriş sitesi kuruldu. Daha çok gençler tarafından kurulan"sosyal" start-up'lar, 400 milyon TL'lik pazarda kıyasıya rekabet ediyor. Mark Zuckerberg, tartışmasız dünyanın en genç ve en başarılı girişimcisi... Harvardlı öğrencileri internet üzerinden buluşturmak için kurduğu arkadaşlık sitesi Facebook sayesinde 28 yaşında 24 milyar dolarlık servetin sahibi oldu. 8 yıl içinde şirketi Facebook’un piyasa değeri 84 milyar dolara ulaştı. Analistler, bu yıl Visa ve General Mo-tors’dan sonra ABD tarihinin en büyük halka arzını yapan Facebook’un 2 yıl içinde piyasa değerinin 6 katına çıkacağını tahmin ediyor.Sosyal medyada cirolar hızla büyürken bu alandaki iş fırsatları ve çalışan sayısı da artıyor. Dünyada sosyal medya üzerinden yapılan ticaret henüz yolun çok başında. Ancak sadece sosyal paylaşım siteleri üzerinden oynanan oyun pazarının büyüklüğü 4,5 milyar doları buluyor. eTohum’un kurucusu Burak Büyükdemir de sosyal ağların bu yıl sonunda ekonomik büyüklüğünün 1 trilyon dolara yaklaşacağını, 2015’te ise bu rakamın 3,5 trilyon dolara çıkacağını söylüyor. Önümüzdeki dönemde kuşkusuz Tweet’le satın al, f-ticaret yaratarak satın al gibi kavramlarla daha sık karşılaşacağız...

BİR TRİLYON DOLARLIK PAZAR
Türk girişimci Hamdi Ulukaya tarafından kurulan yoğurt markası Chobani, bu yıl ABD’nin en hızlı büyüyen 117’nci şirketi oldu. 7 yıl önce kurulan Chobani’nin büyümesi son 3 yılda yüzde 2 bin 662’yi buldu. 2008’de 23 milyon dolar olan şirketin cirosu 633 milyon dolara yükseldi. Chobani’nin ABD’de yoğurt pazarında Nestle, Danone gibi küresel rakiplerini geride bırakmasında sosyal medyada yaptığı başarılı girişimler etkili oldu. Şirket, sosyal medyada düzenli yaptırdığı analizler sayesinde Facebook’da 600 bin takipçisiyle daha yakın bir ilişki kurdu. Onların taleplerine daha hızlı yanıt verdi ve sonunda pazarın lideri oldu. Aslında sosyal medyadaki iş fırsatları Choba-ni örneğiyle sınırlı değil. Uzmanlar, sosyal medyanın sadece büyük şirketlere değil, danışmanlıktan yazılıma kadar pek çok girişimciye yeni fırsatlar sunduğunu söylüyor. Bu yıl sonunda sosyal medyanın 1 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşacağı söyleyen eTohum Kurucusu Burak Büyük-demir de bu alandaki girişimci sayısının her gün arttığına dikkat çekiyor. Dünyada Wikipedia’nın verilerine göre Facebook’tan Twitter’a, DeviantArt’tan LinkedIn’e kadar 500’ün üzerinde sosyal ağ şirketi bulunuyor. Türkiye’de ise sosyal medyada henüz çok büyük cirolara ulaşılmamış olsa da her geçen gün pazardaki şirket sayısı artıyor. Sektörde en çok kurulan girişimlerin başında sosyal medya ajansları, pazarlama, danışmanlık ve yazılım şirketleri geliyor. Sosyal medyaya yönelik oyun geliştiren şirketlerde de artış var. Newzoo’nun yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de bilgisayar oyunlarına harcanan 500 milyon doların yüzde 30’u sosyal ağlar üzerinden oynanan oyunlara gidiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz