Sosyal İK dönemi

Geleneksel İK uygulamaları yerini dijital dönemin strateji ve araçlarının kullanıldığı yeni yaklaşımlara bırakıyor.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal İK dönemi


ÖZEL UYGULAMALAR
Birçok şirketin Facebook üzerinden kariyer sitesi de var. Yıldız Holding’in sitesi “yildizkariyer” adını taşıyor. Şirket, 2012 yılında bu site üzerinden Bizz@kampüs proje yarışması düzenledi. Yıldız Holding İnsan Kaynakları Genel Müdürü Ege Karapınar, yarışmaya Türkiye’nin her yerinden 1.200 kişinin başvuru yapma nedenini yarışmanın Facebook üzerinden gerçekleştirilmesine bağlıyor. Unilever Türkiye, Unilever Careers Turkey Facebook sayfası, Ideatrophy Twitter hesabı ve YouTube’da Unilever Careers Turkey kanalı ile öğrencilerle çok daha samimi bir tonda iletişime geçiyor. Unilever Türkiye Liderlik Gelişiminden Sorumlu İnsan Kaynakları Müdürü Ülkü Akalın, “Aynı zamanda Unilever Türkiye kurumsal Facebook, Twitter ve YouTube sayfalarımızla da şirketimiz hakkında birçok yeniliği paylaşıyoruz” diyor. Pfizer’in Facebook üzerinde www.facebook.com/PfizerKariyer adını taşıyan bir platformu bulunuyor. Toplam 13 bin takipçileri olduğunu belirten Pfizer Türkiye İnsan Kaynakları Müdürü Özgür Koyuncu, “Bu platformumuzda gençlerle çift yönlü iletişim halindeyiz. LinkedIn platformunu da işe alım süreçlerimizde kullanıyoruz. Buraya özel geliştirdiğimiz ‘Gelecek Var Exclusive’ projesi ile LinkedIn üzerinde gençlerin profesyonel amaçlı etkileşimini artırmayı ve bilgi paylaşımı yoluyla kişisel gelişimlerine destek olmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.

ÇOK YENİLİKÇİ YÖNTEMLER
Sosyal medyayı insan kaynakları alanında kullanmak aynı zamanda bu alanda yenilikçi uygulamaları da hayata geçirmek anlamına geliyor. Turkcell de bu şirketlerden biri. Turkcell İK’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, İK alanında yenilikçi uygulamalarından birini ve sonuçlarını şöyle paylaşıyor: “Gençturkcell kariyer temsilcileri seçim sürecinde uyguladığımız bir yöntem vardı. Tüm sosyal medya platformlarını kullanarak, gençlerin bu kanallar üzerinden paylaşımda bulunup, oy toplama esasına dayanan bir oyun kurguladık. Bu yöntemle 500 bin gence ulaştık ve dereceye giren belli sayıda genci görüşme sürecine dahil ettik. Bu ve benzeri yenilikçi yaklaşımların doğru adaylara ulaşmak için çok etkili olduğunu düşünüyoruz.” PepsiCo Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Selda Kalleci de sosyal medya aracılığı ile çalışanlarının teknolojik yeniliklere daha açık olması için çalıştıklarını söylüyor. “Örneğin, en son Facebook sayfamızda şirketimiz hakkında 3 soru sorarak adaylarımızın bizi daha yakın tanımasını amaçladık. Sonrasında bu soruya doğru yanıt veren arkadaşlarımızı üst düzey yöneticilerimizin vereceği İş ve Sosyal Beceriler seminerine davet ettik. Bu etkinliğimizin teknolojinin ve birebir iletişimin çok iyi kullanıldığına açık bir örnek olduğuna inanıyoruz” diyor.

ALIMDAKİ ROLÜ KRİTİK
Henüz İK’da sosyal medya kullanımı çok yeni olmasına rağmen birçok şirketin işe alımlarındaki rolü hızla artıyor. Yıldız Holding’de sosyal medya kanallarıyla gerçekleştirilen işe alımlar toplam işe alım içinde yüzde 5’lik bir paya sahip. Yıldız Holding İK Genel Müdürü Ege Karapınar, “Hedefimiz bu sayının tüm kademelerde minimum yüzde 15- 20 seviyelerinde gerçekleşmesi” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz