Sosyal medyada 2016 trendleri

Dijital pazarlama karmaşık bir sektör, fakat değişime ayak uydurabilenler için oldukça heyecan verici…

9.03.2016 16:36:140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada 2016 trendleri
“Trende değil, ihtiyaca bakarız”
ALPAGUT ÇİLİNGİR PEPSİCO TÜRKİYE KIDEMLİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
UYGUN KANAL

Her markamızın kendi pazarlama hedeflerine uygun bir sosyal medya stratejisi ve bununla paralel uygun bir içerik ve kanal stratejisi bulunuyor. Bazı markalarımızın uzun süredir kullandığı kanallar, diğer markalarımız için yeni olabiliyor. Örneğin, kullanıcılarının yaş ortalaması 21 olan Scorp, Ruffles için iyi bir tercih iken, çocuklu anneleri hedeflediğimiz Tropicana için bu platform uygun olmuyor.
DETAYLI ANALİZ
Bazı markalarımız için bazı yeni platformları düşünüyoruz. Burada bizim için önemli olan konu, yeni bir platforma sadece yeni diye girmek değil, gerçekten o platformun markamız için ne kadar yararlı olacağı oluyor. Bu sebeple de platformun ve stratejimizin detaylı bir analizini yapıp, o kanalın uygunluğuna bakmak ve bazı önemli sorular sormak gerekiyor öncesinde.

“Hedefimizde Apple Watch var”
ASLAN SARANGA / DOMINO’S PİZZA TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ 
MOBİL UYGULAMALAR 

Sosyal medyada odağımızda yine, dominos.com.tr ve mobil uygulamalarımızın kullanımını artırmaya yönelik çalışmalar olacak. Ek olarak 2016’da hedefimizde Apple Watch var. Yakında kullanıma sokacağımız uygulama ile Apple Watch üzerinden sipariş takibi yapılabilecek. 
YENİ TEKNOLOJİLER 
Giyilebilir teknolojiler bu yılın teknoloji trendleri içerisinde yer alıyor. 2016 ve sonrasında bu teknolojiler daha çok hayatımızda yer almaya başlayacak. Bu yeni kanalları kullanarak güncel tüketici beklentilerini karşılamayı, sonucunda ise bu yatırımlarımızın satış grafiğimize olumlu yansıyacağını öngörüyoruz. Bugüne dek dijital tarafa yaptığımız yatırımlar bu öngörülerimizi kanıtladı. 3 yıl içindeki çalışmamızın neticesinde, bugün ciromuzun yüzde 35’i online kanallarımızdan geliyor.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz