Sosyal medyada 2016 trendleri

Dijital pazarlama karmaşık bir sektör, fakat değişime ayak uydurabilenler için oldukça heyecan verici…

9 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada 2016 trendleri
Trendi kaçırmak treni kaçırmak gibi. Bir sonraki tren ne zaman gelir onu da bilemiyoruz. Durakta kalıp çürümek mi yoksa değişim trenine atlamak mı? Trendleri uygulayanlar hatta yapabiliyorlarsa trendleri oluşturanlar yolculuklarına devam edecek, diğerleri ise onlara çok gerilerden el sallayacak.” Coffee Shop Dijital İletişim Direktörü Cem Arıdağ, sosyal medyadaki hızlı değişime uyum sağlayamayan şirketleri bu sözlerle uyarıyor… 2015, başta Periscope olmak üzere art arda birçok yeni sosyal platformun karşımıza çıktığı bir yıl oldu. Videonun hakimiyetine, mobil üzerinden gelişen uygulamalara şahit olduk. Gençlerin ana akım sosyal medya mecralarından kopuşunu, bu kopuşun yeni sosyal medyalar doğurduğunu, bunların da Facebook, Twitter gibi büyükler tarafından satın alındığı gördük. Instagram reklamlarına, Facebook’ta 360 derece videolara, Youtube’un sunduğu satış uygulamalarına tanıklık ettik. 2016’da yarışın yine büyükler arasında geçmesi ve sosyal kanalların mobil üzerinden gelişmesi beklense de uzmanlar bu yılın sosyal medya açısından oldukça hareketli geçeceği görüşünde… Biz de hem bu yılın trendlerine göz attık hem de Türk şirketlerine “Treni yakaladınız mı?” diye sorduk. İşte yanıtlar…
VİDEO ÖNE ÇIKIYOR
Bugün sosyal medyada videoların fotoğraflara göre yüzde 62 daha fazla etkileşim sağladığı biliniyor. Dolayısıyla 2016’da video içeriğinin yükselişini sürdüreceğini söylemek mümkün. O kadar ki 2017 yılında üretilen toplam verinin 3’te 2’sinin video olacağı tahmin ediliyor. Yani kullanıcının maksimum 6 saniyelik kısa videolar çekebilmesini sağlayan Vine uygulaması 2016’da da çekiciliğini koruyacak. Marka danışmanı Hakan Senbir videoların kelime ve fotoğrafların gücünü aşmasını şöyle açıklıyor: “İnsanlar artık sadece ne olduğunu bilmek değil, aynı zamanda gerçekte nasıl olduğunu da daha fazla görmek istiyor. Düne dair bir şeyi değil, anlık bir şeyi görmek istiyorlar.” Senbir’in de değindiği gibi anlık paylaşımlar, 2016’ya damgasını vuracak. Bu yeni sosyal evrime canlı ve gerçek zamanlı mobil video akışı hizmeti sunan Periscope, Meerkat gibi uygulamaların liderlik etmesi bekleniyor. İnternet üzerinden kullanıcıların 1-10 saniye aralığında video ve fotoğraf gönderebildiği bir mobil mesajlaşma uygulaması olarak gençlerin gönlüne taht kuran Snapchat de yine 2016’nın favorilerinden…
Y KUŞAĞI ETKİSİ
Şirketler de sosyal medyada video ve anlık paylaşımın gücünün farkında… GittiGidiyor Pazarlama Direktörü Feyza Fedar, “Bugün mobil trafiğin yüzde 50’sini videolar oluşturuyor. Bu nedenle 2016’da sosyal medya mecralarımızda, organik erişimi artırmayı hedeflediğimiz videolar olacak” diyor. Hepsiburada.com Pazarlama Grup Başkanı Özgür Doğan da bu yıl Facebook ve Twitter ile beraber Instagram ve Periscope’a ağırlık vereceklerini söylüyor. Toyota’nın yeni yıl planında ise 2015 yılında ilk kez deneyimleyip ve müşteriye mesaj ulaştırmada çok iyi sonuçlar aldığı Vine ve Periscope kullanımını artırıp Snapchat’e adım atmak var. Toyota Türkiye Pazarlama Grup Müdürü Ziya Burnaz, bunun nedenini şöyle açıklıyor: “Snapchat kullanımının Türkiye’de her geçen gün arttığını Instagram fenomenlerinin ve bloggerların birer Snapchat hesabının bulunmasından anlayabiliyoruz. 2016 yılında bunun daha da artacağını öngörüyoruz. Özellikle bazı modellerimiz ile daha genç kitlelere hitap etmek istediğimizden Snapchat’i potansiyel hedef kitlemiz olan Y kuşağına marka bilinirliğimizi artırmak için kullanmayı amaçlıyoruz.” Demsa Grubu da anlık paylaşımda oyunu Snapchat’ten yana kullanıyor. Grubun konsept ve iletişim koordinatörü Nurdan Yüzbaşıoğlu, “Anlık video ve görsel paylaşımlar önümüzdeki dönemde ivme kazanacak. Bu nedenle yeni platformlarımızdan birisi Snapchat olacak” diyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.