Sosyal medyadan ne öğrendik

Tüketiciler sosyal medyanın tüm kanallarını etkin kullanmaya başladıkça şirketler de gözlerini bu mecraya dikti. Sosyal medyadaki yorumlar, eleştiriler ve “mention”lardan yola çıkarak ürünleri ve hizmetleri hakkında geleneksel yöntemlerle elde edemeyecekleri kadar samimi bilgiler elde ettiler. Yani kısaca yeni ve hızlı bir öğrenme sürecine girdiler… Peki şirketler bu öğrenme sürecini nasıl somut faydaya dönüştürüyor? İşte Turkcell’den Yemeksepeti’ne, THY’den Pepsico’ya dev şirketlerin sosyal medyadaki geri dönüşlerle imtihanı…

19.08.2015 12:50:330
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyadan ne öğrendik

Alpagut Çilingir / Pepsico Türkiye Kıdemli Paz. Drkt.
"Sosyal medya ürünü şekillendiriyor"
MEYVEYİ SEÇTİK
Sosyal medyadan gelen geri dönüşler ve yorumlardan hem yol haritamız için yardım alıyor hem de bugünün ihtiyaçlarını direkt olarak öğrenebiliyoruz. Son kampanyalarımızdan örnek vermek gerekirse Yedigün markamızın en son sunduğumuz şeftali çeşidini sosyal medyada 100 bin kişinin oyladığı “Meyveni Seç” kampanyası ile belirledik.
CİPSİN ŞEKLİ Başka bir önemli örnek de lovemark olmuş markamız Doritos ile gerçekleştirdiğimiz “Kızlar mı Erkekler mi” kampanyasıydı. Bu kampanyamızla da yeni çıkacak cipsimizin şeklini ve tadını tüketicilerimize tasarlattırdık. Tamamen sosyal medya üzerinden kurguladığımız bu kampanya markamızın imaj skorlarına çok pozitif katkılar yaptı. 
TASO KARARI Son güncel örneklerden biri de Cheetos markamızla, 90’lı yıllardaki çocukların çok yakından tanıdığı sokak oyunu Taso’yu sunmamız oldu. Bu fikir de tamamıyla sosyal medyadan gelen yoğun talepler neticesinde oluştu. Tüm bu örneklere baktığımızda sosyal medyanın artık bir ürünü bile belirlerken ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz