Trafik nasıl artar?

KFC gibi pek çok şirket, sosyal medyadaki trafiğini artırmak için çeşitli yöntemlere başvuruyor. İşte şirketlerin kullandığı o teknikler…

3 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Trafik nasıl artar?

Nil Dumansızoğlu

ndumansizoglu@capital.com.tr

Apple’ın, iPhone 6 modelini piyasaya sürdüğünde başlattığı “Shot on iPhone”, yani “iPhone ile çekildi” reklam kampanyası, büyük ses getirdi ve daha sonra çıkan modellerde de devam etti. iPhone kullanıcıları tarafından çekilmiş video ve fotoğrafların, sosyal medya hesaplarında ve web sitesinde yayımlandığı bu kampanyayla Apple, telefon kameralarının kalitesini ortaya koyarken insanları da fotoğraf çekmeye özendirdi. Bu projeyi özel günlere de entegre eden Apple, Türkiye’de “iPhone ile çekildi” kampanyasını, 23 Nisan için özel olarak hazırladı ve ortaya 30 binin üzerinde fotoğraf, binin üzerinde video çıktı. 30 fotoğraf ve 5 video, kampanyanın temsilcisi olarak seçildi, daha sonra çocukların çektiği fotoğraflar sergilendi. Apple’ın tüm dünyada yürüttüğü bu kampanya gibi projeler, sosyal medyada oldukça ilgi görüyor ve müşterilerin markalarla iletişiminin güçlenmesini sağlıyor. Hikayesi olan, samimi, tüketicileriyle bağ kuran sosyal medya içerikleri, verimli geri dönüşler sağlıyor, şirketlerin bu kanallardaki trafiğini artırıyor. Peki şirketler, trafiği artırmak için nasıl stratejiler uyguluyor? 

POPÜLER KANALLAR

Kullanıcıların yoğun kullandığı sosyal medya kanallarına yönelik aktivitelerin sıklığı trafiği etkileyen önemli unsurlardan biri. Böyle bakınca sosyal medya kanallarında popülerliğin hala Facebook’ta olduğunu görüyoruz. Bu nedenle markaların da öncelik verdiği platformların başında Facebook geliyor. Twitter, hala etkin bir iletişim kanalı olsa da pazarlama alanında Instagram’ın öne çıktığı izleniyor. Yeni eklenen canlı yayın ve hikaye özellikleri de bu yükselişte önemli etkiye sahip. Son dönemde video içeriklerin de trend haline gelmesiyle Youtube da markaların önemli bir kanalı oldu. Morhipo.com Dijital Kanallar Direktörü Ata Aydemir, “Her mecrayı ayrı ayrı değerlendirerek pazarlama stratejilerimize uygun hedefler belirliyoruz. Ancak Instagram, ön plana çıkıyor. Instagram takipçilerimizle ilgi çekici görsellerimiz ve videolarımızla buluşuyoruz. Ayrıca Youtube üzerinden de özel günlerde yayınladığımız videolarla veya video bloglarımızla içerik üretiyoruz” diyor. Doğuş Otomotiv’in stratejisinde de öncelikli kanallar Facebook, LinkedIn ve Instagram. Kurumsal iletişim, sosyal medya ajansı ve halkla ilişkiler ajansının da katılımıyla içerik projeleri geliştirmek için oluşturulan özel bir içerik grubu, proje geliştirirken sosyal medya kanallarına özgü, özel konulara öncelik veriyor. DemirDöküm Pazarlama Direktörü Bilge Kıran, bu yıl sektördeki rakiplerinden ayrışmak için sosyal medya iletişim stratejilerinde uygulama ve içeriklerle farklılaştıklarını söylüyor. Kıran, “Belirlediğimiz mecralarda hedef kitlemiz için daha fazla iletişim çalışması gerçekleştirip daha fazla reklam bütçesi ayırarak yeni geliştirdiğimiz dijital projeleri bu mecralara entegre ediyoruz” diyor. 

“INFLUENCER”LARIN YÜKSELİŞİ

Instagram ve Youtube’un popülaritesinin artmasıyla beraber sosyal medya fenomenleriyle yapılan iş birlikleri de trafiği artırmak için kullanılıyor. Özellikle moda alanında faaliyet gösteren şirketler, sık sık bu tekniğe başvuruyor. Flo Mağazacılık da bu şirketlerden biri. Şirket yetkililerinin verdiği bilgiye göre içerik kalitesini artırmak amacıyla fenomenlerle yapılan iş birlikleri, markanın etkileşim oranlarını ciddi oranda artırdı. Bu da markanın yeni kitlelere ulaşmasını sağladı. Video sayısını 2017’de 2 katına çıkaran Flo, Facebook’un canlı yayın, Instagram’ın hikaye özelliği gibi yeni uygulamalarını da aktif olarak kullanıyor. LcWaikiki’nin de 2017 ve 2018 stratejisinde, video içeriklere yoğunlaşmak yer alıyor. Fenomenlerle çalışıyor ve canlı yayın konusunda “anlamlı ve kaliteli içerik” üretmeyi önceliklendiriyor. Trendyol.com’un pazarlama müdürü Erdem İnan ise konuyla ilgili çalışmaları hakkında şu bilgileri veriyor: “Görselin ön planda olduğu mecralar olan Facebook ve Instagram en çok yoğunlaştığımız kanallar. Belirli dönemlerde takipçilerimizle özel günler için hazırladığımız video çalışmalarını paylaşıyoruz. Sosyal medyada çok takip edilen fenomenler ve influencer’larla özel iş birlikleri yaparak farklı kitlelere ulaşıyoruz. En beğenilen dizi ve programlara kıyafet sponsoru olarak televizyonda yer alıyor ve görselleri sosyal medya üzerinden takipçilerimizde paylaşıyor, ilham veriyoruz.” 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.