Yöneticiler Twitter'da daha etkin olmalı

Bilecik, Twitter’dan Flickr’a, Facebook’tan LinkedIn’e kadar sosyal medyayı nasıl kullandığını anlattı.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yöneticiler Twitter'da daha etkin olmalı
ErolBilecik, Index Group'un CEO'su... Türkiye'nin en büyük teknolojidistribütörlüğü ağının sahibi. Hobileri arasında son 3 yıldır sosyalmedya da var. Twitter'dan günlük hayat, iş dünyası ve futbolla ilgiliyorumlarını paylaşıyor. 500'ün üzerinde takipçisi var. "Sosyal medyabenim için artık hobi oldu" diyen Bilecik, iş hayatındaki yöneticilerede sosyal medyayı aktif olarak kullanmalarını tavsiye ediyor. Bilecik,"Yöneticiler Twitter'da etkin olmalı"diyor ve ekliyor: "Sosyal medyasayesinde iş hayatında akımlar nereye doğru gidiyor kolaycagörebiliyorsunuz." Erol Bilecik, Türkiye’nin önde gelen teknolojigruplarından 1,2 milyar dolar cirolu Index’in CEO’su. HP’den Cisco’ya,Intel’den Canon’a kadar dünyanın önde gelen 200’den fazla markasınınTürkiye distribütörlüğünü yapıyor. 50 yaşında olmasına karşın meslekiavantajını da kullanarak yaşıtlarına göre sosyal medyayı aktif olarakkullanıyor. 3 yıldan bu yana da Twitter’da kendi görüşlerini paylaşıyor.Twitter’da 500’ün üzerinde takipçisi var. Kendisi de Twitter’da 67kişiyi ve haber sitesini takip ediyor. Sosyal medyadaki varlığını“Facebook’u kullanmıyorum ancak Twitter’da aktif bir kullanıcıyım” diyeanlatan Bilecik, eşi ve çocuklarının ise kendisinin aksine Facebookkullanıcıları olduğunu söylüyor. Bilecik, “Facebook’a vakit ayıramıyorumbuna karşın bana Twitter çok daha basit geliyor” diyor ve ekliyor:“Sosyal medyada yaşıtlarıma göre mesleki avantajımı kullanıyorum.”Bilecik, Twitter’da haber kanallarından köşe yazarları ve futbolcularakadar geniş bir kesimi takip ettiğini söylüyor. “Artık fiziki gazeteyerine gündemi Twitter’dan takip ediyorum” diyor ve ayrım gözetmeksizintüm yöneticilere mutlaka Twitter’da etkin olmalarını öneriyor.Twitter’da haftaya “Keyifli ve güzel bir hafta olması dileklerimle...Günaydın” diyerek başlayan Fenerbahçe ve gönülden bağlı olduğumemleketinin takımı Hatayspor’la ilgili yorumlarını yazan Bilecik ilesosyal medya kullanıcılığını konuştuk. Bilecik, Twitter’dan Flickr’a,Facebook’tan LinkedIn’e kadar sosyal medyayı nasıl kullandığını anlattı.$0$0Capital: Teknolojiyle aranız nasıl?$0-1986 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgisayar MühendisliğiBölümü’nden mezun oldum. 25 yıldır teknoloji işiyle uğraşıyorum.Dolayısıyla mesleğim gereği teknolojiyle aram hep iyi oldu. Bunda tabiiteknoloji alanında çalış-mamım da büyük etkisi var. Index olarakdünyanın önde gelen 200’ye yakın teknoloji markasının distribütörlüğünüyapıyoruz. Her yeni ürün çıktığında çalışma arkadaşlarım denemek içinbir tane de bana getirir. Ben de inceledikten sonra yeni ürünlerleilgili fikirlerimi onlara belirtirim. Sosyal medya kullanıcılığıkonusunda teknoloji alanında çalışmanın saha avantajını~$0kullanıyorum.$0$0Capital: Sosyal medyaya ilginiz nasıl başladı?$0-Index olarak Facebook ve Twitter’da kurumsal olarak varız.Şirketlerimizle markalarımızla ilgili bilgileri sosyal medyada düzenliolarak paylaşıyoruz. Tüm markalarımızın her birinin Facebook sayfalarıbulunuyor. Twitter hesabımız ise bütün şirketlerimiz için ortak tek birhesap.$0$0Capital: Peki sizin kişisel olarak sosyal medyayı aktif kullanmanız nasıl başladı?$0-Benim sosyal medyayı aktif olarak kullanmam 2009 yılına dayanıyor. 3yıldan beri aktif olarak Twitter’ı kullanıyorum. Şahsi Twitter hesabımvar ve aktif olarak kullanmaya çalışıyorum. Artık benim için sosyalmedya hobi gibi oldu. İyi de bir sosyal medya kullanıcısı oldum.$0$0Capital: Twitter’da ne kadar takipçiniz var? Hangi konuları paylaşıyorsunuz?$0-500 ’ün üzerinde takipçim var. Twitter’da daha çok günlük hayat, işdünyası ve futbolla ilgili görüşlerimi paylaşmaya çalışıyorum. Aynızamanda Twitter üzerinden haberleri, gündemi de daha kolay takipedebiliyorum.$0$0Capital: Daha çok Twitter’ı mı kullanıyorsunuz? Facebook ile aranız nasıl?$0-Twitter’ı kullanmak Facebook’a göre çok daha kolay.. .Facebook’a dahafazla zaman ayırmak gerekiyor. Facebook’da daha çok izleyiciolarakkalıyorum. Bunun nedenle daha çok Twitter’ı kullanıyorum. Facebook’u iseeşim ve çocuklarım aktif olarak kullanıyor. Hepsinin facebook hesaplarıvar.$0$0Capital: Günün daha çok hangi saatlerinde Twit-ter’ı yoğun olarak kullanıyorsunuz? Yorumlarınızı paylaşıyorsunuz?$0-Mobil teknolojilerin hızlı gelişimiyle birlikte artık günün her anındasosyal medya elinizin altında. Ben de cep telefonum sayesinde gününtamamında Twitter’daki haberleri, yorumları takip ediyorum. Kendiyorumlarımı yazmak için ise daha çok akşam saatlerini tercih ediyorum.$0$0Capital: Sosyal medya kullanımı konusunda işte veya gündelik hayatta kurallarınız var mı?$0-Sosyal medyada kendi grubumuzla, şirketlerimizle ilgili kurumsal özelbilgileri paylaşmıyorum. Bu konuda aynı hassasiyeti grup içiçalışanlarımızdan da göstermelerini bekliyorum. Sosyal medyada kurumsalbilgi paylaşmak güvenlik ve rekabet riski oluşturabiliyor.$0$0Capital: Peki sosyal medyada siz kimleri takip ediyorsunuz?$0-Ekonomi ve haber sitelerinden köşe yazarlarına kadar Twitter’da 65 kişive kurumu takip ediyorum. Takip ettiğim isimler arasında ABD’liekonomist Nouriel Roubini’den Elif Şafak’a, İbrahim Betil’den Alex’ekadar çok geniş bir kesim var. Ayrıca önemli köşe yazarlarını da buradanokuyorum.~$0$0Capital: Twitter ve Facebook dışında sosyal medyada kullandığınız başka mecralar var mı?$0-Twitter dışında Flickr’ı izlemeyi seviyorum. Ayrıca iş dünyasını veprofesyonelleri buluşturan Linkedln’i de sık takip ediyorum. ÖzellikleLinkedln iş hayatına çok büyük faydası var. Buradan aynı zamanda farklısektörlerdeki yöneticileri de takip edebiliyorum. Linkedln iş dünyasıylailgili yeni akımları, trendleri de takip etmeye imkan veriyor.$0$0Capital: İş hayatında yöneticilerin sosyal medya kullanıcısı olmasına nasıl bakıyorsunuz? Bu konuda onlara ne tavsiye edersiniz?$0- Mutlakayöneticiler sosyal medyada, özellikle de Twitter’da etkin olarakolmalılar.. .İş yaşamına Twitter, Linkedln gibi sosyal medyamecralarının büyük katkısı var. En önemlisi sosyal medya eğlenceninyanında herkes için çok büyük bir eğitim imkanı sağlıyor. Özellikle bukonuda Linkedln’i çok yararlı bulunuyorum.$0Buradan hem insankaynakları yöneticileri hem de bizim gibi iş insanları genç yetenekleri,yöneticileri takip ediyor. Ayrıca sosyal medya ve buradaki paylaşımlarkişiye iş hayatında yeni trendler ve akımlar hakkında da önemli fikirlerveriyor. Bu yüzden yöneticiler mutlaka sosyal medyada, özellikle deTwitter ve Linkedln gibi iş insanlarının yoğun olarak bulunduğumecralarda olmalılar. Buralarda kendi görüş ve yorumlarınıpaylaşmalılar. Ben de sosyal medyada ilgimi çeken her konuyla ilgilitrendleri takip etme imkanı buluyorum. $0$0DÜŞÜNMEYE İTİYOR$0BİLGİ TOPLUMU $0Bilgitoplumu olma yolunda koşan Türkiye için sosyal medyanın büyük faydasıoldu. Bir kere sosyal medya bilginin insanlar arasında paylaşılmasınısağlıyor.$0FARKINDALIK ARTIYOR $0Sosyal medyanın bana göre enönemli yararlarından biri, insanları daha fazla düşünmeye itiyorolması. Sosyal medya, olaylara ve topluma karşı farkındalığımızıartırıyor. Sonuç olarak paylaşmanın çok iyi bir şey olduğunudüşünüyorum.$0$0$0$0

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz