Son yıllarda e-ticaret tüm dünyada hızlı bir gelişim gösteriyor. Webrazzi’nin Haziran 2012’de yaptığı bir araştırmaya göre Türkiye’deki e-ticaret sektörü 3 bin 676 kişiye istihdam sağlıyor. Bu alanda hizmet veren sektörler de artıyor.
LOJİSTİK DÖNÜŞÜYOR
Evim.net CEO’su
Ali Özen de sektörde lojistiğin en önemli konuların başında yer aldığını
hatırlatıyor. E-ticaret lojistiğinin hem son derece ayrıntılı hem de
ölçümü oldukça zor bir konu olduğunun altını çizen Özen, “Kendisini bu
konuda özellikle analiz yönünde geliştirmeyi başaranlar sektörde
aranılan kişiler olacak” diyor.
E-ticarette tüm iş süreçleri
müşterilerin yaşam tarzı ve alışveriş alışkanlıklarına göre yeniden
yazıldığı için farklı alanlarda yeni yeteneklere ihtiyaç duyulduğunun
altını çizen Morhipo İnsan Kaynakları Yöneticisi Melis Önce, “Kampanya
planlamacıları, stüdyo yöneticiliği, stil danışmanlığı, dijital
pazarlama uzmanı, içerik editörleri kilit rol üstlenen pozisyonlardan...
Yaptığımız işte ürün yönetiminin de (buying&merchandising) önemli
bir yeri var. Sadece e-ticarette uzmanlaşmış merchandi-serlar aranacak.
Moda ve trendleri yakından izleyen, analitik, hızlı ve yetenekli gençler
kampanya planlamacısı, stüdyo yöneticisi, stil danışmanı, dijital
pazarlama uzmanı, içerik editörü gibi yeni meslek dallarında yükselme
imkanı bulacak” diyor.
DENEYİMLİ OLAN ÖNE GEÇİYOR
Sektörde
en büyük problem eğitimli iş kaynağı bulmak. Şirketler bu problemi
kurum içi eğitimlerle aşmaya çalışıyor. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf
Azuz, e-ticaret alanında birkaç sertifika programı dışında resmi bir
eğitim olmadığı için sektörün “alaylı” profesyonellerin elinde olduğunu
söylüyor ve “deneyimlilerin” öne çıktığını hatırlatıyor.
Altıncı
Cadde Genel Müdürü Başak Ilhan, “Doğan Online, Türkiye’de ilk internet
yatırımlarını yapan şirket olduğu için sektörün eksiği olan okul gibi
konumlanmış durumda. Ekibimizin yüzde 80’ini biz yetiştiriyoruz, bazı
üniversitelerdeki eğitimlere konuk eğitmen olarak katılıp sürece destek
veriyoruz” diyor.