İK'yı yeniden tasarladık

Akbank İK ve Strateji GMY'si Burcu Civelek Yüce, çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladıklarını söylüyor...

23 ŞUBAT, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
İK'yı yeniden tasarladık
Akbank’ta İK alanında bir yeniden yapılanma söz konusu. “Kurum içi yetenekler müşteriler kadar önemli” diyen Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladıklarını söylüyor. Süreçlerini ise yaratmak istedikleri çalışan deneyimine uygun olarak yeniden gözden geçirdiklerini belirtiyor ve “Uygulamalarımızı Akbanklılar için daha fazla katma değer yaratacak mekanizmalarla zenginleştirdik” diyor.

Artık çalışanlar, müşteriler kadar önemli. Bunun bilincinde olan kurumlar müşterilerine olduğu kadar çalışanlarına da yatırım yapıyor. Son dönemde insan kaynakları alanında büyük dönüşüm başlatan kurumlardan biri de Akbank oldu. “Yetenekler kurumlar için müşteriler kadar önemli” diyen Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladıklarını söylüyor. Civelek Yüce, bu kapsamda Akbanklı işveren markasını oluşturduklarını ve çalışanlarına daha fazla dokunan yeni uygulamaları hayata geçirdiklerini belirtiyor. Civelek Yüce, “İK uygulamalarımızı Akbanklılar için daha fazla katma değer yaratacak mekanizmalarla zenginleştirdik” diyor. “Akbanklı projesi bizi sürekli yenilikçi uygulamalar yapmaya iten büyük ve keyifli bir inisiyatif haline geldi” diyen Akbank İnsan Kaynakları ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce ile yeni çalışan markaları Akbanklı’yı ve çalışanlarına yönelik yeni uygulamalarını konuştuk…
* Akbank olarak insan kaynaklarını neden yeniden tasarlama ihtiyacı duydunuz?

Günümüzde markalar müşterilerine olduğu kadar çalışanlarına da yaşatmak istedikleri deneyimi tanımlamak zorunda. Çünkü yetenekler, kurumlar için müşteriler kadar önemli. Biz de Akbank İnsan Kaynakları olarak çalışan deneyimini uçtan uca yeniden tasarladık ve bunu Akbanklı işveren markamız ile tamamladık. “Akbanklı” markası da bu bakış açısıyla yola çıktı. 68 yıllık bir geçmişe ve deneyime sahip Akbank’ın müşteri tarafındaki güçlü marka vaadini, işveren markası tarafında da destekleyecek değer önermesi “Akbanklı” markası ile taçlandı.
* “Akbanklı” işveren markasını desteklemek için süreçlerinizde ne tür değişimler yarattınız?
 Akbanklıların hayatına dokunan tüm çalışmalarda bütünsel bir algı oluşturmak için tüm iç iletişim faaliyetlerimizi “Akbanklı” çatısı altında birleştirdik. İç iletişim ve insan kaynakları uygulamalarını “Akbanklı” alt markaları olarak yeniden tasarladık. Süreçleri, iletişim dilimizi marka vaadimize ve yaratmak istediğimiz çalışan deneyimine uygun olarak yeniden gözden geçirdik, uygulamalarımızı Akbanklılar için daha fazla katma değer yaratacak mekanizmalar ile zenginleştirdik.
* Çalışanlarınıza daha fazla değer yaratmak için neler yapıyorsunuz?
Yaratmak istediğimiz çalışan deneyimine paralel olarak Akbanklı’ya daha fazla dokunan yeni uygulamalar hayata geçirmeye başladık. Örnek vermek gerekirse, bankamızda nesiller arası diyaloğun gelişmesi için “Nesilden Nesile Akbanklı” projesini başlattık. Bu proje çerçevesinde farklı nesillerden Akbanklıları birbirleriyle hem fiziksel ortamlarda buluşturmaya, hem de deneyimlerini çok farklı mecralarda paylaşmalarını sağlamaya başladık. Türkiye’nin ilk yapılandırılmış tersine mentorluk uygulaması “Switch”i de bu projemiz kapsamında devam ettirdik. Akbanklılar’ın başarı odaklılığının altını daha fazla çizmek için ödül mekanizmalarımızı çeşitlendirdik. “10 Numara Akbanklı” adlı bir ödüllendirme uygulamasını hayata geçirdik.
* Çalışanlarınız için son dönemde başka neler yaptınız? Hangi projeleri hayata geçirdiniz?
Oyunlaştırma teknolojisi ile tutarlı bir şekilde yüksek başarı gösteren Akbanklılara “Tam İsabet Akbanklı” ödülleri vermeye başladık. Ortak başarıları birlikte kutlamak için bir online platform yaratıp “Tebrikler Akbanklı” dedik. Şeffaflık ve açık iletişimin altını her fırsatta çizdik. Örneğin Akbanklıların çeşitli konulardaki sorularına hızlı şekilde cevap vermeyi hedefleyen “Akbanklı Soruyor” adında açık bir platform yarattık. Kısacası “Akbanklı” projesi, bizi sürekli yenilikçi uygulamalar yapmaya iten büyük ve keyifli bir inisiyatif haline geldi.
* Gelecekle ilgili hedefleriniz arasında neler bulunuyor?
Akbank’ta tüm bankayı geleceğe hazırlamak için 2016 başında çıktığımız bir dönüşüm yolculuğumuz var. İnsan kaynaklarına ek olarak stratejiden de sorumlu kişi olarak bu transformasyon programına yürekten inanıyor ve ciddi zaman harcıyorum. Tüm üst yönetimimizle birlikte “Akbanklı”yı, bu dönüşümün 4 temel taşından birisi olarak konumlandırdık. Dolayısıyla “Akbanklı” için açacağımız kanallar, yaratacağımız yenilikler daha da hız kazanacak. Bu da açıkçası hepimize büyük bir heyecan veriyor.
* Akbank Akademi çalışan eğitiminde çok güçlü. Akademinin misyonu nedir?
Akbank’ta eğitim ve gelişim çalışmalarını Akbank Akademi çatısında yürütüyoruz. Akbank Akademi olarak hedefimiz sektörün en iyi çalışanlarını yetiştirmek. Eğitimi çalışanlar için bir yatırım aracına dönüştürüyoruz. Yeni göreve başlayan yönetici adayları ve asistanlar için çok kapsamlı oryantasyon eğitimlerimiz var. Böylelikle genç çalışanlarımızı bu eğitimlerle bankacılığa ısındırıp geleceğe hazırlıyoruz. Geleceğin liderlerini kariyer basamaklarında destekleyecek kaliteli ve katma değerli eğitimler veriyoruz. Deneyimli olarak bankamızdaki görevlerine yeni başlayan çalışanlarımız için de yeni göreve oryantasyonu destekleyen programlarımız var. Ayrıca iç koçluk programımız ile bankamızdaki tecrübeli çalışanların yeni Akbanklılara tecrübelerini aktarmaları ve destek olmalarını sağlıyoruz. Bazı pozisyonlar için iç koçluk hizmetini dışarıdan da alabiliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz