CEO'nun tatil planları

Yazın gelmesiyle birlikte CEO’lar da tatil planı yapıyor. Peki kaç gün tatil yapıp, nereye gidecekler?

28.12.2016 14:33:280
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'nun tatil planları
NEDEN BODRUM?
Her yöneticinin Bodrum’u tercih etme nedeni ise farklı… Tükek Holding Genel Müdürü Kemal Ece, Bodrum’da tatil yapmayı tercih etmesinin nedenini şöyle anlatıyor: “Bodrum koy cenneti benim için. Cam sularında silüetinizi izlemenin sakinliği kalabalık sokaklarında kaybolmanın dinginliği... Yalıkavak en sevdiğim bölgesidir Bodrum’un. O bilgede Palmalife’in her iki tesisi beğenimi kazanmıştır. Aracımla vedalaşıp bir süre sadece deniz suyu ve Yalıkavak sokakları ile buluştururum ayaklarımı. Çocuklarla denizde çocuk olmak istediğimde Karaincir ve Akyarlar koylarını tercih ederiz. Sığ ve dalgasız sularında ufaklıklarla gönlümüzce koştururuz. Yine Yalıkavak sokaklarında biter günümüz.
Taze balık, bol salata ve arkasından bir el tavla…” Bodrum’u yüzde 16,9 ile Datça ve Marmaris, yüzde 13 ile Çeşme ve Alaçatı, yüzde 11,7 ile Antalya takip ediyor. İzmir’li olan RMK Classic CEO’su Füsun Kuran, Çeşme’ye gidecek iş insanlarından biri. “Çeşme asla vazgeçemediğimiz tatil yerimiz” diye konuşan Kuran, burayı seçme nedenlerini şu sözlerle anlatıyor: “Çeşme’de yazlığımız var, her yıl tatilde ailem ile birlikte Çeşme’ye gidiyoruz. Son yıllarda popülaritesi artsa da trafikten uzak ve sakin bir yer. Çeşme’nin sokaklarını, oradaki huzuru seviyorum.”

YURTDIŞI ROTASI
Yurtdışında ise tercihler değişken… Anketimize katılan CEO’ların yüzde 28,4’ü Güney ve Kuzey Amerika’ya, yüzde 23,9’u Balkanlar ve Yunanistan’a, yüzde 11,9’u ise İtalya’ya gideceğini söylüyor. Tabii alternatif güzergahlar da yok değil. Örneğin Kuzey Denizi’nde bir yelken seyahati planlayan da var, İsviçre’ye gidecek olan da… Ofix.com CEO’su Alptekin Yıldız, tatilini yaz sonunda Amerika’da geçirme planı yapan yöneticilerden. Eşinin post-doktora için Amerika’da bulunduğunu söyleyen Yıldız, onun da orada olmasını fırsata dönüştürüp San Francisco’da birkaç hafta geçirmeyi planladığından bahsediyor. Kendisi için güzel tatilin, dinlenerek minik miskinlikler yapmaktansa yoğun tempolu müze ziyaretleri ya da saklı bir meydandaki bir kafede kahve içmek olduğunu söyleyen Yıldız, tatilde ailesi ve eşiyle birlikte olup yeni hatıralar biriktirmeyi çok değerli bulduğunun altını çiziyor. Bu yıl tatilini yurtdışında geçirecek yöneticilerden bir diğeri ise Hafele CEO’su Hilmi Uytun. Niagara Şelaleleri ve Kanada’da Toronto şehrini ziyaret etme niyetleri olduğunu söyleyen Uytun, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Hemen hemen her yıl bir kez bütün aile yurtdışına gideriz. Hep değişik yerlere ve farklı amaçlarla tatile gideriz. Küba’ya gittik, sıcak atmosferi ve insanları bizi etkiledi. Müthiş deniz ürünleri ve ıstakoz yedik. Yerel köylerden birini ziyaret ederek oradaki kişilerin evlerinde misafir olduk. Kenya’da safariye gittik. Hayatın doğal döngüsünü görmek için iyi bir fırsattı. Macera dolu bir seyahatti bizim için. Florida’da ailemle su parklarını ziyaret ettim, Brodway’de müzikallere gittik.” DENİZ VE DOĞAL GÜZELLİKLER ÖNEMLİ CEO’lar tatil tercihlerini belirlerken pek çok kritere dikkat ediyor. Bunların başında deniz açısından seçenekler sunması, doğal güzellik ve çocuklar için uygun olması geliyor. Tabii yazlığın lokasyonu da tatil tercihini belirlerken, CEO’ların yüzde 4,9’u arkadaş çevresinin seçtiği tatil mekanında olmasından, yüzde 3,3’ü ise eğlence hayatından etkileniyor. Yaklaşık 3 ayda 1, 1 haftalık tatil yapmaya çalıştığını söyleyen Gülman Group Yönetim Kurulu Başkanı Polat Gülman, tatillerin ailesi ve arkadaşlarıyla anlamlı olduğunu düşünen yöneticilerden. Aile ile tatilin mutlaka birkaç ayda bir yapılması gerektiğini söyleyen Gülman, “Eşler ve çocukların yaptığı fedakarlıkları duyunca insan zamanın hızını anlıyor” diye konuşuyor. Gülman, Bodrum’un Gündoğan, Yalıkavak ve Türkbükü üçlüsünde oturan arkadaşlarla ayrı bir anlam kazandığının altını çiziyor.

NEREDE KALIYORLAR?
Peki tatilde nerede kalınıyor? Ankete katılan CEO’ların yüzde 57,5’i otelde kalmayı tercih ettiğini söylüyor. Otel seçerken önem verilen kriterler olarak ise bulunduğu konum, butik bir marka ya da uluslararası bir zincir olması öne çıkıyor. Ancak daha önce deneyimlemek, arkadaş önerisi ve çocuklar için aktivitelerin olması da seçimde etkili oluyor. Ankete katılanların yüzde 23’ü ise evde kalıyor. Üçüncü seçenek olarak ise tekne öne çıkıyor. Ankete katılan yöneticiler içinde tatilde çadırda kalmayı tercih ettiğini söyleyen bir CEO da var. İstanbul Erkek Lisesi’nde okurken Sakarya İzci Grubu’nda olan Aksis Genel Müdürü Cavit Akşehirlioğlu bugüne kadar Kanada, Galapagos, Yeni Zelanda ve Karadeniz başta olmak üzere birçok ülke ve yerde değişik ülkelerden kişiler ile kamp yapmış. Akşehirlioğlu tatilde neden çadırı tercih ettiğini şu sözlerle anlatıyor: “Doğa içinde olmak için en iyi fırsat çadırda kalmak. Çadırda kalmanın sabahı da çok güzel oluyor. Özellikle akan suyun yakınında olmak veya tabiatın sesini dinlemek çok güzel. Günlük hayatın koşturmasından da sizi uzaklaştırıyor.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz