"5 kat büyüdü"

Pazarda son 10 yılda çok hızlı bir büyüme yaşanıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
5 kat büyüdü
Temizlik kağıdı
TÜKETİM ARTTI
ABD'de bir kişi yılda ortalama 21 kilo temizlik kağıdı tüketiyor. Türkiye'de ise kişi başına düşen yıllık temizlik kağıdı tüketimi ıslak havlu hariç 5 kilo. Ancak pazarda son 10 yılda çok hızlı bir büyüme yaşanıyor. 10 yıl önce 1 kilo olan temizlik kağıdı tüketimi 5 kat artarak 5 kiloya yükseldi. Tüketimdeki artış pazarın potansiyelini de artırdı. Pazarın cirosu ev dışı tüketim hariç 2010'da 740 milyon TL seviyesinden geçen yıl 850 milyon TL'ye yükseldi. Sektör, 2009 hariç her yıl ortalama yüzde 15 büyüdü. Ev dışı tüketim ise 360 milyon TL oldu. EN HIZLISI KAĞIT HAVLU
Sektörde en büyük pay tuvalet kağıdının. Bu kategori 397 milyon TL ile pazarın yüzde 49'unu oluşturuyor. Onu kağıt havlu ve peçete izliyor. Peçetede büyüme aynı oranlarda seyrederken en hızlı artış kağıt havluda yaşanıyor. Özellikle annelerin daha fazla hijyen amaçlı kullanımının artması kağıt havlu tüketimini artıyor. Dolayısıyla hijyen ve çocuk bakımı amaçlı kullanım, pazarın en önemli artıları arasında. Sektörün bir diğer avantajı da ihracat. Buna karşın kayıt dışı ve merdiven altı üretim, sektörün gelişimini olumsuz etkiliyor.

POTANSİYELİ YÜKSEK

Sektörün büyümesi her yıl yüzde 15 seviyesinde gerçekleşiyor. 2012'de ise yüzde 13 büyüme bekleniyor. Böylece pazarın cirosu 850 milyondan 960 milyon TL'ye yükselecek. Gelecekte de temizlik kağıtları sektörünün hem iç pazar hem de yurtdışında yüksek büyüme potansiyelini sürdüreceğini söyleyen Viking Kağıt Genel Müdürü Turgut Sarıoğlu, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Türkiye lojistik maliyetlerin çok önemli olduğu temizlik kağıdı sektöründe başta Ortadoğu ve Rusya pazarları olmak üzere önemli bir üretim ve lojistik üssü olabilecek özelliklere ve potansiyele sahip."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz