Kanatlı eti İlk 5’TE
Sektör geçtiğimiz yıl 9 yeni ülke pazarına açıldı. Böylece 2011 ihracatı 680 milyon dolar olan sektörün 2012 yılı ihracatı yüzde 31 artarak 893 milyon dolar oldu. Bölgesinin en önemli üreticileri arasında sayılan Türk tavukçuluk sektörü dünyada da bu alanda ilk 5 ülke arasına girdi. Üretim kalitesi, hayvan refahı ve hijyende dünya standardını yakalayan sektör artık birçok ülkeye know-how satıyor.
AB İÇİN ÇALIŞIYOR
Mayıs 2011 'de faaliyete geçen Türk Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG) sektörün gelişmesi, yurtiçinde ve yurtdışında yeni pazarlar bulunması çalışmalarını yürütüyor. KTG özellikle sektörün Mısır, Suudi Arabistan, Çin ve Japonya pazarlarına açılabilmesi amacıyla bu ülkelerdeki teknik engellerin kaldırılması için yoğun lobi faaliyeti yürüttü. Bu yıl ihracat hedefini Japonya, Güney Afrika Cumhuriyeti, Körfez ve Afrika ülkeleri özelinde devam ettiren sektör, AB pazarında da var olabilmek için çok çalışıyor.
HEDEF 3 MİLYAR DOLAR
Sektör 2023 yılı için belirlediği 3 milyar dolar ihracat hedefini yakalamak için var gücüyle çalışıyor. KTG Başkanı Şahin Aydemir, yaptıkları tüm değerlendirmelerde bu hedefin ulaşılabilir olduğunu gördüklerini belirtirken, "Büyümenin yalnızca ihracatla değil iç tüketimle birlikte gelişeceğini düşünerek çalışıyoruz. 2001 yılında ülkemizde kişi başı 10 kg kanatlı et tüketilirken 2012'de bu rakam 20,5 kg düzeyine ulaştı. 2023 yılında ise bu rakamın 28,2 kg olacağı düşünüyoruz” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?