Franchising pazarının 2009'a kıyasya yüzde 15-20 oranında büyümesi bekleniyor.
Ulusal Franchise Derneği (UFRAD) Başkanı Dr. Mustafa Aydın, 2009’un franchise markaları için de sarsınt ılarla geçtiğini söylüyor ve projeksiyonlarını şöyle paylaşıyor: “Kriz nedeniyle caddelerde ve AVM’lerde kıymetli mağazaların boş kaldı- ğını gördük. Her kriz gibi bunda da zayıflar döküldü, güçlüler ayakta kaldı. Zincir markalar krizi güçlenerek atlattı. 2009 yılının ekim ayından itibaren yatırımcı cephesinde belirgin bir hareketlenme başlamıştı. Ayakta kalan bir sektörde, güçlü bir markadan iyi bir noktada franchise almak çok değerli bir yatırım haline geldi. Ancak krizin tüm etkilerinin geçtiğini söylemek mümkün değil. Tüketim halen yavaş, tahsilat sıkıntısı sürüyor. 2010’da yavaş da olsa bir açılma gördük. Perakende endeksinin istikrarlı yükseli şi bunu kanıtlıyor. Yılsonunda krizin etkilerinin azalmasını ve pazarın geçen yıla göre yüzde 15-20 aralığında büyümesini bekliyoruz. Belki kriz öncesi rakamlar yakalanamayacak ama lokomotif sektörlerdeki açılma sokaktaki tüketime yansıyacak.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?