"Özel tasarım yapacak"

Bu yıl da ihracatın yüzde 25 artması bekleniyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Özel tasarım yapacak
(Halı)

İHRACAT ÖNE GEÇTİ
Dünya halı pazarının büyüklüğü 11,7 milyar dolar. Türkiye'de ise iç pazarın büyüklüğü 1,5 milyar dolar seviyesinde. Ancak ihracat, iç pazarı geçmiş durumda. 2007'de ilk kez ihracatta 1 milyar dolar barajını aşan sektör, geçen yıl özel tasarımlı ürünler ve hedef pazarlarda izlenen başarılı stratejiler sayesinde ihracatını yüzde 23 oranında artırarak 1,6 milyar dolar seviyesine çıkardı. Bu yıl da ihracatın yüzde 25 artması bekleniyor. İhracat artarken iç pazarda bu yılın ikinci çeyreğinden itibaren başlayan duraklama dikkat çekiyor.

LİBYA İLK SIRADA
Makine halısında sektörün teknolojik altyapısı ciddi potansiyel oluşturuyor. Özellikle Arap baharı sonrası yeniden yapılanan Libya ve Mısır pazarlarına önemli  ihracat artışı yaşanıyor. Libya'ya geçtiğimiz yıl halı ihracatı yüzde binin üzerinde arttı. Aynı başarı maalesef el dokuma halılarda geçerli değil. Almanya, İngiltere ve İtalya'nın ekonomik krizde olması bu ülkelere yapılan el dokuma halıların ihracatını olumsuz etkiliyor.

YÜZDE 25 BÜYÜYECEK
Sektörün en önemli hedefi, kişiye özel tasarım odaklı ürünler üretmek. Eğer bu konuda başarılı olunursa halı ihracatının 2012 sonunda 2,5 milyar doları yakalaması mümkün. İstanbul Halı İhracatçıları Birliği (İHİB) Başkanı İbrahim Yılmaz, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Son dönemde halı sektöründe tasarım odaklı çalışmaların hızlanması, Çin dahil alternatif pazarlara yönelik girişimlerimiz ihracatımızı artırdı. En önemli hedefimiz markalaşıp yüksek katma değerli ürünler yaratmak. 2023 hedefimiz, ihracatımızı 5 milyar dolara çıkarmak."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz