İSTİKRARLI ARTIŞ Türkiye'de yılda 3,5 milyon ütü, 4 milyon de elektrik süpürge satılıyor. 2009'da katı meyve sıkacağı, çay ve kahve makineleri gibi yeni ürünlerle krizin etkisini minimize eden elektrikli ev aletleri pazarı, büyümesini sürdürüyor. Pazarda ortalama büyüme oranları yüzde 10 ila 20 arasında değişiyor. 2010'da bir önceki yıla göre yüzde 21 büyüyen sektörde en hızlı satış artışı, ısıtıcı-soğutucu grupları ile kahve ve çay makinelerinde yaşanıyor. Elektrikli süpürge ve ütü satışları istikrarını koruyor. DENETİM ŞART Sektörünün en önemli avantajı, pazarın doymamış olması. Genç nüfus, yeni evlenenlerin sayısının Avrupa ülkelerine göre çok daha yüksek olması yerli-yabancı birçok markanın pazarla ilgili beklentilerini artırıyor. En önemli sorun Çin'den ithal edilen ucuz ürünler. Uzmanlara göre ucuz ve kalitesiz ürünler sektördeki diğer markaların da imajını zedeliyor ve büyük bir servet israfına yol açıyor. Kalitesiz ürünlerin ithalatıyla ilgili denetim mekanizmalarının kurulması talep ediliyor. POTANSİYEL YÜKSEK Bir önceki yıl yüzde 21 büyüyen sektörde, 2011'de yüzde 18 artış bekleniyor. Önümüzdeki dönemde büyümenin uygun fiyatlı ürünlerde olacağını söyleyen Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, sektörle ilgili şu değerlendirmede bulunuyor: "Elektrikli süpürge ve ütüden sonra artık çay makinesi, hemen hemen her eve girmeye başladı. Çay makinesinin satış adetleri 3 milyonu geçerek ütüyü yakaladı. Bundan sonra en büyük satış artışını tost makineleri, blender, saç düzleştirici ve katı meyve sıkıcılarında bekliyoruz. Artık daha fazla motorlu ürün evlere girmeye başlayacak."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?