Yeni markalar gelecek

Franchise sektörünün 2012'de 40 milyar dolarlık bir işlem hacmine ulaşması bekleniyor.

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni markalar gelecek
Franchising
YENİ MARKALAR GELECEK
1.500 MARKA Türkiye, franchise sistemiyle ilk kez 1985 yılında McDonald's sayesinde tanıştı. O yıldan sonra da franchise ve markalı bayilik veren şirket sayısı kademeli olarak arttı. 2001 yılında 9 milyar dolar olan pazarın büyüklüğü geçen yıl 35 milyar dolara ulaştı. Ulusal Franchising Derneği'nin (UFRAD) verilerine göre Türkiye'de franchise ve bayilik veren marka sayısı 1.500'e yükseldi. Bunların zincir markalar içindeki payı yüzde 78'e ulaştı. Sadece kendi şubelerini açıp kendileri işleten zincirlerin sayısı ise 400 civarında.

KİRALAR ZORLUYOR
Ekonomik kriz döneminde beyaz yakalı çalışanların işlerini kaybedip kendi işlerini yapmaya başlaması pazarın en önemli avantajı. Bu dönemde franchise ve bayilik veren marka sayısında ciddi artış yaşandı. Sektörün en önemli sorunu ise yüksek mağaza kiraları. AVM ve cadde mağazalarının kiralarının yüksekliği yeni açılacak zincir mağazaları olumsuz etkiliyor. Birçok yerli ve lokal marka yüksek kiralardan dolayı AVM'lerde yer bulamamaktan şikayetçi.

40 MİLYAR DOLAR
Franchise sektörünün 2012'de 40 milyar dolarlık bir işlem hacmine ulaşması bekleniyor. Bayilik ve franchise veren marka sayısı ise yüzde 15 büyüyerek 1.730'a ulaşacak. UFRAD Başkanı Dr. Mustafa Aydın, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Önümüzdeki dönemde, ekonomik anlamda büyük potansiyele sahip olan franchising sistemine daha fazla girişimcinin dahil olarak kendi işini kurmasını bekliyoruz. Sistemde yerli markaların etkinliği artacak."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz