3 faktörlü rekabet

Artan kullanım, çeşitlenen ürünler, yeni uygulamalarla Türkiye, kredi kartlarında dünyanın en gelişmiş pazarı oldu.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
3 faktörlü rekabet

REKABETİN YENİ YÖNÜ
Kredi kartlarında rekabet, son birkaç yıldır 5 marka arasında devam ediyor. World, Bonus, Maximum, Axess,
Card Finans markalarıyla Yapı Kredi, Garanti, İş Bankası, Akbank ve Finansbank pazarın yüzde 80’inden fazlasını elinde tutuyor. Liderlik Yapı Kredi ve Garanti arasında paylaşılıyor. Onları İş Bankası, Akbank ve Finansbank izliyor. Ortak platform olarak kullanılan belli başlı kart markalarında hem kart sayısı hem işlem hacmi artıyor ama sıralama pek değişmiyor. Diğer yandan son yıllarda kartlarda önemli bir çeşitlilik gözleniyor. Ticari kartların öncü olduğu bu süreçteki rekabette “Üretici Kart”, “Hasat Kart” gibi yenilikçi ürünlerle Denizbank, Şe-kerbank gibi başka bankaların da adı öne çıkıyor. Yapı Kredi Kartlı Ödeme Sistemleri Pazarlama Grup Direktörü Serkan Ülgen, son 5 yıldır devam eden lisans işbirliklerinin önümüzdeki dönemde bir miktar daha şekil değiştirerek büyümeye devam edeceğini söylüyor. “Piyasada kendi markasını sunan banka sayısının çok değişmeyeceğini ve rekabetin bugünküne benzer şekilde gelişeceğini düşünüyoruz” diyor. Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Onur Genç ise yeni dönemi şöyle anlatıyor: “Türkiye, bugün kredi kartlarında piyasa yapıcı pozisyonda ve artık gelişmekte olan değil daha olgun bir pazardan söz ediyoruz. Maliyetleri daha fazla önemsediğimiz, ölçek ekonomisiyle işleri daha da büyüttüğümüz bir döneme doğru ilerliyoruz.”

BÜYÜME NEREDEN GELİYOR?
Bankacılar, kredi kartlarını bugün yüksek müşteri beklentilerinin ve bunları karşılayacak yeniliklerin çok hızlı bir şekilde ortaya çıkarak rekabetin yoğun yaşandığı dinamik bir alan olarak tanımlıyor. Global ekonomide yaşanan sıkıntılar paralelinde alınan tedbirler nedeniyle 2012’de Türkiye’nin büyüme hızındaki yavaşlama, kart
pazarını da etkiliyor. Ancak büyüme devam ediyor. Akbank Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, “Yeni ürünlerin ve kartların kullanım alanlarının artması, kart pazarında önemli bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Bu nedenle Türkiye’de kredi kartı pazarında gelişme devam ediyor” diyor. Kredi kartı adedi 53,4 milyona, kişi başına düşen kredi kartı adedi ise 2’ye ulaşmış durumda. Kredi kartı kullanımı artıyor. Serkan Ülgen, bu artışta üç önemli faktörün etkili olduğunu söylüyor. Ülgen, şu değerlendirmeyi yapıyor: “Fiyatların artmasına paralel olarak alışveriş hacimleri de doğal olarak artıyor. Popülasyondaki artışa bağlı olarak da kart sahipliği yükseliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz