3 faktörlü rekabet

Artan kullanım, çeşitlenen ürünler, yeni uygulamalarla Türkiye, kredi kartlarında dünyanın en gelişmiş pazarı oldu.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
3 faktörlü rekabet

Örneğin her yıl iş hayatına katılan 1 milyon genç var. Buna ek olarak hükümetin kayıt dışı ekonomiyle ciddi bir mücadelesi söz konusu. Bu savaş, birçok kişinin gelirinin belgeleyebilir hale gelmesini sağlıyor ve böylece bankalar için ‘kart-landırılabilir’ müşteri kitlesi artıyor. Bugün Türkiye’de 18 yaş üstü yetişkin nüfusu 49 milyon, bunun tahmini yüzde 50’sinin en az bir kredi kartı bulunuyor. Temmuz 2012 itibarıyla son 1 yılda 1-1,5 milyon yeni asıl kart sahibi eklendi. Yıl bazında kart sahibi müşteri sayısının, ortalama yüzde 5 ile 7 büyüdüğünü sanıyoruz.”

İŞ YERİ SAYISI DA ÖNEMLİ

Kart kullanımının artmasında bir başka etken de alanların genişlemesi. Bireylerin kredi kartını kullanabilecekleri sektörler ve kart kabul eden iş yeri sayısı giderek çoğalıyor. Örneğin daha önce kartlı ödemenin mümkün olmadığı vergi ödemelerinde kartlı kullanıma geçildi. Diğer yandan özellikle ticari kartların kullanımında son dönemde önemli bir artış trendi var. Ticari firmalar, son yıllarda toplu mal alımları gibi alanlarda kartları daha fazla tercih etmeye başladı. Serkan Ülgen, büyümenin bireyselden daha fazla olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Haziran 2012 itibarıyla bireysel kartların cirosu, son bir yılda yüzde 23 büyürken ticari kartlar yüzde 67 büyüdü. Toplam harcamalar içinde ticari kartların payı yüzde 10 oldu.”

SERKAN ÜLGEN / YAPI KREDİ GRUP DİREKTÖRÜ
“HALA POTANSİYEL VAR"
SAĞLIKLI BÜYÜME

Kartlı ödeme sistemlerindeki büyüme sağlıklı ve gerekli. Bu büyüme, yıldan yıla kayıt altına alınan harcamanın arttığı anlamına geliyor. Bunun da ekonomiye önemli ölçüde katkı sağladığını biliyoruz. Geldiğimiz noktayı, diğer batılı ülkelerle kıyasladığımızda, kart kullanımının artması ve yaygınlaşması için hala önemli bir potansiyel olduğunu görüyoruz. Örneğin İngiltere’de toplam tüketim harcamaları içinde kartla yapılan harcamaların oranı 50’ye ulaşmış durumda, Türkiye’de ise bu oran hala yüzde 30.
YAPI KREDİ’NİN PLANI
2011’i kredi kartları alacak bakiyesinde yüzde 18’in üzerinde payla lider kapadık. Haziran 2012 sonuçlarına göre son bir yılda kredi kartları alacak bakiyesinde sektör yüzde 30 büyürken biz de sektörün büyümesine paralel olarak yüzde 31 oranında büyüme sağladık. 2012 2’nci çeyrek sonuçlarına göre Yapı Kredi kredi kartı adedi 8,5 milyona ulaştı. Payımızı sağlıklı şekilde artırmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde çapraz satış stratejileriyle kredi kartı müşterilerinin bankacılık hizmetlerindeki tecrübelerini attırmayı hedefliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz