81 kat büyüdü hız kesmeyecek

Banka kredileri, son 10 yıldır hızlı bir büyüme trendinde.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
81 kat büyüdü hız kesmeyecek


YARATICI ÜRÜNLER GELİYOR
Bankalar, hiç şüphesiz müşteri ihtiyacını tespit etmede ve yenilikçi ürün geliştirmede son derece başarılılar. Bu performans, özellikle tüketici kredileri tarafında çok açık görülüyor. Giderek artan rekabet ve hacim, bankaların yaratıcılığını hayli geliştirdi. Pazarda bugün eğitimden sağlığa pek çok farklı alanı hedefleyen, bayram kredisi, bedelli ihtiyaç kredisi gibi güncel ihtiyaçları adresleyen farklı vade ve faiz seçenekleri bulunan onlarca çeşit bireysel kredi ürünü sunuluyor. Halkbank, meslek gruplarına yönelik kredi ürünlerine sahip. Halkbank Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı İmamoğlu, "14 Mart Tıp Bayramı ile 7 Nisan Dünya Sağlık Günü vesilesiyle sağlık sektöründe çalışan müşterilerimize yönelik 'Nöbetçi Kredi' kampanyası düzenledik. Polis teşkilatının kuruluş yıldönümü dolayısıyla 'Kredi 155' kredi kampanyaları sunduk" diye konuşuyor. TEB Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, tüketici kredilerinin toplam portföy içindeki payının yüzde 30'u bulduğuna dikkat çekiyor. Artan talebin bankaları, ürün çeşitliliğini artırıp her müşteriye ihtiyacına uygun olan ürünlerle gitmeye yönlendirdiğini söylüyor. Mendi, "Biz özellikle konut tarafında, pek çok projede esnek ödeme planlarımız ve uygun fiyatlamamızla yer alıyoruz. 11 adet farklı konut kredisi ürünümüz ve müşterilerin kendi ödeme planlarını kendilerinin oluşturabildiği esnek ödeme planı avantajımız bulunuyor" diyor.

REKABETİN YENİ YÖNÜ
HSBC Genel Müdür Yardımcısı Taylan Turan, ürün geliştirirken müşteri ihtiyaçlarına odaklandıklarını söylüyor. "Kesinlikle tüm satışlarımızda, süreçlerimizde, fiyatlamalarımızda müşterimizi düşünüyoruz. İhtiyacı neyse onu sunuyoruz" diye konuşuyor. Rekabette de müşteri ihtiyacını iyi tespit edebilen kazanıyor. Taylan Turan, "Bu bilgilere çok çeşitli yöntemlerle ulaşabiliyoruz. Yapmış olduğumuz araştırmalar, müşteri geribildirimleri ve piyasadaki gelişmeler bize ışık tutuyor ve bu bilgiler ışığında, kredi kalitemizi de koruyarak büyüme stratejisi ile hareket ediyoruz" diyor. Akbank Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge ise rekabette hızın ve yenilikçiliğin de çok etkili olduğuna dikkat çekiyor. "Müşteri ihtiyaçlarına en uygun çözümleri geliştirebilen yenilikçi bankalar rakiplerinin önüne geçti. Örneğin biz Akbank olarak sektörde kredi verme biçimini değiştiren cepKredi, smsKredi gibi uygulamaları başlattık. Kredi Makinesi, Kredi Ekspres şubeleri ve konut kredilerine özel Büyük Kırmızı Ev şube kavramı gibi yenilikçi projelerimiz bizi rekabette öne çıkardı" diye konuşuyor.

YENİ DÖNEM PLANLARI
Önümüzdeki dönemde müşteri ihtiyaçları paralelinde tasarlanan teknolojik, hızlı, basit ve prosedürsüz çözümlerin öne çıkması bekleniyor. Galip Tözge, "Bugün 14 milyon kişiyi kapsayan bireysel krediler pazarında müşterilerin değişen ihtiyaçlarını dikkate alarak geliştirilen yenilikçi uygulamalar şüphesiz ki önümüzdeki yıllarda da hakim olmaya devam edecek" diyor. Tüketici kredilerinden bu yıl yüzde 15-20 aralığında büyüme bekleniyor. Garanti Bankası Bireysel Bankacılık Koordinatörü Didem Dinçer Başer, Avrupa ekonomisinin içine girdiği resesyon, kaynak maliyetlerinin artması ve 2011 yılında artan kredi karşılık oranları gibi nedenlerin etkisiyle yavaşlasa da, 2012 yılında da Türkiye'de kredi büyümesinin devam edeceğini söylüyor ve ekliyor: "Garanti Bankası olarak biz bu yıl tüketici kredilerinde yüzde 20 büyüme hedefliyoruz." Hemen her bankada tüketici kredileri bu yılın büyüme alanlarının başında geliyor. Bazı bankalarınsa diğerlerinden daha iddialı hedefleri var. HSBC Genel Müdür Yardımcısı Taylan Turan, mortgage dahil tüm bireysel kredilerde yaklaşık yüzde 50 civarında artış yakalamayı planladıklarını söylüyor. "Orta vadeli amacımız, bireysel kredilerdeki pazar payımızı, hak ettiğimiz seviye olan yüzde 3-4 bandına taşımak. Şu anda bu oran yüzde 2" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz