Banka kredileri, son 10 yıldır hızlı bir büyüme trendinde.
Bu büyümenin lokomotifini ise bireysel krediler oluşturuyor. İhtiyaç ve konut kredileri başta olmak üzere "tüketici kredileri" adı altında sunulan ürünler hızla çeşitleniyor, hacim çarpıcı bir ivmeyle artıyor. 2002 yılında 2 milyar TL olan pasta, geçtiğimiz yılın sonunda 162 milyar TL'ye ulaştı. Her yıl onlarca çeşit yeni ürün sunan bankalar arası rekabet hızlandı.ürkiye'de tüketici kredileri, 2000'li yıllardan bu yana hızlı bir gelişim içinde. Ekonomide sağlanan istikrar, düşen faiz oranları ve artan gelir düzeyiyle birlikte pazar, yıllar itibarıyla çarpıcı bir ivmeyle büyüyor. 2002 yılında 2 milyar TL düzeyinde olan toplam kredi hacmi, geçtiğimiz yılın sonunda 162 milyar TL'ye ulaştı. Bireysel kredi sahibi müşteri sayısı da 1,6 milyon kişiden 14 milyon kişiye çıktı. Bu süreçte bankaların sunduğu ürünler de müthiş çeşitlendi. Tüketici kredileri bugün, yeni ürün yaratma konusunda bankaların en başarılı olduğu alan. Farklı ihtiyaçlara cevap veren konut kredilerinden bayram kredisi, eğitim kredisi gibi yaratıcı ihtiyaç kredilerine kadar onlarca çeşit ürün var.
NUT
YARATICI ÜRÜNLER GELİYOR
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?