Ana banka olma yarışı

ABD ve Avrupa’da bireyler 1-2 bankayla çalışıyor.Kurumsalda ise bu sayı 2-3 arasında değişiyor.Türkiye’de ise çok farklı

18.03.2016 16:24:540
Paylaş Tweet Paylaş
Ana banka olma yarışı
Aslında Türk bankacılık sektörü, büyüme hızından teknolojisine kadar pek çok noktada dünyadaki örneklerinden ayrışıyor. Buna bir örnek de müşterilerin çalıştığı banka sayısı… Boston Consulting Group (BCG) Türkiye Genel Müdürü Burak Tansan, Avrupa ülkeleri ve ABD’de bireylerin genelde 1-2 bankayla çalıştığını açıklıyor. Bank Pozitif CEO’su Hasan Akçakayalıoğlu da yurtdışında tüketicilerin genelde tek bankayla çalıştığını vurguluyor. Oysa Türkiye’de hem bireyler hem şirketler için bu konuda alışkanlıklar farklı. EY Kıdemli Direktör Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri Murat Hatipoğlu’nun da değindiği gibi Türkiye’deki bu konudaki oranlar Avrupa ve ABD’ye göre çok daha yüksek. ABank Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Mete Hakan Güner, gelişmiş ekonomilerde büyük şirket ve ticari firmaların genel olarak 2-3 bankayla çalıştığını ve hatta çok sık olmamakla birlikte tek bankayla çalışan firmaların da görüldüğünü belirtiyor. Bankalar son yıllarda sektörde kâr marjlarının daralmasına paralel müşteri sadakatine daha çok önem vermeye başladı. Bu nedenle de Türk bankaları özellikle ana banka olmak istedikleri segmentlerde bu veriyi sürekli göz önünde bulunduruyor. Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil de “Müşterilerin kaç bankayla çalıştıklarına tabii ki bakıyoruz” diye konuşuyor.
BİREYLER 2 BANKA İSTİYOR
Rekabetin çok yoğun devam ettiği bireysel bankacılıkta, bugün Türkiye’de orta ve altı gelir düzeyine sahip bir kişi 2 bankayla çalışmayı tercih ediyor. EY’den Murat Hatipoğlu, sektördeki müşteri dağılımını şu rakamlarla açıklıyor: “Müşterilerin yüzde 26’sı sadece tek bir bankayla düzenli olarak çalışıyor. Yüzde 44 oranındaki büyük çoğunluk iki, yüzde 16’sı üç, yüzde 10’u ise dört veya daha fazla bankadan düzenli olarak hizmet alıyor.” Ziraat Bankası Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Çakar, bugünkü yoğun rekabet ve hizmet farklılaşması ortamında müşterilerin tam sadakat yerine, bölünmüş sadakat göstermelerinin sektörün bir gerçeği olduğu düşüncesinde. Banka yöneticileri, bu tabloyu farklı nedenlerle açıklıyor. Fuat Erbil, düşük ve orta gelir grubunda bireylerin kredi kartı ve destek kredilerinde farklı bankalardan hizmet aldığına dikkat çekiyor. Türkiye Finans Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Sağlam ise bu tablonun nedenlerini şöyle aktarıyor: “Özellikle bireyler için en önemli kriter, fiyat. Müşteriler birden fazla bankayla çalışarak risklerini de dağıtmayı hedefliyor. Dönemsel olarak bankaların ürün ve hizmetlerine yönelik kampanyaları, rekabetçi teklifleri ve sundukları ödülleri daha fazla bankayla çalışma sonucunu doğuruyor.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz