Bireysel planlar

2013’te rekabetin odağında bireysel bankacılık var.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bireysel planlar


YENİ KULVAR TASARRUF
2012 yılında Türkiye’deki tasarruf oranının düşüklüğünün gündeme gelmesiyle bankalar için bireysel tarafta yeni bir kulvar daha açılıyor. Özel bankalar artık tasarruf yönünde attıkları adımlarla da birbirleriyle yarışıyor, Cenk Tabakoğlu, halkın tasarruf konusundaki farkındalığının arttığına inanıyor ve kendilerinin özellikle eğildiği tasarruffun tüm bankaların gündeminde olacağını belirtiyor. “Tasarrufun alışkanlık haline gelmesi için 2013’te birikime yönlendiren ürünler ön plana çıkacak” diyor. Aynı şekilde Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Onur Genç de “2013 için genel anlamda tüketime yönelik bir iklim oluşsa bile tasarruf anlamında gideceğimiz çok yol var, Bireylerin birikim ürünlerine olan ilgisinin önümüzdeki yıl artarak devam edeceğini ve bankaların bu konuda önemli bir rol üstlenerek müşterilerini yol gösterici ürün ve hizmetler ile destekleyeceğini söyleyebiliriz. Biz de banka olarak bireysel bankacılıkta bilançomuzu yüzde 20’ler seviyesinde büyütmeyi hedefliyoruz” diyor. “Tasarruf” konusunda gündem yaratmak için yıl boyunca iletişim kampanyaları düzenleyen Akbank’ın genel müdür yardımcısı Galip Tözge de mevduat yatırımcısının başka alternatiflere yönelmesi ve tasarruf alışkanlığının düşük olması gibi etkenlerden dolayı, 2013 yılında mevduatta çok daha fazla bir rekabet yaşanacağını açıklıyor, Faiz oranlarındaki düşüş, uzun yıllar boyunca yüksek getiri sağlamış müşterilerin, bu ortama alışmasını zorlaştıracak.Ama bu noktada “bankasız” müşteri sayısının yaklaşık 19 milyon olmasının yarattığı potansiyeli de unutmamak gerekiyor.

GALİP TÖZGE / AKBANK BİREYSEL BANKACILIKTAN SORUMLU GMY
AKBANK'IN GELECEK YIL HESAPLARI
1 MİLYON YENİ MÜŞTERİ

2012 yılında yaklaşık 1 milyon yeni müşteriyle tanıştık. Bu kazanımlarda en büyük ağırlık, maaş anlaşmaları dolayısıyla kazanılan yeni müşteriler, gençlik segmentiyle girilen yakın iletişim sonrasında okuldan yeni mezun olup Akbank’ı ilk bankası olarak seçen gençler... 2012 yılında tüm tüketici kredilerinde pazarın üzerinde, sağlıklı ve güçlü bir büyüme kaydettik.
KONUT KREDİSİNDE ARTIŞ
Konut kredilerinde de 2011 yıl sonunda 7,5 milyar TL’ye ulaştık. Bu rakam, 2012’nin ilk 9 ayında yüzde 19 büyüme ile 8,9 milyar TL’ye yükseldi. 2011 yıl sonunda yüzde 10,7 olan pazar payımız, 30 Eylül 2012 itibariyle yüzde 11,9’a çıktı. Biz de bu artış paralelinde, konut kredisi müşteri adedimizi pazarın üzerinde artırarak 2015 yılına kadar müşteri sayımızı 1,5 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Her zaman olduğu gibi hedefimiz, müşterilerimizin yarısının bankamıza yeni müşteri olarak kazandırılması.
KREDİ KARTLARINDA LİDERİZ
Türkiye’de en hızlı büyüyen ve dinamik pazarlardan biri olan kredi kartları pazarında, 2012’nin 3’üncü dönemi itibarıyla Akbank olarak bireysel kredi kartı kredilerini en fazla artıran banka olduk ve ulaştığımız yüzde 19 pazar payıyla liderliğe yükseldik. 2013 yılında mevduat ve kredilerde pazarın üzerinde büyümeyi hedefliyoruz. 2012 yılında ihtiyaç kredilerinde yüzde 35 ile pazarın 3 katı büyüyerek bakiyesini 9,3 milyon TL’ye yükseltti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz