Dış ticaretin bankası olacağız

Citibank, Citi Group'un 100'ü aşkın ülkedeki etkinliğini arkasına alıp Türkiye'nin dış ticaret alanında önde gelen bankası olmak istiyor.

1 TEMMUZ, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Dış ticaretin bankası olacağız



Citibank Genel Müdürü SERRA AKÇAOĞLU, bankanın bu alanda çok kuvvetli bir rekabet avantajına sahip olduğu görüşünde. Global network'ü çok iyi kullandıklarını söyleyen yönetici, "Müşteri isterse bir pazar günü buradan Kenya'daki şubeyi bile açtırabiliyoruz" diyor ve ekliyor: "Bankacılıkta artık derin bilgi gerekiyor. Müşterinin ihtiyacı çok değişti. Gelecekte yeni ihtiyaçlara en katma değerli çözümü bulan bankalar öne çıkacak." Dünyanın önde gelen bankalarından Citi, Türkiye'de Citibank ile 35 yıldır faaliytte. Özellikle kurumsal bankacılıktaki faaliyetleri ile sektörde "niş" bir banka olarak konumlanan Citibank, bugüne kadarki en büyük yatırımını Akbank'a yüzde 20 ortak olarak yaptı. Citibank Genel Müdürü Serra Akçaoğlu, yeni dönemde yeni büyük bir yatırıma işaret etmiyor. Kurumsal bankacılıkta global network'ün gücü ile hızlı yol alıp bireyselde müşteri ihtiyacına en katma değerli çözümü bulmak için çalışmaya devam edeceklerini söylüyor. Citibank'ın yeni dönem planında en çok öne çıkan konu ise dış ticaret finansmanı. Serra Akçaoğlu, önümüzdeki dönemde dünyayı Türkiye'deki müşterilerin ayağına getirmek, Türkiye'yi dünyanın merkezlerinden biri yapmak gibi iddialı bir misyona işaret ediyor. "Türkiye'nin dış ticaret bankası olacağız" diye konuşuyor. Citibank Genel Müdürü Serra Akçaoğlu ile bankanın yeni döneme yönelik planlarını ve hedeflerini, global ekonominin seyrini, bankacılığın geleceğini konuştuk:

Capital: Citi Grubu uzun yıllardır Türkiye'de. Bugün gelinen noktada Türkiye, grup içinde nasıl konumlanıyor? Türkiye'ye yönelik stratejinin odağında neler var?
- City Group dünyada 100'den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Son dönemde özellikle gelişmekte olan ülkelere olan odağını artırıyor. Türkiye de bu ülkeler arasında çok önemli bir yerde duruyor. Türkiye aslında bugün tüm dünyanın radarında. Bunun birçok nedeni var. Uzun yılladır süren istikrarımız var. Ekonomimizde çok ciddi düzelmeler yaşanıyor. Türkiye'nin coğrafik konumu çok enteresan. Doğu ile Batı arasında köprü. Çok doğru bir yerde duruyor ülke. Biz de Türkiye, hazır dünyanın radarındayken nasıl bu radarı ülkemizin faydasına daha çok kullanabiliriz, ona bakıyoruz. Bunun dışında bir de Türkiye'nin üzerinde çalışması gereken bir konu var, o da dış ticaret açığı. ihracatçımız son derece kaliteli ürün üretiyor. Önemli olan bu üretimin dünya pazarlarına açılabilmesi. Biz de bu çerçevede birkaç konuya çalışıyoruz. Bİrincisi ülkemizi biraz daha bölgesel bir merkez haline nasıl getirebileceğimizi, istanbul'u bir finans merkezi yapıp yapamayacağımızı düşünüyoruz. ikincisi bütün bu bağlamda ülkemizin ihracatının artırılmasında katma değerli bir rol oynamak istiyoruz.

Capital: Bunu nasıl yapacaksınız?
- Türkiye'nin ticaret koridorlarının analizlerini yaptık. Önümüzdeki dönemde dış ticaret koridorumuz olan ülkelere Türkiye masaları kurmak, buradan müşterilerimizi alıp dünyanın değişik ülkelerine road show1ar düzenlemek gibi planlarımız var. Citi gibi global kurumların, dünyadaki gücünü burada müşterilerimizin ayağına getirip müşterilerimize dünyayı daha fazla taşımakta bir rol oynamak istiyoruz. Dolayısıyla bundan sonraki stratejilerimizi bu 2 konu şekillendirecek. Türkiye'nin gerçek bir dış ticaret bankası olmak istiyoruz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz