"Hedefimiz ilk 10'a girmek"

"Ticari bankacılık yapmaya devam edeceğiz. Bireyselin payı değişmeyecek. Hedefimiz ilk 10 banka arasında olmak"

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefimiz ilk 10'a girmek


Türk bankaları 2001'den bu yana kuvvetli bir büyüme trendinde. Pek çok banka bu dönemde büyük sıçrama yaptı. Bu bankalardan biri de Şekerbank'tı...
Şekerbank, geçtiğimiz 8-9 yılda, aktif büyüklüğünü 3 milyar TL'den 11 milyar TL'ye taşıdı. Anadolu'nun ve küçük işletmelerin bankası olma misyonuyla şube ağını büyüttü. Bugün önemli bölümü Anadolu'da olmak üzere 266 şubeyle hizmet veren banka, geçtiğimiz dönemde ortaya koyduğu bu performansı, yeni dönemde de korumak hedefinde. Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, "Son 8-9 yılda sıçrama yapmış bir banka olarak aynı sıçramayı önümüzdeki 8-9 yılda da gerçekleştirmek hedefindeyiz" diye konuşuyor. Şekerbank, kendini bir ticari banka olarak konumluyor. Bu doğrultuda da ağırlıklı orta ve küçük ölçekli işletmelere hizmet veriyor. Son dönemde özellikle KOBİ altı segmente ve mikro işletmelere daha fazla odaklandıklarına işaret eden Meriç Uluşahin, "Toplam kredi portföyümüz içinde de KOBİ alt segmentiyle küçük işletmelerin ağırlığını yüzde 50'ye taşıyacağız" diyor. Uluşahin'in tahmini, sektörde de rekabetin bu segmente kayacağı yönünde. Yeni dönemde her bankanın, Şekerbank'ın 5 milyon TL ve altı ciroya sahip işletmeler olarak tanımladığı işletmelere kredi kullandırmak konusunda daha hevesli olacağına işaret eden Uluşahin, "Bilançolarda sağlıklı yapıya kavuşabilmek için büyümeyi en verimli burada yakalamak mümkün" diye konuşuyor.

Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin ile Şekerbank'm mevcut performansını, yeni döneme yönelik plan ve hedeflerini konuştuk:


Capital: Şekerbank 2010'u nasıl geçirdi? Bir önceki yıla göre bilanço rakamlarınız nasıl gelişti?
- Aktiflerimiz yüzde 27 civarında büyüme gösterdi. Kredilerimiz yüzde 39 büyüdü. Burada sektörün 10-12 puan üzerine çıktık ama bunu çok agresif bir büyüme olarak değerlendirmemek lazım. Toplam aktiflerimizin büyüklüğü 11,3 milyar TL, kredilerimizin büyüklüğü de 7,7 milyar TL civarında. Mevduatımız 2010'da yaklaşık kredilerimiz kadar büyüdü. Topladığımız mevduatın hepsini krediye verir bir banka haline geldik. Hazine bonolarının toplam aktiflerimiz içindeki payı yüzde 20 seviyelerinde kaldı. Bu da kaynaklarımızın çok önemli bir kısmını gerçek bankacılık faaliyetlerine yönelttiğimizi gösteriyor.

Capital: 2010 yılında Şekerbank için büyümenin katalizörü ne oldu?
- Son dönemde Şekerbank'ın çabası müşteri portföyünü ve pazar payını büyütmek yönünde oldu. Kredilerimizin büyük bir kısmını KOBİ ve küçük işletmelere kullandırdık. Bugün kurumsal müşterilerimiz, kredi portföyümüzün yüzde 16'sını geçmiyor.Diğer yandan KOBİ'leri de kendi içinde farklı segmentlere ayırdık. Orta ölçekli işletmelerin alt kategorisini, yani 5 milyon TL ciro ve altı ciroya sahip işletmeleri ayrı bir iş kolu olarak yapılandırdık. Odağımıza da bu segmenti ve küçük ölçekli işletmeleri koyduk. Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiğimiz yüzde 391uk toplam kredi büyümemizin yüzde 50-55 gibi bir oranı bu segmentlerden geldi. Son 2 yılda bu kesimin kredilerimizden aldığı payı yüzde 37'den yüzde 41'e çıkardık. 2011 sonunda hedefimiz bu oranı yüzde 50'ye çıkarmak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz