İtibarımıza katkısı büyük

Murat Göllü ile sosyal medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İtibarımıza katkısı büyük


Capital: Sosyal medyada takipçilerinizle iletişiminizi derinleştirdiğiniz projeler hangileri oldu?
- Sosyal medyada katılanların “Cirque du Soleil” gösterisine bilet kazanabildikleri bilgi yarışması düzenledik. Bunun dışında takipçilerimize İKSV Film Festivali’ndeki filmleri tanıtan ve profillerine uygun film listesi sunan “Sinebaz” da onlarla iletişimizi artırmamızı sağladı. PacMan oyununun bir uyarlaması olan “Kırmzı’nın Peşinde” gibi oyun ve uygulamalar da iletişimi derinleştirmek için çok faydalı oldu. Ayrıca, “Evvel Zaman” soru-cevap yarışması, “Her dakika 30 dakika konuşma süresi hediye” Facebook ve Twitter yarışmaları, takipçilerimizin patron koltuğuna oturarak yönetsel becerilerini sergilediği “Kur Yönet” oyunu gibi katılımı geniş uygulamaları devreye soktuk. Oscar kampanyamız için katılımcıların en şık Oscar kombinasyonunu hazırladıkları “Oscar Modası” yarışması da takipçilerimiz için eğlendirici ve interaksiyonu yüksek uygulamalar oldu.

Capital: Akbank Sanat da sosyal medyada oldukça etkin... Bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz?
- Yaptığımız sanat projelerinin neredeyse tümünün iletişim faaliyetlerine dijital mecraları dahil ediyoruz. Bu sayede gençlere yakın olabiliyoruz ve hedef kitlemize doğrudan dokunabiliyoruz.

Capital: Sosyal medyada son aylarda en dikkat çeken projeniz hangisi oldu?
-Geçtiğimiz yıl festival resmi tişörtünü belirlemek üzere ilki gerçekleştirilen Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması’nın gördüğü ilgi üzerine bu yıl ikincisini “Tişört TasarlıCAZ” adıyla yaptık. Sosyal medyada “Kendin Yap Projeleri”nin kullanıcılar tarafından büyük ilgi ile kullanılması üzerine yarattığımız kurguda, kullanıcı deneyimini de dahil edeceğimiz yaratıcı bir proje yapmak istedik ve kurguda buna dikkat ettik. Bu yıl biraz daha fark yaratmak amacıyla cazın her tınısının görsel bir karşılığı olduğu fikrinden yola çıkarak uygulamamızda her tınıyı görsele çevirebilen bir mekanizma yarattık. Yarışmacılar uygulama üzerinden seçtikleri enstrümanları bir araya getirerek, çeşitli melodiler yarattı. Yarattıkları bu müzik, kullanılan enstrümanlar ve ritimlere atanmış desenler vasıtasıyla bir tasarım oluşturdu. Desenlerin yanı sıra farklı enstrüman kombinasyonları bir araya getirildiğinde, gizlenen illüstrasyonlar da ortaya çıkarak tasarımlara hareket kattı. Yarışmacılar yarattıkları melodinin sonunda bir İstanbul silueti ya da enstrüman illüstrasyonuyla karşılaştı. Yarışmacılar tasarımlarını çeşitli sosyal ağlarda paylaşarak beğenilme oranlarını artırmaya çalıştı.

Kısa Film Festivali ni 1,5 milyon kişi sosyal medyadan takip etti
Kısa film festivali

Bu yıl 8'incisini düzenlediğimiz Akbank Kısa Film festivalinde sosyal medyadan yoğun olarak yararlandık. Festival sürecinde ve öncesinde düzenlediğimiz sosyal medya projeleriyle farklı kitlelerden festival takipçileriyle etkileşim sağladık. Bu sayede festivalin sosyal mecralarda konuşulma oranını yüzde 30 oranında artırdık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz