Capital: Sosyal medyada takipçilerinizle iletişiminizi derinleştirdiğiniz projeler hangileri oldu?
- Sosyal medyada katılanların “Cirque du Soleil” gösterisine bilet
kazanabildikleri bilgi yarışması düzenledik. Bunun dışında
takipçilerimize İKSV Film Festivali’ndeki filmleri tanıtan ve
profillerine uygun film listesi sunan “Sinebaz” da onlarla iletişimizi
artırmamızı sağladı. PacMan oyununun bir uyarlaması olan “Kırmzı’nın
Peşinde” gibi oyun ve uygulamalar da iletişimi derinleştirmek için çok
faydalı oldu. Ayrıca, “Evvel Zaman” soru-cevap yarışması, “Her dakika 30
dakika konuşma süresi hediye” Facebook ve Twitter yarışmaları,
takipçilerimizin patron koltuğuna oturarak yönetsel becerilerini
sergilediği “Kur Yönet” oyunu gibi katılımı geniş uygulamaları devreye
soktuk. Oscar kampanyamız için katılımcıların en şık Oscar
kombinasyonunu hazırladıkları “Oscar Modası” yarışması da takipçilerimiz
için eğlendirici ve interaksiyonu yüksek uygulamalar oldu.
Capital: Akbank Sanat da sosyal medyada oldukça etkin... Bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz?
- Yaptığımız sanat projelerinin neredeyse tümünün iletişim
faaliyetlerine dijital mecraları dahil ediyoruz. Bu sayede gençlere
yakın olabiliyoruz ve hedef kitlemize doğrudan dokunabiliyoruz.
Capital: Sosyal medyada son aylarda en dikkat çeken projeniz hangisi oldu?
-Geçtiğimiz yıl festival resmi tişörtünü belirlemek üzere ilki
gerçekleştirilen Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması’nın
gördüğü ilgi üzerine bu yıl ikincisini “Tişört TasarlıCAZ” adıyla
yaptık. Sosyal medyada “Kendin Yap Projeleri”nin kullanıcılar tarafından
büyük ilgi ile kullanılması üzerine yarattığımız kurguda, kullanıcı
deneyimini de dahil edeceğimiz yaratıcı bir proje yapmak istedik ve
kurguda buna dikkat ettik. Bu yıl biraz daha fark yaratmak amacıyla
cazın her tınısının görsel bir karşılığı olduğu fikrinden yola çıkarak
uygulamamızda her tınıyı görsele çevirebilen bir mekanizma yarattık.
Yarışmacılar uygulama üzerinden seçtikleri enstrümanları bir araya
getirerek, çeşitli melodiler yarattı. Yarattıkları bu müzik, kullanılan
enstrümanlar ve ritimlere atanmış desenler vasıtasıyla bir tasarım
oluşturdu. Desenlerin yanı sıra farklı enstrüman kombinasyonları bir
araya getirildiğinde, gizlenen illüstrasyonlar da ortaya çıkarak
tasarımlara hareket kattı. Yarışmacılar yarattıkları melodinin sonunda
bir İstanbul silueti ya da enstrüman illüstrasyonuyla karşılaştı.
Yarışmacılar tasarımlarını çeşitli sosyal ağlarda paylaşarak beğenilme
oranlarını artırmaya çalıştı.
Kısa Film Festivali ni 1,5 milyon kişi sosyal medyadan takip etti
Kısa film festivali
Bu yıl 8'incisini düzenlediğimiz Akbank Kısa Film festivalinde sosyal
medyadan yoğun olarak yararlandık. Festival sürecinde ve öncesinde
düzenlediğimiz sosyal medya projeleriyle farklı kitlelerden festival
takipçileriyle etkileşim sağladık. Bu sayede festivalin sosyal
mecralarda konuşulma oranını yüzde 30 oranında artırdık.