"İtibarımıza katkısı büyük"

Murat Göllü ile sosyal medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İtibarımıza katkısı büyük
Akbank, 3 yıldan bu yana sosyal medyada aktif olarak yer alıyor. Bu alana düzenli yatırım yapıyor. İlk Facebook'la sosyal medyaya adım attıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl içinde bu alanda yönettikleri hesap sayısının 18'e çıktığını belirtiyor. Göllü, "İlk zamanlarda sosyal medyayı iletişim kanalı olarak kullanıyorduk. Bugün geldiğimiz noktada özel projelerimizle sosyal medyada çok daha fazla konuşuluyoruz" diyor. Pazarlamadan marka imajına, itibardan sosyal sorumluğa, sanattan sponsorluğa her türlü projelerini de sosyal medyaya taşıdıklarını vurguluyor. Akbank, sosyal medyada yaptığı projelerle 1,5 milyondan fazla kişiye ulaşıyor. En önemlisi ise sosyal medyaya yaptığı yatırımla marka bilinirliğini düzenli olarak artırıyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl içinde sosyal medyada yönettikleri hesap sayısının 18’e yükseldiğini söylüyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Sosyal medyayı ilk zamanlarda sadece iletişim kanalı olarak kullanıyorduk. Zaman içinde buradan promosyon kampanyalarını da geliştirmeye başladık” diyor. “Özel projelerimizle sosyal medyada çok daha fazla konuşuluyoruz” diyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk:

Capital: Sosyal medyayı ilk hangi alanda kullanmaya başladınız?
- 2010 yılında kullanıma açtığımız Facebook.com/Akbank sayfamız ile sosyal medyada aktif olarak yer almaya başladık. Daha sonra, Axess, Fish ve Wings kredi kartlarımız, exi26 müşteri segmentimiz için ayrı hesaplar açtık. Akbank Sanat, Akbank Yatırımcı ve Akbank sayfamız başta olmak üzere Facebook ve Twitter üzerinde 14 farklı hesabı yönetiyoruz. Google+ ve Youtube’daki kanallarımız ile birlikte sosyal medyada yönettiğimiz toplam hesap sayısı 18’i buluyor. Ayrıca, ilk zamanlarda sadece iletişim kanalı olarak kullandığımız mecralarımızdaki çalışmaların daha etkin olarak izlenmesi için bir dizi promosyon kampanyası da geliştirdik.

Capital: Sosyal medyada 2 yıldan bu yana nasıl bir değişim yaptınız?
- İlk zamanlarda çift taraflı iletişim ön plana çıkarken, kullanıcılarımızın sorularına hızlıca cevap vermek, ihtiyaçlarını anında karşılayabilmek önem kazandı. Bu ihtiyaçtan dolayı “şikayet yönetimi” süreçlerimizi de sosyal medya iletişimimize entegre olabilecek şekilde geliştirdik.

Capital: Başka ne gibi yeni gelişmeler oldu?
- Sosyal medyanın yeni bir iletişim kanalı olarak gelişmesi üzerine bankacılık pazarlama faaliyetlerimizin yanı sıra marka imajına ve itibarına yönelik projeler geliştirmeye başladık. Bugün sosyal medyaya uygun sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluklar ve Akbank Sanat etkinliklerine yönelik projeler yürütüyoruz. Bu sayede özel projelerle sosyal mecralardaki konuşulma oranımız artıyor. Bu da itibarımıza pozitif etki yaratıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz