Akbank,
3 yıldan bu yana sosyal medyada aktif olarak yer alıyor. Bu alana
düzenli yatırım yapıyor. İlk Facebook'la sosyal medyaya adım attıklarını
söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl
içinde bu alanda yönettikleri hesap sayısının 18'e çıktığını belirtiyor.
Göllü, "İlk zamanlarda sosyal medyayı iletişim kanalı olarak
kullanıyorduk. Bugün geldiğimiz noktada özel projelerimizle sosyal
medyada çok daha fazla konuşuluyoruz" diyor. Pazarlamadan marka imajına,
itibardan sosyal sorumluğa, sanattan sponsorluğa her türlü projelerini
de sosyal medyaya taşıdıklarını vurguluyor. Akbank, sosyal medyada
yaptığı projelerle 1,5 milyondan fazla kişiye ulaşıyor. En önemlisi ise
sosyal medyaya yaptığı yatırımla marka bilinirliğini düzenli olarak
artırıyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl
içinde sosyal medyada yönettikleri hesap sayısının 18’e yükseldiğini
söylüyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Sosyal
medyayı ilk zamanlarda sadece iletişim kanalı olarak kullanıyorduk.
Zaman içinde buradan promosyon kampanyalarını da geliştirmeye başladık”
diyor. “Özel projelerimizle sosyal medyada çok daha fazla konuşuluyoruz”
diyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal
medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk:
Capital: Sosyal medyayı ilk hangi alanda kullanmaya başladınız?
- 2010 yılında kullanıma açtığımız Facebook.com/Akbank sayfamız ile
sosyal medyada aktif olarak yer almaya başladık. Daha sonra, Axess, Fish
ve Wings kredi kartlarımız, exi26 müşteri segmentimiz için ayrı
hesaplar açtık. Akbank Sanat, Akbank Yatırımcı ve Akbank sayfamız başta
olmak üzere Facebook ve Twitter üzerinde 14 farklı hesabı yönetiyoruz.
Google+ ve Youtube’daki kanallarımız ile birlikte sosyal medyada
yönettiğimiz toplam hesap sayısı 18’i buluyor. Ayrıca, ilk zamanlarda
sadece iletişim kanalı olarak kullandığımız mecralarımızdaki
çalışmaların daha etkin olarak izlenmesi için bir dizi promosyon
kampanyası da geliştirdik.
Capital: Sosyal medyada 2 yıldan bu yana nasıl bir değişim yaptınız?
- İlk zamanlarda çift taraflı iletişim ön plana çıkarken,
kullanıcılarımızın sorularına hızlıca cevap vermek, ihtiyaçlarını anında
karşılayabilmek önem kazandı. Bu ihtiyaçtan dolayı “şikayet yönetimi”
süreçlerimizi de sosyal medya iletişimimize entegre olabilecek şekilde
geliştirdik.
Capital: Başka ne gibi yeni gelişmeler oldu?
- Sosyal medyanın yeni bir iletişim kanalı olarak gelişmesi üzerine
bankacılık pazarlama faaliyetlerimizin yanı sıra marka imajına ve
itibarına yönelik projeler geliştirmeye başladık. Bugün sosyal medyaya
uygun sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluklar ve Akbank Sanat
etkinliklerine yönelik projeler yürütüyoruz. Bu sayede özel projelerle
sosyal mecralardaki konuşulma oranımız artıyor. Bu da itibarımıza
pozitif etki yaratıyor.