Yeni yarışı

Finansın her alanında yeni müşteri kazanma yarışı sürüyor...

17 MART, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni yarışı
LEASİNGDE BÜYÜME SÜRÜYOR
Leasing sektörü ise son 2 yılda faaliyete geçen sat-geri kirala ve operasyonel leasing gibi yeni ürünlerin etkisiyle müşteri portföyünü büyütüyor. Bu nedenle her yıl müşteri sayısı yüzde 10-15 arası büyüyor. Sektörde, 2016 yılı 3’üncü çeyrek verileri itibarıyla müşteri sayısında yüzde 9 büyüme görülüyor. Deniz Leasing Genel Müdürü Kahraman Günaydın, “Bu artışla sektörün müşteri adedi 60 binin üzerine çıktı. Yeni müşteriler ağırlıkla gayrimenkul, iş- inşaat makineleri ve KDV’si yüzde 1 olan diğer ekipman ürünleri tarafından geliyor” diyor. Sektördeki büyük oyuncuların yeni müşteri kazanma hızı, sektörün üzerinde seyrediyor. Örneğin Deniz Leasing, 2016’nın 3’üncü çeyreğinde yüzde 15 artışla 6 bin müşteriye ulaştı. “Bu da geçen yıldan bu yana 800 yeni müşteri kazandığımızı gösteriyor” diyen Kahraman, 2016’yı bin yeni müşteriyle bitireceklerini açıklıyor. “Artışta son dönemde KOBİ’lere yönelik atılımımız önemli rol oynadı. Bu sayede hem ortalama iş hacmimizi küçülttük hem daha yaygın bir müşteri tabanıyla sağlıklı büyüdük” diyen genel müdür, 2017’de de müşteri sayılarını yüzde 15- 20 artıracaklarını söylüyor. Kahraman, bu yeni müşterilerin odaklandıkları tarım sektörü ve DenizFilo ile KOBİ segmentinden geleceğini öngörüyor. Garanti Leasing’de de 2016 yılında işlem yapılan müşterilerin yüzde 40’ı yeni müşterilerden oluşuyor. “Yeni müşterilerimizi en çok iş ve inşaat makineleri grubu ve üretim bandı, robotlar, jeneratörler, asansörler gibi ürün gruplarını içeren ‘diğer makine ve ekipmanlar’ ürün grubuna sağladığımız satın alma finansmanlarıyla kazandık” diyen Garanti Leasing Genel Müdürü Ünal Gökmen, leasingin Türkiye’de bugün yüzde 5 olan kullanım oranının artmasıyla özellikle KOBİ segmentinde önemli bir büyüme olacağını düşünüyor. Aynı fikirde olan Kahraman da 2017 yılında gayrimenkul ve iş-inşaat makineleri alanlarının müşteri çekmede lokomotif olmasını bekliyor.

FİNANSMAN REKOR KIRIYOR
Finansta müşteri sayısında asıl sıçramayı, finansman şirketleri sektörü yapıyor. Geçen yıla kadar taşıt finansmanı ağırlıklı çalışan sektör, telekomünikasyon ve dayanıklı tüketim mallarına kredi sunan yeni şirketlerin girmesi ve bu şirketlerin bireysel müşterileri sisteme çekmeleriyle adeta patlama yaşıyor. “Önceki yıllarda finansman şirketleri müşteri sayısında ortalama yüzde 15 büyüme görülüyordu” diyen Turkcell Finansman Genel Müdürü Mehmet Cantekin, 2016’da kendi şirketlerinin de etkisiyle 9’uncu ayda müşteri sayısında artışın yüzde 237 olduğuna dikkat çekiyor. Cantekin, “Altın yılı yaşıyoruz. 2016’yı 2,5 milyon müşteri, yani 3 kat fazla müşteri sayısıyla bitireceğiz” diye de ekliyor. 2016 Şubat ayında faaliyetine başlayan Turkcell Finansman, 9 ay içinde 1,6 milyondan fazla sayıda müşteriye yaklaşık 2,5 milyar TL’lik finansman desteği sağladı. Cantekin, “Hedefimiz, Türkiye’nin dijital yolculuğunda öncelikle Turkcell müşterilerinin ve zamanla herkesin her türlü finansal ihtiyacını karşılayacak bir ürün kataloğu oluşturmak” diyor. Otomotiv finansmanı şirketleri için de 2016, iyi geçen bir yıl oldu. 2016 yılı yeni müşteri hedeflerini gerçekleştirdiklerini belirten ALJ Finansman Genel Müdürü Nilüfer Günhan, “2017’de 27 bin yeni taşıt kredisi kullandıracağız. Faaliyete geçtiğimiz 2013’ten bu yana 90 bin müşteriye taşıt kredisi verdik. 3 yılda 85 bin yeni müşteri elde edeceğiz” şeklinde konuşuyor. Tabii müşteri sayısındaki bu ani yükseliş, 2017 yılında biraz durulacak. Günhan, “2017, esasen global ve yurtiçi ekonomik gelişmeler nezdinde belirsizlik vadediyor. Yeni müşteri kazanımı sektörün önemli kısmını temsil eden otomotiv sektörünün göstereceği büyümeyle doğru orantılı olacak” diyor. Cantekin ise 2017’de sektöre yeni oyuncuların girmesi ve mevcut oyuncuların faaliyetini artırmasıyla müşteri sayısında artışın devam edeceğini ancak 2016 kadar yüksek bir artış beklenmediğini aktarıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.