""2 yıl sonra yeniden birinciyiz""

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "2 yıl içinde prim üretimi ve kârlılıkta sektör lideri olacağız” diyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"2 yıl sonra yeniden birinciyiz"
Anadolu Sigorta, 2008 yılına kadar prim üretiminde 6 yıl üst üste sektör lideriydi. Son iki yıldır ikinci sırada yer alıyor. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, bu tablonun çok da sürpriz olmadığını söylüyor ve ekliyor: “Prim üretimi tek başına yeterli değil. Bunu kârlılıkla tamamlamak gerekiyor. Açıkçası biz son iki yıldır kârlılığı tercih ettik.” Şirketin performansı da bunu doğruluyor. Geçtiğimiz yıl kriz nedeniyle sigorta şirketlerinin neredeyse yarısı zarar açıkladı. Bu ortamda Anadolu Hayat, kâr eden az sayıda şirketten biri oldu. 2009’da prim üretimini 1,2 milyar TL’ye taşıyarak yüzde 7 düzeyinde büyüme yakalayan şirket, burada da sektörün üzerinde bir performans gösterdi. Mustafa Su, sigorta sektörünün bu yıl, kriz nedeniyle kaybettiği müşterileri geri kazanacağı görüşünde. Son dönemde iyiden iyiye kızışan fiyat rekabetinin ise artık son bulması gerektiğini söylüyor ve ekliyor: “Bu konuyu aramızda çok konuşuyor, özeleştirimizi yapıyoruz. Fiyat rekabetinin sektöre ne kadar zararı olduğu, bilançolardan belli. Umuyorum 2010’dan başlayarak daha sağduyulu oluruz.” Bu yıl 85’inci yılını kutlayan Anadolu Sigorta’nın gündeminde ise bir dönüşüm projesi var. Mustafa Su, şirketin tüm iş süreçlerinin yenilendiği, son 1,5 yıldır devam eden bu projenin, 2011’de tamamlanacağını söylüyor. “Bu değişimi gerçekleştirdikten sonra sektörde, hem prim üretiminde hem kârlılıkta tartışmasız liderliği almak hedefindeyiz” diyor. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su ile sigorta sektörünün performansını, yeni döneme yönelik beklentileri konuştuk:
CAPITAL: Sigorta sektörü geçtiğimiz yılı nasıl geçirdi? Prim üretimi, kârlılık ne düzeyde gerçekleşti?
- Prim üretimi yönünden, reel büyüme sağlanamayan bir yılı geride bıraktık. 2008 sonunda, hayat dışı branşlarda 10,2 milyar TL prim üreten sektör, 2009’da 10,6 milyar TL düzeyinde prim üretimi gerçekleştirdi. Yani yüzde 4 civarında bir büyüme oldu. Hayat branşı, hayat dışına nazaran daha iyi bir yıl geçirdi. Burada prim üretimi, yüzde 15,6 oranında artış gösterdi. Bu da toplam sektörün prim artışını yüzde 5,6’ya yükseltti. 2009’un, krizin etkilerinin devam ettiği bir yıl olduğunu düşünürsek sektörün gösterdiği bu performans çok da kötü değil. Ancak kârlılık yönünden aynı şeyi söylemek zor. Henüz tüm şirketlerin kâr rakamları açıklanmadı, ama halka açık hayat dışı 6 şirketten 4’ünün zarar açıkladığını gördük. 9’uncu ay sonunda 32’i şirketin 15’i zarar açıklamıştı. Yani şirketlerin neredeyse yarısı zarar etti. Bu yıl sektör yeni iş yazamadı. Şirketler mevcut işlerini koruma gayretine girdi. Bu da aşağı doğru bir fiyat baskısı yarattı. Kaybedilen işler oldu. Örneğin Anadolu Sigorta olarak bizim 46 bin 725 adet poliçemiz yenilenmedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz