"2012 yılında lider olacağız"

"Yıl 2012, Aksigorta çarpı 2 sloganı ile yola devam edeceğiz. Bundan 3 yıl sonra bugünkü hacmimizin 2 katı büyüklüğe ulaşmak hedefindeyiz"

1.07.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
"2012 yılında lider olacağız"
Yüzde 9 düzeyindeki pazar payıyla sektörünün 4’üncü büyük oyuncusu olan Aksigorta, gelecek 3 yıl için stratejik bir büyüme planı yaptı. “Yıl 2012, Aksigorta çarpı 2” sloganıyla yola çıkan şirket, önümüzdeki 3 yılda prim üretimini 2 katına çıkarıp pazarda liderliği hedefliyor. Uğur Gülen, Ak Sigorta’nın yeni genel müdürü. Yeni dönem planı onun önderliğinde hayata geçecek. Sabancı Grubu’nun geçtiğimiz dönemde 5 ana iş koluna odaklandığına dikkat çeken Gülen, “Sigorta bu alanların göbeğinde yer alan bir iş kolu. Sabancı Grubu da bu iş kolunda büyüme hedefinde” diyor.
Kendisine verilen misyonun Aksigorta’yı önümüzdeki dönemde en hızlı şekilde sektörün liderliğine taşımak olduğunu söyleyen yönetici, “Bunun için yapacak çok iş var. Mevcut dağıtım kanallarının performansını artıracak çalışmalarımız olacak. Ayrıca yeni kanallar üzerinde çalışıyoruz. Hacmi büyütürken sadece mevcut müşterilere odaklanmayacağız. Henüz penetre olmamış müşteri kitlelerine de bakacağız. Bugüne kadar sigorta müşterisi olmayan kitleye ilk poliçelerini satan sigorta şirketi olmak hedefindeyiz” diye konuşuyor.
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ile Aksigorta’nın yeni dönem planını konuştuk:
Capital:  Aksigorta’daki yönetim değişikliği yeni bir dönemin başlangıcı mı? Yeni genel müdür olarak ajandanızda, bu yıl ve sonrasında hangi konular öne çıkacak?
-  Öncelikle sigortanın Sabancı Grubu içindeki yerine vurgu yapmak isterim. Biliyorsunuz, Sabancı Grubu lastik, çimento, perakende, enerji ve finans olmak üzere öncelikli 5 tane ana işkolu belirlemiş durumda. Bu 5 alanının içinde çimento ve lastik sektörlerini bir kenara koyarsak diğerleri servis ve perakende işi yapan sektörler. Yani Türkiye’nin önümüzdeki dönemde perakende ve servis sektörlerinde büyüyeceği öngörülüyor. Sigorta da bu alanların göbeğinde yer alıyor. Sabancı Grubu bu iş kolunda büyüme hedefinde.
Aksigorta, prim üretimi itibarıyla yüzde 8,5-9 düzeyinde bir pazar payıyla sektörde dördüncü sırada yer alıyor. Bundan sonraki hedefte basamakları hızla çıkıp pazarda liderliğe ulaşmak var. Bana verilen misyon da Aksigorta’yı önümüzdeki dönemde en hızlı şekilde sektörün liderliğine taşımak. Önümüzdeki 3 yılda liderlik sınırına yaklaşacağımızı düşünüyoruz.
“Yıl 2012, Aksigorta çarpı 2” sloganı ile yola devam edeceğiz. Bundan 3 yıl sonra bugünkü hacmimizin 2 katına ulaşmak hedefindeyiz.
Capital:  Bu hedefi gerçekleştirmek üzere şirkette değişiklikler planlanıyor mu? Neler yapılacak?
-  Sigorta dağınık yapıda bir sektör. Pazarda 40-50 oyuncu var ve çoğu da yabancı. Müthiş bir rekabet yaşanıyor. Belgesel kanallarında, zaman zaman bir sardalya sürüsüne saldıran büyük balıklar, martılar gösterilir. Herkes bu sürüden pay almaya çalışır. Sigorta sektöründe de tablo buna benziyor. Herkes can havliyle payını artırmaya çalışıyor.
Biz 2 katı büyüklüğe ulaşmak hedefiyle yola çıktık ama bu sadece mevcut pastadan daha çok pay alacağımız anlamına gelmiyor. Kafamızı çevirip başka balık sürüleri de arayacağız. Henüz penetre olmamış müşteri kitlelerine de bakacağız. Kendimize daha mavi okyanuslar arayacağız. Ana stratejimiz bu olacak. Ayrıca prim üretimimizi bugünkünün 2 katına çıkarmak için her kanala dengeli bir şekilde odaklanacağız.
Capital:  Aksigorta geçtiğimiz dönemde acente kanalına yeni bir model getirmişti. Bu kanalının performansı nasıl gelişiyor?
Bugün toplam prim üretimiz içinde acentelerimizin payı yüzde 75 düzeyinde. Brokerlerimizin payı yüzde 15, bankanın payı da yüzde 10 civarında. Acentelerimiz bugün bizim için en önemli dağıtım kanalı konumunda. Bu gelecekte de böyle olacak. Bu nedenle en fazla yatırım yapacağımız kanal da burası olacak. ~
Acentelerin yanında yer almak istiyoruz. Onların koşacağı yoldaki engelleri ortadan kaldırmak, hızlanmalarını sağlamak hedefindeyiz. Çok klasik, herkesin çok sattığı ürünlerde fiyat rekabeti yapmaktansa bugün acentelerin satmadığı, satmasının kolay olduğunu gösterebileceğimiz yeni ürünler üzerinde çalışacağız.
Acentelerimizin eğitimine çok önem veriyoruz. Şu anda 1.500 civarında acentemiz var. Ayrıca Akbank şubelerini de acentelerimiz olarak görüyoruz. Sonuçta yaklaşık 2 bin 500 noktada yer alan bir şirketiz. Bu sayı, bölgesel dağılım gözetilmek suretiyle artmaya devam edecek.
Capital:  Banka sigortacılığı son yıllarda gözde. Sizin de burada Akbank gibi önemli bir gücünüz var. Bu alanda yeni dönem hedefi ne yönde?
-  Banka sigortacılığı, son 6-7 yılın önemli başlıklarından biri. Sadece Türkiye’de değil dünyada da benzer bir eğilimden söz etmek mümkün. Aksigorta’nın performansı içinde Akbank’ın küçümsenmeyecek bir payı var. Ancak henüz tüm potansiyel kullanılmış değil. Kullanılacak daha çok potansiyel var. Bu kanaldan çok çeşitli ür��nler satılabilir.
Capital:  Bunlar ne tip ürünler olabilir? Sizin üzerinde çalıştığınız yeni ürünler neler?
Buradan satılacak ürünler çok kişiye dokunacak, küçük primli, toplamda ise prim üretimine katkısı büyük ürünler olacaktır. Biz Aksigorta olarak bu tip bazı ürünler geliştirdik. Örneğin çok kısa süre önce Akbank çağrı merkezi üzerinden acil sağlık teminatı ürünümüzü satmaya başladık. Çok ucuz, güzel, kullanışlı, anlatması kolay bir ürün. Bu ürünle çok başarılı olacağımızı düşünüyorum. Temmuz başında Axess kredi kartlarıyla birlikte işsizlik sigortası ürünümüzün satışına başlayacağız. Yine kısa süre sonra cüzdan koruma sigortası ürünümüzü sunacağız. Kritik hastalıklar sigortası, bir diğer hızlı satılacak ürünümüz olacak. Bütün bu ürünlerin banka kanalının performansını artıracağını, toplam prim üretimimize yüksek katkısı olacağını düşünüyoruz. Başka yeni ürünler de olacak.
Capital:  Sektörde çok sayıda birleşme, satın alma oldu. Aksigorta bunun dışında kaldı. Yeni dönemde böyle bir plan var mı?
-  Biz her hafta birileriyle görüşüyoruz. Yatırımcılar geliyor. Aksigorta’yı tanımak için gelenler var. Diğer yandan Türkiye’de yabancı ortağı olmayan belli büyüklükte 1-2 sigorta şirketi kaldı. Dolayısıyla niyeti olan için çalacak çok kapı yok. Bize geliyorlar. Bugün belli bir niyet yok ama soran çok. Sonuçta Sabancı Grubu, doğru bir ortakla işbirliği yapmaya hiçbir zaman hayır demedi.
Capital:  Uzun vadede hedef nasıl? Aksigorta’yı gelecekte nerede göreceğiz?
-  Sabancı Grubu her zaman seçtiği işlerde sektördeki ilk 2 oyuncudan biri olmak ister. 3 yılın hedefi de 5 yılın hedefi de 10 yılın hedefi de budur. Dünya hızla değişiyor. Riskler değişiyor. Biz de Aksigorta’yı bu değişimlere ayak uydurarak ana hedefe götüreceğiz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz