"Banka hesabı değişecek mi?"

Türkiye’de bankasürans, yani banka sigortacılığı son 3 yıldır yükselen bir grafik gösteriyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Banka hesabı değişecek mi?
Türkiye’de sigorta sektörü sancılı bir dönemden geçiyor. Bir yandan yüksek kârsızlıkla savaşan sigorta şirketleri, diğer yandan penetrasyonu artırmak, sigorta kavramını daha geniş kitlelere yayabilmek adına hummalı bir çalışma içerisinde. İşte banka sigortacılığı (bankasürans) da son birkaç yıldır devam eden bu süreçte sıçrama yaptı.
Yapı Kredi Sigorta Genel Müdürü Doç. Dr. Giray Velioğlu, Türkiye’de bankasüransın 10 yıl gibi kısa bir geçmişi olduğunu söylüyor. “Mali kârların azalması, bankaları asıl işlerini yapmaya itti. Ürün yelpazesi genişlerken bankacılık ürünlerini tamamlayan sigorta ürünlerine ilgi arttı” diye konuşuyor. Rakamlar da bu tespiti doğruluyor. 1999 sonunda banka kanalından üretilen primlerin toplamı 91 milyon TL düzeyindeyken, 2009 sonunda bu rakam 1,2 milyar TL’ye ulaştı. 1999 yılında yüzde 11,44 olan banka kanalının payı, 2009 sonunda yüzde 12,11’e çıktı. Haziran sonu itibarıyla ise rakamın yüzde 13’ün üzerinde olduğu görülüyor.
“Finansal süpermarket” anlayışıyla çalışan bankalar için sigorta çok önemli bir ürün konumunda. Sigorta şirketleri için de ürünlerinin bankaların yaygın ağında satışa sunulması, hem kârlılık hem daha yüksek penetrasyon açısından büyük bir imkan sağlıyor. Sonuçta ortaya her iki tarafın da kazandığı bir tablo çıkıyor.
DÜNYADA NASIL?
Aslına bakarsanız bu tablo biraz Türkiye’ye özgü… Çünkü dünyada, banka kanalı sınırlı kullanılıyor. Örneğin gelişmiş Avrupa pazarlarında bankasüransın payı yüzde 10’un üzerine çıkmıyor. Ortalamalar da yüzde 5 düzeyinde seyrediyor.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, bankasüransın Avrupa genelinde en az paya sahip dağıtım kanalı olduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor:
“Bankasüransın en fazla pazar payına sahip olduğu ülkeler arasında Türkiye, Portekiz, İngiltere ve Fransa var.”
Avrupa’da olduğu gibi dünya genelinde de bankasürans hayat dışı branşlarda çok fazla gelişmiş değil. Bankasüransın toplam prim üretiminden aldığı pay sadece Brezilya, Meksika ve Şili’de yüzde 10’un üzerine çıkıyor.
HEDEF YÜZDE 15
Türkiye’de bankasüransın, gelişmeye çok açık bir kanal olarak gelecekte de büyümeye devam etmesi bekleniyor. Ak Sigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Banka kanalının gelecek 10 yılda prim payının yüzde 15 seviyelerine geleceğini düşünüyoruz” diyor.
Bankalar, 2009’da 1,2 milyar TL prim üreterek sigorta şirketlerinin dağıtım kanalları arasında büyüklük açısından ikinci sıraya yerleşti. Eureko Sigorta Genel Müdürü Okan Utkueri, banka sigortacılığı alanında önümüzdeki yıllarda çok daha aktif bir dönem beklediklerini söylüyor. Sektörün özellikle bireysel sigortalar alanında yeni müşterilere ulaşma ve sigorta penetrasyonunu artırarak büyüme ihtiyacında olduğuna dikkat çeken Utkueri, “Hem verimlilik hem kârlılık açısından banka sigortacılığı yarar sağlayabilecek önemli bir gelişim alanı” diye konuşuyor.
LİDER EUREKO
Şu anda sigorta şirketleri içerisinde banka kanalını en etkin kullanan Eureko. Okan Utkueri, bankasürans kanalında yüzde 23 paya sahip olduklarını söylüyor. 2009 satışlarının yüzde 65’ini banka kanalından gerçekleştirdiklerine işaret eden yönetici, “Bu, en yakın rakibimizin 2 katından yüksek bir performanstı” diyor.
Banka sigortacılığında Eureko’yu Yapı Kredi Sigorta izliyor. Yapı Kredi Sigorta’nın toplam prim üretiminin yüzde 20’si banka kanalından geliyor. Doç. Dr. Giray Velioğlu, Yapı Kredi Bankası ile güçlü bir sinerji içinde çalıştıklarını söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz