“Paramız Var, Satın Alarak Büyümeye Açığız”

Aviva Avrupa’da yeniden yapılandı. Tüm operasyonunu tek çatı altında topladı. Aviva Avrupa CEO'su Andrea Moneta, bu yeni yapının büyüme fırsatlarını artıracağı görüşünde. Türkiye’de de yüksek büyüm...

1 OCAK, 20100
Paylaş Tweet Paylaş

Aviva Avrupa’da yeniden yapılandı. Tüm operasyonunu tek çatı altında topladı. Aviva Avrupa CEO'su Andrea Moneta, bu yeni yapının büyüme fırsatlarını artıracağı görüşünde. Türkiye’de de yüksek büyüme hedeflediklerinde olduklarını söyleyen yönetici, “Emeklilikte liderliği koruyacağız. İnorganik büyüme fırsatlarına açığız” diyor ve ekliyor:

“Paramız var. İlgimiz, iyi bir ortağımız ve yönetimimiz de var. Yani fırsat olursa Türkiye’de inorganik büyümeye açığız. Pazarda da bu açıdan potansiyel olduğunu görüyoruz.”

 

hedAviva geçtiğimiz dönemde tüm Avrupa operasyonunu tek çatı altında topladı. Yeni bir strateji ve yönetim yapısıyla yeni hedefler koydu. Gelecek 5 yılda 4 trilyon Euro prim hedefleyen şirket, 2012’de hisse başına toplam getirilerini de ikiye katlamayı planlıyor.

Aviva Avrupa CEO'su Andrea Moneta, yeni hedeflere ulaşmada özellikle gelişmekte olan pazarların büyük katkısı olacağı görüşünde. Avrupa’da gelişmiş pazarlarda, yıllık büyümenin tek haneli olduğuna dikkat çeken Moneta, “Türkiye’de BES son 5 yılda yıllık yüzde 30’u bulan büyümeler gösterdi” diye konuşuyor. Avrupa’da, Rusya ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu Orta ve Doğu Avrupa pazarlarının gelecek potansiyeline çok güvendiklerini söyleyen yönetici, “Türkiye’de BES fonlarının GSYİH içerisindeki payı şu anda yüzde 1'ler düzeyinde. Önümüzdeki 10 yıl içinde bu oranın yüzde 5 olması bekleniyor. Aviva olarak biz 2007'deki net kârımızı 2012'de iki katına çıkarmak hedefindeyiz” diye konuşuyor.

Aviva, bireysel emeklilik alanında Türkiye’de Sabancı Grubu ile ortak. Moneta, ikinci yılını tamamlamak üzere olan AvivaSA ortaklığından çok memnun olduklarını söylüyor ve ekliyor:

“Sabancı ile ortaklığımız sayesinde şu anda pazardaki hiçbir yabancı oyuncunun sahip olmadığı bilgi birikimine sahip olduk. Ayrıca Akbank’ın sigorta ürünlerini satma konusunda artan güçlü performansı, bizi gelecek için heyecanlandırıyor. ”

Moneta, Aviva’nın Türkiye’de büyüme hedefinde olduğuna dikkat çekiyor. “Organik büyüme için planlar hazır” diyor. AvivaSA’nın emeklilikte sektör liderliğini sürdüreceğini, hayat branşında yeni ürünlerle daha çok pay hedeflediğini söylüyor. Yeni yatırıma da sıcak baktıklarına işaret eden yönetici şöyle devam ediyor:

“Kısa süre önce Hollanda’daki şirketimiz Delta Lloyd’u halka açma kararı aldık. Bu kararla önümüzdeki dönemde 1,1 milyar Euro’luk bir nakit yaratılması bekleniyor. Dolayısıyla paramız var. İlgimiz, iyi bir ortağımız ve yönetimimiz de var. Yani fırsat olursa Türkiye’de inorganik büyümeye açığız. Pazarda da bu açıdan potansiyel olduğunu görüyoruz.”

Aviva Avrupa CEO'su Andrea Moneta ile Aviva’nın yeni Türkiye planını konuştuk:

Avrupa’da hayat ve emeklilik sigortalarının performansı ne yönde gelişiyor? Kriz pazarı nasıl etkiledi?
Hayat ve emeklilik sigortalarında Avrupa, dünyanın en büyük pazarı konumunda. Avrupa’da toplam finansal pazarın büyüklüğü 40 trilyon Euro düzeyinde. Hayat ve emeklilik fonlarının büyüklüğü ise 4 trilyon gibi önemli bir rakama yaklaşıyor.

Uzun vadeli birikim açısından hayat sigortaları, Avrupa pazarı için hala önemli bir ihtiyaç. Ancak bugün gelinen noktada pazarın oldukça durağan olduğu söylenebilir. Büyüme hızı, ülkeler bazında değişiyor. Büyük gelişmiş pazarlarda yılda tek haneli büyümeler görülüyor.

Uzun vadeli bir yatırım aracı olduğu için emeklilik ve hayat sigortaları dönemsel dalgalanmalardan çok fazla etkilenmiyor. Burada uzun vadede birikimleri en iyi şekilde koruma ihtiyacı öne çıkıyor. Sonuç olarak Avrupa’da büyük bir pazar var ve bu pazar krizden çok fazla etkilenmedi. Aksine kriz insanların her zaman işlerin iyi gitmediğini hatırlamalarını sağladı. Ama tabi kriz nedeniyle tasarruf miktarında bir miktar azalama yaşandı. Sonuçta insanlar krizde daha az kazanıp daha az harcadı.

Aviva Avrupa’da ne kadar pazar payına sahip? Önümüzdeki dönem hedefi ne yönde?
Aviva Avrupa’da yüzde 4,8 pazar payına sahip. Aslında bu ilginç çünkü Avrupa’da pazar hala çok dağınık bir yapıda bulunuyor. İlk 10 oyuncunun pazar payı toplamı, yüzde 40’ın altında. İlk 5’in pazar payı toplamı çok daha düşük. Dolayısıyla önümüzdeki dönem pazarın daha entegre bir hal alması bekleniyor. Bu pazarda da biz Aviva olarak güçlü konumumuzu koruyacağız. Hali hazırda 15 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bölgenin GSMH’sının yüzde 80’ini kapsıyoruz.

Avrupa’da gelişmiş büyük pazarlar olduğu kadar gelecek vadeden pazarlar da var. Biz Aviva olarak gelişmiş pazarlarda hala yapacak işimiz olduğu düşüncesindeyiz. Bunun yanında Rusya, Türkiye gibi Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinde yüksek potansiyel görüyoruz. d

Türkiye’ye nasıl bakıyorsunuz? Yeni dönemde Türkiye, Avrupa operasyonu içinde nasıl konumlanacak? Beklentiniz ne yönde?
Türkiye, önümüzdeki dönem en hızlı büyüyecek ülkelerden biri gibi duruyor. Ekonomistler Türkiye’nin krizden etkilendiğini ama pek çok ekonomik göstergenin yönünde gittiğini söylüyor. Bu zorlu dönemlerde Türkiye bir avantaj yakalayabilir.

Türkiye, 70 milyonun üzerine nüfusuyla çok büyük bir pazar. Bizim de bu pazarla ilgili görüşlerimiz çok olumlu.

Türkiye’de Sabancı Grubu ile ortaklığınızdan memnun musunuz?
Sabancı Grubu ile de güçlü bir işbirliğimiz var. Önümüzdeki günlerde bu ortaklığın 2’nci yılını kutlayacağız. Bu ortaklığın başarısından çok memnunuz. Akbank’ın sigorta ürünlerini satma konusunda artan güçlü performansı da bizi gelecek için heyecanlandırıyor.

AvivaSA şu anda emeklilik pazarında lider şirket konumunda. Önümüzdeki dönem de bu konumumuzu korumak hedefindeyiz. Pazardaki rakiplerimize oranla çok daha fazla büyüme potansiyeline sahip olduğumuzu düşünüyoruz. Türkiye’nin en güçlü bankası bizimle ve çok güçlü bir dağıtım ağına sahibiz. Avrupa ekibinin de desteğiyle önümüzdeki dönem pek çok yeni ürünü pazara sunma imkanı bulacağız. Türkiye henüz gelişmekte olan bir pazar. Çok az sayıda ürün pazara sunulmuş durumda. Örneğin İngiltere’de bugün hayat branşında 100’den fazla ürün var. Biz bunlardan Türkiye pazarına uygun olanları seçip yakın zamanda pazara sunmayı planlıyoruz. Emeklilikte yüzde 21 düzeyinde pazar payımız var. Aynı oranı hayat branşında da yakalamak hedefindeyiz.

Pazarın önümüzdeki dönem nasıl gelişeceğini düşünüyorsunuz? Aviva ne hedefliyor?
Türkiye’de BES fonlarının GSYİH içerisindeki payı şu anda yüzde 1'ler düzeyinde. Önümüzdeki 10 yıl içinde bu oranın yüzde 5 olması bekleniyor. Aviva olarak biz 2007'deki net kârımızı 2012'de iki katına çıkarmak hedefindeyiz.

Türkiye’de bireysel emeklilik pazarı yeni satın almalara çok açık. Aviva’nın yeni yatırım planı olabilir mi?
Çok belirgin bir şey söylemem mümkün değil. Ancak, Türkiye’ye inandığımızı, bizim için çok önemli bir pazar olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’deki ortağımızla birlikte bu pazara yönelik önemli bir tecrübemiz var. Sabancı ile ortaklığımız sayesinde şu anda pazardaki hiçbir yabancı oyuncunun sahip olmadığı bilgi birikimine sahip olduk. Açıkçası Türkiye’de büyümek istiyoruz. Büyüme de iki türlü olur. Ya yaparsınız yani organik büyürsünüz ya da alırsınız. Organik büyüme yönünde tüm planlarımız hazır.

Diğer yandan kısa süre önce Hollanda’daki şirketimiz Delta Lloyd’u halka açma kararı aldık. Bu kararla önümüzdeki dönemde 1,1 milyar Euro’luk bir nakit yaratılması bekleniyor. Dolayısıyla paramız var. İlgimiz, iyi bir ortağımız ve yönetimimiz de var. Yani fırsat olursa Türkiye’de inorganik büyümeye açığız. Pazarda da bu açıdan potansiyel olduğunu görüyoruz.

Avrupa’daki Yeni Yapı Ne Getirdi?

Hedefte Büyüme Var
Aviva Avrupa’da yeniden yapılandı. Büyüme fırsatı gördüğü Avrupa operasyonlarını tek çatı altında topladı. Yeni bir strateji ve yönetim yapısı oluşturdu. Bu yeni yapı ile Batı Avrupa pazarına daha çok hakim olacağız. Doğu Avrupa pazarının gelişen piyasalarını da yakından izleme imkanı bulacağız. Gelecek 5 yılda 4 trilyon Euro’luk prim üretimi hedefliyoruz. Ayrıca “Tek Aviva, iki katı değer” hedefiyle 2012’de hisse başına toplam gelirlerin de ikiye katlanmasını öngörüyoruz.

Çapraz Satış Artacak
Yeniden yapılanma sürecinde, önce pazarı girişimci bir bakış açısıyla değerlendirdik. Müşterilerimizi yeniden ele aldık. Sonuçta işimizi daha fazla müşteri odaklı yapılandırmamız ve yönetmemiz gerektiğini gördük. Avrupa’da sigorta sektöründe çapraz satış rasyosu, 1,1-1,3 arasında. Bu, bir sigorta şirketinin bir müşterisinin ortalama 1,1-1,3 ürüne sahip olduğunu gösteriyor. Oysa sektör geneli için bu rasyo 3 düzeyinde. Yani sektörde bir müşteri farklı şirketlerde satın aldığı 3 ürüne sahip. Oysa doğru bir yapılanma ile bir şirket bir müşterinin tüm ihtiyacını karşılayabilir.

Dağıtım Kanalı Genişledi
Biz Aviva Avrupa olarak müşterilerimize, farklı ürün ve servisleri daha etkin bir şekilde sunmak için dağıtım kanalımızı genişlettik. Eskisinin 2 katı büyüklükte yeni bir yapı kurduk. Diğer yandan Avrupa’ya Avrupa coğrafyası olarak baktık. Avrupa pazarlarını ayrı ayrı mercek altına alıp çok çeşitli fırsatlar gördük. Örneğin biz Avrupa’nın en büyük bankasürans ağına sahibiz. Avrupa’da çeşitli bankalarla 46 ayrı anlaşmamız var. Bu 20 bin düzeyinde banka şubesi anlamına geliyor. Bir pazarda bir grup müşteri için geliştirdiğimiz yenilikleri, Avrupa’daki yeni yapılanmamız sayesinde farklı pazarlarda farklı müşterilere de ulaştırabileceğiz.

Hande D. Süzer
hd[email protected]


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.