"Yeni ürün hareketi"

Son yıllarda sigorta sektörü yeni ürün çıkarma anlamında en parlak dönemini yaşıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni ürün hareketi


Bundan 5 yıl öncesine kadar yılda birkaç yeni ürünle yetinen sigorta şirketleri, bugün ayda en az 3 yeni ürünle müşteri karşısına çıkıyor. Bu tabloda artan rekabetin etkisi büyük... Sektör profesyonelleri, gelecek dönemde yeni üründe daha da hızlanacaklarını söylüyor. Rotada ise bireysel müşterilerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerin yanı sıra KOBİ'lere özel sigortalar var. Birkaç yıl öncesine kadar sigorta denildiğinde Türkiye'de akla sağlık, kasko ve doğal afetleri kapsayan sigortalar gelirdi. Ancak, bugün aldığınız bir alyans için bile sigorta yaptırabiliyorsunuz. Ödünç kullandığınız araçla üçüncü kişilere vereceğiniz hasar da sizle birlikte sigorta altında olabiliyor. Her türlü meslek grubuna yönelik ince detaylarla hazırlanmış birçok sigorta ürünü bulmak da mümkün. Bu pozitif tablo, sigorta sektöründe hızlı bir yenilenme ve çeşitlenmeyle oluştu. Aslına bakılırsa son 5 yıldır mevcut potansiyeli değerlendirmek isteyen sigorta şirketleri, farklı dağıtım kanalları üzerinde, yeni ürünlerle portföylerini büyütme yoluna gidiyor. Bu gelişmenin arkasında ise artan milli gelirin yanı sıra, değişen mevzuat ve yabancı sigorta şirketlerinin hakimiyetinin artmasıyla ortaya çıkan sıkı rekabet şartları yatıyor. 2007'den itibaren AB'ye uyum çalışmaları kapsamında devlet destekli tarım sigortaları, mesleki sorumluluk sigortası, seyahat sağlık sigortası, işsizlik sigortası gibi çok sayıda sigorta çeşidi hayata geçti. Özellikle sorumluluk sigortaları sektörün ilgi odağı oldu. Kamuoyunda artan sorumluluk bilinci ve mahkemelerin aldığı tazminat kararları da bu yükseliş trendini destekledi.

SEKTÖRÜN DİNAMOSU DEĞİŞTİ
Sigortacılar yaşanan bu gelişmelerden son derece memnun... Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "Türk sigorta sektörünün, ürün çeşitliliği açısından gelişmiş ülkelere göre istenilen seviyede olmadığını söylemek haksızlık olur" diyor ve ekliyor:" Ürün çeşitliliği açısından sorumluluk sigortaları dışında Türkiye'nin herhangi bir geri kalmışlığından söz edilemez." Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan da şu anda pazarda bulunan birçok ürünün, içerik ve teminat kapsamı açısından gelişmiş sigorta piyasalarındaki ürünlerle rekabet edebileceğini ifade ediyor. Peki bugüne kadar ürün çeşitliliğinde istenilen düzeye neden gelinememişti?
Sektör yetkilileri, bunu ekonomik gelişmişlik düzeyine ve temel sigorta ürünlerindeki penetrasyon düşüklüğüne bağlıyor. Onlara göre mevcut sistem, "Daha çok sigortalı, daha çok poliçe" ilkesine bağlı ve bu da sektörün dinamosunu oluşturuyor. Ancak, Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Çetin, "Bu durum Türkiye'de radikal ölçüde değişime uğradı" diyor ve devam ediyor: "Artık sigortacılığa yön veren çalışma prensibi geleneksel talep ve beklentiler değil. O nedenle hızlı bir çeşitlenme yaşanıyor."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz