Yeni ürün hareketi

Son yıllarda sigorta sektörü yeni ürün çıkarma anlamında en parlak dönemini yaşıyor.

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni ürün hareketi


Bundan 5 yıl öncesine kadar yılda birkaç yeni ürünle yetinen sigorta şirketleri, bugün ayda en az 3 yeni ürünle müşteri karşısına çıkıyor. Bu tabloda artan rekabetin etkisi büyük... Sektör profesyonelleri, gelecek dönemde yeni üründe daha da hızlanacaklarını söylüyor. Rotada ise bireysel müşterilerin farklı ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerin yanı sıra KOBİ'lere özel sigortalar var. Birkaç yıl öncesine kadar sigorta denildiğinde Türkiye'de akla sağlık, kasko ve doğal afetleri kapsayan sigortalar gelirdi. Ancak, bugün aldığınız bir alyans için bile sigorta yaptırabiliyorsunuz. Ödünç kullandığınız araçla üçüncü kişilere vereceğiniz hasar da sizle birlikte sigorta altında olabiliyor. Her türlü meslek grubuna yönelik ince detaylarla hazırlanmış birçok sigorta ürünü bulmak da mümkün. Bu pozitif tablo, sigorta sektöründe hızlı bir yenilenme ve çeşitlenmeyle oluştu. Aslına bakılırsa son 5 yıldır mevcut potansiyeli değerlendirmek isteyen sigorta şirketleri, farklı dağıtım kanalları üzerinde, yeni ürünlerle portföylerini büyütme yoluna gidiyor. Bu gelişmenin arkasında ise artan milli gelirin yanı sıra, değişen mevzuat ve yabancı sigorta şirketlerinin hakimiyetinin artmasıyla ortaya çıkan sıkı rekabet şartları yatıyor. 2007'den itibaren AB'ye uyum çalışmaları kapsamında devlet destekli tarım sigortaları, mesleki sorumluluk sigortası, seyahat sağlık sigortası, işsizlik sigortası gibi çok sayıda sigorta çeşidi hayata geçti. Özellikle sorumluluk sigortaları sektörün ilgi odağı oldu. Kamuoyunda artan sorumluluk bilinci ve mahkemelerin aldığı tazminat kararları da bu yükseliş trendini destekledi.

SEKTÖRÜN DİNAMOSU DEĞİŞTİ
Sigortacılar yaşanan bu gelişmelerden son derece memnun... Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "Türk sigorta sektörünün, ürün çeşitliliği açısından gelişmiş ülkelere göre istenilen seviyede olmadığını söylemek haksızlık olur" diyor ve ekliyor:" Ürün çeşitliliği açısından sorumluluk sigortaları dışında Türkiye'nin herhangi bir geri kalmışlığından söz edilemez." Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan da şu anda pazarda bulunan birçok ürünün, içerik ve teminat kapsamı açısından gelişmiş sigorta piyasalarındaki ürünlerle rekabet edebileceğini ifade ediyor. Peki bugüne kadar ürün çeşitliliğinde istenilen düzeye neden gelinememişti?
Sektör yetkilileri, bunu ekonomik gelişmişlik düzeyine ve temel sigorta ürünlerindeki penetrasyon düşüklüğüne bağlıyor. Onlara göre mevcut sistem, "Daha çok sigortalı, daha çok poliçe" ilkesine bağlı ve bu da sektörün dinamosunu oluşturuyor. Ancak, Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Çetin, "Bu durum Türkiye'de radikal ölçüde değişime uğradı" diyor ve devam ediyor: "Artık sigortacılığa yön veren çalışma prensibi geleneksel talep ve beklentiler değil. O nedenle hızlı bir çeşitlenme yaşanıyor."~

HER AY 3 YENİ ÜRÜN
Önde gelen sigorta şirketlerinin performansına baktığımızda yeni ürün hızındaki artış daha net olarak ortaya çıkıyor. Aksigorta, 5 yıl önce yılda 2-3 adet ürünü piyasaya sunuyordu. Üstelik bunu pazar, müşteri analizi ve fizibilite çalışmaları yapmaksızın gerçekleştirirken, şimdi sadece ayda en az 2-3 adet ürünle müşteri karşısına çıkıyor. Generali Sigorta ise 5 yıl önce pazarda 62 ürünle yer alırken, 2011 ilk 4 ayı sonu itibarıyla, bu sayıyı 89'a çıkarmış durumda. Ürün sayısındaki artışın son 5 yılda yüzde 41 olduğunu belirten Generali Sigorta Genel Müdürü Mine Ayhan,"Ürün sayımızla birlikte prim üretimimizde de son 5 yılda yüzde 16'lık artış sağladık" diyor. Zurich Sigorta, son 5 yıl içinde kendisini rekabette ön plana çıkarabilecek 40'tan fazla yeni ürünü piyasaya sundu. Ray Sigorta'nın ürün sayısı da son 5 yılda 73'ten 92'ye çıktı. Pazarın gelişimine paralel olarak 20 yeni ürünü sigorta tüketicisine sunduklarını ifade eden Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, yeni üründe özellikle ev, işyeri, sorumluluk ve KOBİ segmentlerine odaklandıklarını söylüyor. Şu an yaklaşık 140 adet ürün ile hizmet veren Yapı Kredi Sigorta da bunların 15'ini son 5 yıl içinde geliştirdi.

YENİ DÖNEM NE GETİRECEK?
Önümüzdeki dönemde sektörde yeni ürün sunma hızının daha da artması bekleniyor. Çok sayıda şirketin ajandasında buna yönelik planlar var. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, özellikle bireyler ve mikro işletmeler için temel ve türev ürünlerde büyük potansiyel bulunduğunu belirtiyor. "Önümüzdeki 5 yıl içinde farklı dağıtım platformlarında basit, pratik, anlaşılır ve ekonomik ürünlerle bireysel müşterilere odaklanacağız" diye konuşuyor. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, sektörün lokomotifi olan kaza branşında ürün portföyünün çeşitleneceğini söylüyor ve ekliyor: "Çeşitliliğin daha çok hasar/prim oranı düşük, sadık müşteri segmentinde görüleceği kanaatindeyiz." Generali Sigorta, kanal bazında farklılaştırılmış ürünlere ağırlık verecek. Mine Ayhan, yeni ürün oluştururken sosyo-ekonomik ve kültürel açıdan ortaya çıkan yöresel farklılıkları da dikkate alacaklarını ifade ediyor. Güneş Sigorta'nın odağında KOBİ'ler var. Şirket KOBİ'lerin sektörel ihtiyaçlarını karşılayabilecek esneklikte yeni ürünler sunmayı hedefliyor. Ray Sigorta ise bireysel riskleri güvence altına alan ferdi kaza, yangın, sağlık ürünleri ve işyeri poliçelerine olan talebin artacağını öngörüyor. Bu segmentlerde yeni ürünler hazırlamayı planlıyor.

Yeni üründe en hızlı kim?
ANADOLU SİGORTA'DA ÇEŞİT ÇOK

Anadolu Sigorta, son 5 yılda 17 yeni ürün pazara sundu. Mehmetçik Kasko Poliçesi, Kamu Sağlık Uzmanları Bireysel Riskler Sigortası, Nefes Sağlık Sigortası, Trabzonspor Kasko Sigortası ve Balıkçı Tekneleri Sigortası, Fidye ve Kaçırma Sigortası şirketin yeni ürünlerinden sadece birkaçı.
YAPI KREDİ KOBİ'LERE ODAKLANIYOR
Yapı Kredi Sigorta da yeni ürün çıkarmada en hızlı şirketlerden.. Ekonomik fiyatlı bir sağlık sigortası olan Nazar Boncuğum, KOBİ'lere yönelik Kobi işimin, ferdi kaza teminatı üzerine geliştirilen Benim Güvencem şirketin yeni ürünleri arasında yer alıyor.
GENARALİ'NİN PLANI
Generali Sigorta da son dönemde birçok yeni ürünü sektöre kazandırdı. Kişisel sorumlulukları derinlemesine kapsayan Benim Sigortam bunlar içinde en fazla öne çıkanı. Bu ürün aynı zamanda ödünç alarak kullanılan araç ile üçüncü şahıslara verilebilecek zararı dahi kapsıyor.
ZÜRİCH'TE HALKA ARZ SİGORTASI
Zurich Sigorta da yeni ürün hızıyla iddialı bir oyuncu. Şirketin yeni ürünleri arasında Halka Arz Sigortaları, Kefalet Bonosu ve Yönetici Sorumluluk Sigortaları gibi sigorta ürünleri dikkat çekiyor.~

MİNE AYHAN / GENERALİ SİGORTA GM.
"Sorumlulukta potansiyel büyük"


YENİ İHTİYAÇLAR

Dünyada önümüzdeki dönemde ortaya çıkabilecek doğal afetler, iklim olayları, ekonomik, siyasal ve sosyal gelişmeler sigortacılığın gelişim yönünü belirlemede etken olacak. Değişen bu sosyo-ekonomik çevre koşulları yeni sigorta ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçlar da yeni sigorta ürünlerini doğuracak.
ÜRÜN ROTASI
Önümüzdeki dönemde sigorta şirketlerinin özellikle bireysel müşterilere ve KOBİ'lere dönük önemli ürünler geliştireceğini düşünüyorum. Kurumsal poliçelerde de kapsam içine alınabilecek riskler artırılacak. Hızla gelişen ve değişen dünyanın trendlerine baktığımızda, özellikle sorumluluk sigortalarında gidilecek çok yol var. Bu konuda henüz pazarın çok az bir kısmına ulaşmış durumdayız.

DOÇ. DR. GİRAY VELİOGLU / YAPI KREDİ SİGORTA GM.
Çeşitlilik daha çok artacak"


HEDEFTEKİ SEGMENT Kısa ve orta vadede bireysel, KOBİ ve ticari segmentlere birçok yeni paket sunacağız. Özellikle yabancı sermayenin sigorta sektörüne girmesiyle gelen bilgi birikimi sayesinde ve sigorta bilincinin artırılmasına yönelik çalışmaların desteğiyle pazardaki ürün sayısıyla çeşitliliğinin artmaya devam edeceğini söyleyebiliriz.
ÖNE ÇIKAN TEMİNATLAR
Ayrıca yine son dönemde, sigorta teminatlarının yanı sıra "assist" teminatlarının da önem kazandığını ve standart ürünlerle birleştirilerek yeni ürünler oluştuğunu görüyoruz. Yabancı pazarlarda sigorta şirketleri arasındaki rekabetin, ana sigorta teminatları yerine "assist" teminatlarının içeriği konusuna kaydığı da gözlemlerimiz arasında. Özellikle bireysel ve KOBİ segmentlerinde ürün ve hizmet çeşitliliğini artırma anlamında daha çok potansiyel olduğuna inanıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz