Anadolu Markaları’nın ilk durağı İzmir

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, hayata geçirilen “Anadolu Markaları” organizasyonunda yeni dönemin ilk etkinliği İzmir’de gerçekleştirildi.

26.09.2017 15:55:000
Paylaş Tweet Paylaş
Anadolu Markaları’nın ilk durağı İzmir

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde Anadolu işletmelerine ilham olma hedefiyle düzenlenen “Anadolu Markaları” projesinde yeni dönemin ilk organizasyonu Vodafone Türkiye ve Fibabanka sponsorluğunda İzmir’de gerçekleştirildi. Swissotel İzmir’de kentin önde gelen markaları ile KOBİ’leri bir araya getiren açılış organizasyonunun açılışında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin, Fibabanka Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Gencal, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmirli KOBİ’lere seslendi. 

“İzmirli KOBİ’lerin dijitalleşmes

Türkiye için kaldıraç rolü üstlenecek” Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin, şunları söyledi: 

“Dünya ekonomisinin en önemli gündemlerinden biri olan dijitalleşme, reel sektörün can damarı olan KOBİ’lerimiz için vazgeçilmez. Yeni dönemde KOBİ’ler büyüme, markalaşma, ihracat ve kârlılık gibi hedeflerine ancak dijital KOBİ’ye dönüşerek ulaşabilecek. Dolayısıyla KOBİ’lerin rekabette geri kalmaması, hatta varlıklarını devam ettirebilmeleri için dijital ekosistemin bir parçası olmaları şart. Vodafone Türkiye olarak, KOBİ’lerin yüzde yüz dijital yarına hazır olması için sunduğumuz çözümlerle, iş süreçlerine teknolojiyi entegre edip verimliliklerini artırıyoruz. Şimdiye kadar yaptığımız çalışmalarla Türkiye'de işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 48'den yüzde 53'e çıkardık. Hedefimiz daha büyük; Türkiye’nin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz. Sunduğumuz özel çözümler, sabit hizmetler ile müşterilerimizin ve hizmet verdikleri müşterilerin her yerde yüksek mobilite ve verimliliğe ulaşmalarını hızlandırıyoruz. Yarına Hazırım Platformu’nda İzmir’deki şirketlerin de dijitalleşme haritasını çıkardık. İzmir’in dijitalleşme endeksinin yüzde 52 ile Türkiye’nin ortalamasına yakın olduğunu gördük. İzmir’deki ‘yarına hazır’ işletmelerin sayısının artırılması, kuşkusuz Türkiye’nin dijitalleşme skorunun yükselmesinde de önemli bir kaldıraç görevi üstlenecek. Bu kapsamda Anadolu Markaları etkinliği ile İzmir’deki KOBİ’lerin dijitalleşmede yerini alması ve uluslararası pazarlarda aktif faaliyet göstermesi yolunda önemli bir sinerji yarattığımıza inanıyoruz.”

 “Türk finans sektörünün iş yapma modeli yenilenecek” 

Fibabanka Hazineden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Gencal, şunları söyledi: 

"Dijitalleşme, ekonominin her alanında olduğu gibi, global finans sektörünün de odak noktasıdır. 2012 yılında Fintech firmalarına melek yatırımcılar vasıtası ile kullandırılan kredilerin 569 milyon dolardan 5,1 milyar dolara çıkışı ve trendin son üç yılda ivme kazanmış olması bunun en önemli göstergesidir. Şirketlerin büyümesi parasal ve beşeri sermayeye bağlıdır. Türkiye'nin büyüme dinamiklerindeki artışta da, aynı şekilde beşeri sermaye ve dijitalleşme oldukça önemlidir. Dünya ile rekabette Türk finans sektörünün iş yapma modellerini yenilemesi ve maliyet kontrollerini teknoloji ve sinerjiyi göz önüne alarak yeniden yapılandırması, önümüzdeki günlerin ağırlık verilecek konusu olarak ön plana çıkmaktadır. Fibabanka da bu konuda önemli bir değişimin içinde olup, stratejisini ve iş modellerini buna göre kurgulamak üzere adım atmaktadır."

 “İzmir’de tescil edilen marka sayısı 97 bini aştı” 

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, şunları söyledi

“İzmir’de marka yaratmak için herşey var. 2016 yılında tescil edilen marka sayısının 97 bini aşması İzmir’de markalaşmaya verilen önemin ve oluşan bilincin bir işareti. Oda olarak en önemli gördüğümüz marka ise ‘İzmir’. Devamlı olarak İzmir markasına yatırım yapıyoruz. İZTO olarak 2009’da marka şehir çalışması yaptık. Bir logo yarattık, slogan olarak da ‘Yaşanacak Şehir’ sloganını belirledik. Ayrıca Odamız çatısı altında; üyelerimize patent, marka tescil sürecinde danışmanlık hizmeti veriyoruz. Girişimcilere ve yenilikçi projelere destek veriyoruz. ürünlerimize sahip çıkıyoruz. İzmir Lokması ve İzmir Şambalisi gibi ürünlerimiz için coğrafi işaretleri aldık. İzmir Kumrusu, İzmir Tulumu ve İzmir Boyozu için de coğrafi işaret başvurumuzu yaptık. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile İzmir Turizm Tanıtım Vakfı çatısı altında kentimizi tanıtıyoruz, bu seneki sloganımız da ‘İzmir’e Doyamazsın’ oldu.” 

“İzmir son yıllarda beyin göçünde ilk sırada”

 Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar şunları söyledi:

 "Capital-Ekonomist dergisinin Anadolu Markaları projesinde yeni dönemin ilk organizasyonunun İzmir'de gerçekleştirilmesini çok önemsiyoruz. Çünkü, İzmir mevcut potansiyeli, sanayideki yeri, Üniversiteleri, teknokentleri, yükselen sektörleri ile Türkiye'yi geleceğe taşıyacak illerin başında gelmektedir. Son yıllarda beyin göçünde ilk sırada yer alması da nitelikli işgücü ile İzmir'in dijital dönüşüme en kolay adapte olabilecek şehirlerden biri olduğunu ispatlamaktadır. Ege Bölgesi Sanayi Odası olarak çok önemsediğimiz Sanayi 4.0 ve onun altyapısını oluşturan dijitalleşme konusunda Odamızın Sanayi 4.0 eğilim anketinden önemli sonuçlar elde ettik. KOBİ'lerin pazarlamadan bilgi işleme, üretimden lojistik ve insan kaynaklarına kadar organizasyonlarında dijital yatırım açısından yetersiz kaldığını gördük. Bunda da en önemli 3 etkenin, dijitalleşmenin maliyetli olması, böyle bir altyapıya ihtiyaç duymadıklarını düşünmeleri ve nitelikli işgücü eksikliği gelmektedir. Bu noktada KOBİ’ler tarafından dijitalleşmenin tercih değil, zorunluluk olduğunun doğru anlaşılması ve gerek bilgi ve gerekse maddi açıdan desteğe ihtiyaç duyması öne çıkmaktadır.” 

“Gaziantep, Adana ve Kayseri’de devam edecek”

Capital ve Ekonomist Yayın Direktörü Rauf Ateş ise, “Anadolu Markaları” organizasyonu ile her yıl Anadolu’daki KOBİ’lere yaratılan markalara hem markalaşmayı hem de dijitalleşmeyi kapsayan bir bakış açısıyla yaklaştıklarını dile getirdi. Markalaşma ve dijitalleşme konusunda başarılı olan Anadolu şirketlerini öne çıkarmayı ve ödüllendirmeyi amaçladıkların ı dile getiren Ateş, “İzmir’in ardından Gaziantep, Adana ve Kayseri’de devam edecek olan etkinlikler serisiyle Anadolu işletmelerine, dijitalleşen dünyada fark yaratması sürecinde rehberlik edilmesi hedefleniyor” diye konuştu. İzmir’in en büyük markalarının başarı hikâyelerini anlatarak KOBİ’lere dijitalleşen dünyada fark yaratmanın yollarının gösterildiği etkinlikte, KOBİ’lere Vodafone Red Academy tarafından “İşinizi Dijital Dönüşümle Büyütün” başlıklı sertifika eğitimi de verildi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz