“Dijital nesli anlamayan kaybedecek”

Doğan Online ve hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, internet dünyasına doğan dijital nesli anlamanın şirketler açısından bir zorunluluk olduğunu söyledi.

19.09.2017 10:59:000
Paylaş Tweet Paylaş
“Dijital nesli anlamayan kaybedecek”

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen “CEO Club Dijital Ajanda” toplantısında konuşan Doğan Online ve hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, internet dünyasına doğan dijital nesli anlamanın şirketler açısından bir zorunluluk olduğunu vurgulayarak, “Artık çevik olmayan, esnek olmayan, risk alma kabiliyeti olmayan, girişimci ruhu olmayan şirketin tutunma şansı yok. Bu dönemde risk almamak aldığınız en büyük risk olabilir” dedi.

Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde düzenlenen, yeni dönemin ilk CEO Club toplantısı, Metal Yapı Konut etkinlik sponsorluğunda ve KoçSistem co-sponsorluğunda iş dünyasının liderlerini bir araya getirdi. Toplantının “Dijital Kültür” temalı oturumunda konuşan Doğan Online ve hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, şirket olarak geçen yılı yüzde 94 büyüme ile kapattıklarını, bu yıl ise yüzde 50’nin üzerinde büyümeyi hedeflediklerini söyledi. 

"En büyük risk, risk almamak"

Şirketler için ‘dijital kültür’ün giderek daha fazla önem kazandığına işaret eden Boyner, “Bir şirketin aşamadığı bir problem varsa, dönün bakın problem o şirketin ruhundadır. Şirketin ruhu yeniliklere açık değilse, ruhu yaratıcı değilse başarı sağlayamazsınız” diye konuştu. Artık dünyada ‘dijital nesil’ adı verilen ve internet dünyasına doğan bir nesil olduğunu kaydeden Boyner, “Biz dijital ortama doğmadık ama bizim çocuklarımız doğdu. Bu nesli anlamak çok önemli. Bizim müşterilerimiz doğuştan dijital nesil olacak, bunu görmek lazım. Şirket kültürümüzü yeniden inşa ederken bu nesli anlamamız gerekiyor. Artık çevik olmayan, esnek olmayan, risk alma kabiliyeti olmayan, girişimci ruhu olmayan şirketin tutunma şansı yok. Bu dönemde risk almamak aldığınız en büyük risk olabilir” şeklinde konuştu.

 Bu yıl bir AR-GE merkezi kurduklarını ve bazı teknolojileri ürün haline getirmek için çalıştıklarını kaydeden Doğan Online ve hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, şunları söyledi: “Müşteriye önce hangi ürünü göstereceğimize ilişkin algoritmalar üzerine çalışıyoruz. Biz 5 milyon tekil ürünü satışa çıkarıyoruz ve bu ürünlerinden bazılarına 100 ayrı satıcı farklı fiyat giriyor. O zaman, müşteri siteye girdiğinde kimin ürününü ve fiyatını, teslimat süresini görecek? Bu çok önemli bir algoritma ve 150 bin değişkeni içinde taşıyor. Şimdi AR-GE merkezinde bir grup arkadaşımız bunun için çalışıyor.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz