Danone Genel Müdürü Cem Küçükcan, “Bugün geldiğimiz noktada sadece bir yıl içinde ihracatımızı iki katına çıkardık, hedeflerimizin önünde ilerliyoruz” dedi.
Tuba İlze - CAPİTAL
Danone Türkiye Orta Asya ve Kafkasya Genel Müdürü Cem Küçükcan, geçtiğimiz yıl belirledikleri hedefleri aştıklarını belirterek, “Bugün geldiğimiz noktada sadece bir yıl içinde ihracatımızı iki katına çıkararak hedeflerimizin önünde ilerliyoruz” dedi. Gürcistan’dan Moğolistan’a kadar uzanan geniş bir coğrafyanın stratejik yönetim sorumluluğunu üstlendiklerini ifade ederek Lüleburgaz Üretim Yerleşkesinde üretilen sütlü ürünlerin bölgeye ihracatına başladıklarını ve böylece sütlü ürünler ihracatının 2 katına çıkartıldığını ifade etti.
Sütlü ve bitki bazlı ürünler, su ve içecek, anne-bebek beslenmesi ve medikal beslenme kategorilerinde faaliyet gösteren Danone Türkiye, üç yıl önce bu kategorileri tek çatı altında birleştirmek üzere başlattığı dönüşüm yolculuğunun ardından bölgesel liderliğe adım atıyor. Geçtiğimiz yıl medikal beslenme ürünlerinin yerli üretimine başlayan şirket, Gürcistan’dan Moğolistan’a kadar uzanan geniş bir coğrafyanın stratejik yönetim sorumluluğunu üstleniyor. Söz konusu bölgenin Gürcistan’dan Moğolistan’a 10’u aşkın dilin konuşulduğu ve birçok kültürü barındıran yaklaşık 99 milyonluk bir nüfusa sahip olduğuna işaret eden Danone Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya Genel Müdürü Cem Küçükcan, “Medikal beslenme portföyümüzün yerli üretiminde elde ettiğimiz başarı grafiği hem Türkiye’deki yatırımlarımızı artırmamız hem de bölgede stratejik liderliği üstlenmemizle devam ediyor” dedi.
Lüleburgaz Üretim Yerleşkesi yatırımı 1 milyar TL’ye ulaşacak
Danone Türkiye’nin geçtiğimiz yıl Lüleburgaz Üretim Yerleşkesine yaptığı 450 milyon TL’yi aşkın yatırımla medikal beslenme portföyünün yerli üretimine başladığını hatırlatan Küçükcan, “Danone’nin hem sütlü ürünler hem de medikal beslenme ürünleri üreten bu kapsamdaki ilk hibrit fabrikası olma özelliği taşıyan tesis, kapasitesini artırmak üzere yatırım almaya devam ediyor. Üretim hatlarına üçüncüsünü eklemek için toplam yatırım tutarını ise 1 milyar TL’ye ulaştırmayı hedefliyoruz. İç pazardaki ihtiyacı karşılamanın yanı sıra ihracat yaptığımız İngiltere, Macaristan ve Slovakya gibi çok sayıda ülkeye İrlanda ve Kazakistan’ı da ekleyerek ihracattaki ayak izimizi genişletiyoruz” dedi. Medikal beslenme portföyünün yerli üretim ve ihracatında elde edilen başarının Türkiye’nin Danone içerisindeki stratejik önemini pekiştirdiğine vurgu yapan Küçükcan, geçtiğimiz yıl, 2 yıl içerisinde kapasiteyi yüzde 50 artırmayı ve ihracatı 3 katına çıkarmayı hedeflediklerini söyleyerek, “Bugün geldiğimiz noktada sadece 1 yıl içerisinde ihracatımızı 2 katına çıkararak koyduğumuz hedeflerin önünde gidiyoruz. Ayrıca, bu yeni yapılanmayla birlikte kapılarımızı yeni ihracat fırsatlarına da açtık. Bu bağlamda Lüleburgaz Üretim Yerleşkemizde üretilen sütlü ürünlerimizin bölgeye ihracatına başladık. Bu sayede sütlü ürünler ihracatımızı 2 katına çıkardık” dedi.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?