Banka kredileri, son 10 yıldır hızlı bir büyüme trendinde.
Bu
büyümenin lokomotifini ise bireysel krediler oluşturuyor. İhtiyaç ve
konut kredileri başta olmak üzere "tüketici kredileri" adı altında
sunulan ürünler hızla çeşitleniyor, hacim çarpıcı bir ivmeyle artıyor.
2002 yılında 2 milyar TL olan pasta, geçtiğimiz yılın sonunda 162 milyar
TL'ye ulaştı. Her yıl onlarca çeşit yeni ürün sunan bankalar arası
rekabet hızlandı.ürkiye'de tüketici kredileri, 2000'li yıllardan bu yana
hızlı bir gelişim içinde. Ekonomide sağlanan istikrar, düşen faiz
oranları ve artan gelir düzeyiyle birlikte pazar, yıllar itibarıyla
çarpıcı bir ivmeyle büyüyor. 2002 yılında 2 milyar TL düzeyinde olan
toplam kredi hacmi, geçtiğimiz yılın sonunda 162 milyar TL'ye ulaştı.
Bireysel kredi sahibi müşteri sayısı da 1,6 milyon kişiden 14 milyon
kişiye çıktı. Bu süreçte bankaların sunduğu ürünler de müthiş
çeşitlendi. Tüketici kredileri bugün, yeni ürün yaratma konusunda
bankaların en başarılı olduğu alan. Farklı ihtiyaçlara cevap veren konut
kredilerinden bayram kredisi, eğitim kredisi gibi yaratıcı ihtiyaç
kredilerine kadar onlarca çeşit ürün var.
NUT
YARATICI ÜRÜNLER GELİYOR
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?