Değişime gelenler ne yaptı?

Son yıllarda şirketine "büyük dönüşüm" yaşatan lider sayısında hızlı bir artış yaşanıyor.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Değişime gelenler ne yaptı?


İŞ ORTAKLARINA ODAKLANDI

Murat Mediciler, 2010 yılı Ağustos ayında Dell Türkiye kurumsal ürünlerden sorumlu ülke müdürü olarak göreve geldi ve 1 yıldan az bir zamanda beklentilerin üzerinde bir performansla şirketi çok farklı bir noktaya taşıdı. "Şirket benden Dell'i Türkiye'de hak ettiği yere getirmemi ve bunu sağlayacak organizasyonu oluşturmamı bekliyordu" diyen Mediciler, iş başına geldiğinde şirketin pozisyonunu da şöyle özetliyor: "Altyapısı yeni yeni oluşmaya başlamıştı. Pazar payımız artmaya başlamıştı fakat istenen noktadan oldukça uzaktı. Kanal altyapısı da istenen noktada değildi. Dell sunucu pazarında 3'üncü sırada, masa üstü ve diz üstü grupta ise ilk 10'da bile değildi..." Hedefini hızlı büyümek olarak belirleyen Mediciler, büyümeyi getirecek bileşenleri tespit ederek işe başladı. Ekibi takviye ederek güçlendirdi ve düzenli eğitimlerle destekledi. Kanal altyapısını oluşturdu. Şirketi ürün odaklı bir yapıdan çözüm odaklı bir yapıya taşıdı. Servis alanındaki yatırımlarla desteklenen bu değişimin müşterileri tarafından çok olumlu karşılandığını belirten Mediciler, "Bu sayede Türkiye'nin önde gelen projelerine imza attık" diyor. Yaşanan bu dönüşümün rakamlara yansıyan sonuçlarına gelince... Mediciler'le birlikte Dell Türkiye pazardan 6 kat daha hızlı büyüyerek 1 yıl içinde cirosunu yüzde 100 artırdı. Şirket, sunucu pazarında 3'üncülükten 2'nciliğe çıkarken, masaüstü ve dizüstü grupta da ilk 5'e yerleşti.

MÜŞTERİYE YAKINLAŞMANIN ÖDÜLÜ
Teknosa Türkiye'de teknoloji perakendeciliğinin öncüsü oldu. 2000 yılında kurulan şirket, asıl ivmeyi ise son 5 yılda yakaladı. Türkiye'nin en yaygın teknoloji lideri olma yolculuğunda şirkete yön veren de Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane'ydi. Nane, 2005 yılında genel müdürlüğe atandığında şirketin cirosu 300 milyon dolar seviyelerindeydi. Toplam 24 ilde 100 mağazayla faaliyet gösteriyordu. Teknoloji perakendeciliği pazarında henüz mağazalaşma yarışı bu derece hızlı değildi. Ancak tam bir ekip çalışmasıyla liderliği benimseyen Nane, özellikle yenilikçi uygulamalarla Teknosa'ya önemli bir atılım yaşattı. Teknoloji ürünlerinde alım kararını önemli ölçüde etkileyen satış sonrası hizmetlere odaklanması, teknik desteği mağaza içinde veren öncü uygulamalar, müşteri önerileri üzerine gerçekleştirilen yenilikçi çözümler de şirketi müşteriye daha fazla yakınlaştırdı. İnsan kaynağına yönelik eğitimler de Teknosa'yı sektöründe daha farklı bir noktaya oturttu. 2011 yılı sonunda 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı bekleyen Nane, "Bu süreç içinde Teknosa büyüdü ve hep öncü çalışmalara imzasını atarak çıtayı yukarıya taşımaya devam etti. Gelinen noktaya baktığımızda 71 ilde 260'ın üzerinde mağazası ile hizmet veren, Türkiye'nin 7 bölgesine son teknoloji ürünleri ulaştıran bir markanın olduğunu görüyoruz" diyor.

KARA VE VERİMLİLİĞE ODAKLANDI
Aytuğ İğneli, 2009 Haziran ayında Hepsiburada.com'un genel müdürlüğüne transfer oldu. Perakende sektörünün bu deneyimli isminin transfer edilmesinin nedeni ise İğneli'nin sözleriyle şöyleydi, "Sektörün en köklü, en büyük ve en güvenilir markasını sürdürülebilir bir büyüklüğe ve başarıya taşımaktı." İğneli, hedefe doğru ilk adımını 2010'u, şirket için yeniden yapılanma ve değişim süreci olarak belirleyerek attı. Kısa vadeli agresif cirolara odaklanmak yerine geleceğe taşıyacak yatırım ve uygulamalara odaklandı. İnsan kaynağı ayağında lojistikten pazarlamaya, müşteri hizmetlerinden bilgi teknolojileri ve tasarım departmanlarına kadar pek çok alanda profesyonel ve yeni kadrolar istihdam etti. Sistem altyapılarının yanı sıra site tasarımını yeniledi. Pazarlama araçlarını, iletişim dilini yenileyerek farklılaştırdı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz