En özel müşteri

Türkiye'nin önde gelen markaları az sayıdaki "değerli" müşterilerini ve onları elde tutma planlarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
En özel müşteri


ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖZEL ÇÖZÜMLER

Grant Thornton Türkiye Başkan Yardımcısı Nazım Hikmet’e göre son dönemde değerli müşteri sayısını artırmak için “kişiye özel” çözümler ve pazarlama uygulamalarında artış yaşanıyor. Birçok banka ve şirket, değerli kitlenin ayrıcalıklı yönetilmesi stratejisini benimsemiş durumda. Pazarlama uzmanları tarafından bankaların az sayıdaki müşterisi için “özel müşteri” birimleri kurması ve portföyü yüksek müşterileri ayrı bir kanal üzerinden yönetmesi, bu uygulamaların en başarılı örnekleri arasında kabul ediliyor.
MARJ ARTABİLİR
Kâr marjlarının yüzde 1 -2,5 arasında değiştiği hazır giyim ve perakende de özel müşteriler yaratılıp marjların artırılması hedefleniyor. Hikmet, değerli müşterilere uygulanacak doğru stratejilerle bu sektörlerdeki marjın yüzde 4’lerin üzerine çıkarılabileceğini belirtiyor. Bu konuda Louis Vuitton, Chanel, Gucci gibi dünyanın en lüks markaları en değerli müşterilerini elde tutmak için uyguladıkları başarılı stratejileri örnek gösteriyor.
DUYGUSAL BAĞ
Lüks markalar üzerine yazılar yazan ABD’li gazeteci ve yazar Buzz Bissinger de Gucci, Louis Vuitton gibi en değerli müşterileri elde tutmayı başaran markaların, ürün ve avantajlar yanında yaşam tarzı sunduklarını söylüyor. Pazarlama uzmanı Margo Georgiadis de birçok müşterinin artık ürünün sadece işlevselliği ya da fiyatıyla ilgilenmediğini buna karşın ürünle aralarında duygusal bir bağ oluşmasına baktığını belirtiyor. Uzmanlara göre Louis Vuitton, bunun en iyi örneklerinden. Moda markası olan Louis Vuitton, özel müşterilerini Secret Places projesine dahil edip dünyanın en gizli mekanlarını LV ekibiyle keşfe bile götürüyor. Dolayısıyla Louis Vuitton, sadece bir ürün olmaktan çıkıp hayatınızın bir parçası haline geliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz