ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖZEL ÇÖZÜMLER
Grant Thornton Türkiye Başkan Yardımcısı Nazım Hikmet’e göre son dönemde
değerli müşteri sayısını artırmak için “kişiye özel” çözümler ve
pazarlama uygulamalarında artış yaşanıyor. Birçok banka ve şirket,
değerli kitlenin ayrıcalıklı yönetilmesi stratejisini benimsemiş
durumda. Pazarlama uzmanları tarafından bankaların az sayıdaki müşterisi
için “özel müşteri” birimleri kurması ve portföyü yüksek müşterileri
ayrı bir kanal üzerinden yönetmesi, bu uygulamaların en başarılı
örnekleri arasında kabul ediliyor. MARJ ARTABİLİR
Kâr marjlarının yüzde 1 -2,5 arasında değiştiği hazır giyim ve perakende
de özel müşteriler yaratılıp marjların artırılması hedefleniyor.
Hikmet, değerli müşterilere uygulanacak doğru stratejilerle bu
sektörlerdeki marjın yüzde 4’lerin üzerine çıkarılabileceğini
belirtiyor. Bu konuda Louis Vuitton, Chanel, Gucci gibi dünyanın en lüks
markaları en değerli müşterilerini elde tutmak için uyguladıkları
başarılı stratejileri örnek gösteriyor. DUYGUSAL BAĞ
Lüks markalar üzerine yazılar yazan ABD’li gazeteci ve yazar Buzz
Bissinger de Gucci, Louis Vuitton gibi en değerli müşterileri elde
tutmayı başaran markaların, ürün ve avantajlar yanında yaşam tarzı
sunduklarını söylüyor. Pazarlama uzmanı Margo Georgiadis de birçok
müşterinin artık ürünün sadece işlevselliği ya da fiyatıyla
ilgilenmediğini buna karşın ürünle aralarında duygusal bir bağ
oluşmasına baktığını belirtiyor. Uzmanlara göre Louis Vuitton, bunun en
iyi örneklerinden. Moda markası olan Louis Vuitton, özel müşterilerini
Secret Places projesine dahil edip dünyanın en gizli mekanlarını LV
ekibiyle keşfe bile götürüyor. Dolayısıyla Louis Vuitton, sadece bir
ürün olmaktan çıkıp hayatınızın bir parçası haline geliyor.