En son yeniliğim

Coca-Cola'nın CEO'su Muhtar Kent, kendinden sonra göreve gelmeye aday 10 kişiyi belirlemiş durumda...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
En son yeniliğim


GELİŞİM BULUŞMALARI

Gelişim Buluşmaları tüm Henkel yöneticileri için bir yetenek yönetim projesi. Yöneticilerin hem performans hem potansiyelleri sadece kendi yöneticisi tarafından değil, diğer ilgili yöneticiler tarafından da gözden geçiriliyor. Değerlendirmeleri yapılan yöneticilere süpervizörleri tarafından "gelişim buluşmaları" ile birebir geribildirimler yapılıyor. Bu toplantılar sonrasında kişilere gelişim aksiyon planları aktarılıyor. Bu uygulama bize adil değerlendirme, açık geri bildirim ve sürekli gelişim imkanı veriyor.
SOSYAL MEDYA
Çok yakında devreye sokacağımız uygulamalardan biri de tüm şirketi kapsayan bir "Sosyal Medya Politikası". Sosyal medya günümüz yaşamının yadsınamaz bir gerçeği. Fakat eşzamanlı ve geniş kapsamlı doğası gereği çok büyük bir özen ve dikkat gerektiren bir mecra. Sıkça yaşanan örneklerden de görüldüğü gibi küçük bir hata ya da maksadını aşan bir iletişimin büyük problemler yaratma potansiyeli olduğunu biliyoruz. Bu nedenle iş amaçlı kullanımda riskleri minimize edecek bazı kuralların belirlenmesi ve uygulanmasının sağlanması gerekiyor. Üzerinde çalıştığımız yeni uygulamalardan biri bu konuda olacak.

TUNALIOĞLU'NDAN 3 MODELLİ YAKLAŞIM

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, dünyadaki son gelişmelerin her şirket için değişimi zorunlu kıldığını düşünüyor. Zaten o yüzden değişim konusunda çok kararlı bir strateji izliyor. Renault'da hayata geçirilen en yeni uygulama, yönetim takımına dönük. Tunalıoğlu, bu uygulamayı şöyle özetliyor: "Sayısal hedeflere ilişkin eylem planları günlük iş yaşantımızın bir parçası. Bunu her gün yaşıyoruz. Ancak yönetimsel alışkanlıklarımızı değiştirmek ve bunları 'Y kuşağı'nın beklentilerine uyumlu hale getirmek, önemli davranış değişiklikleri gerektiriyor. Bu amaçla her bir yöneticiden beklenen yönetimsel davranışlar, 'Renault Management Way' ile tanımlandı. Liderlik, koçluk ve yol göstericilik ilkelerine bağlı davranış modellerinin, tüm yöneticilerce yaşayarak öğretilmesi ve benimsetilmesi için workshop'lar organize edildi. Temel amacımız, yöneticilerden sayısal sonuçlar dışında, yönetsel davranışları konusunda da ne beklediğimizi açıkça tanımlamak.
Burada liderlik, koçluk ve yol göstericilik çok önemli. Lider bir yöneticiden, çalışanları için iddialı ama ulaşılabilir hedefler oluşturmasını bekliyoruz. Koçluk, çalışanlarına güvenmeyi, eşlik etmeyi, onlara destek olmayı gerektiriyor. Yol göstericilik ise şirketin ihtiyaçlarıyla uyumlu yetkinlik gelişim ihtiyaçlarını öngörerek çalışanların sürekli gelişmesini sağlamayı ifade ediyor. Yöneticilerden bu konuda gelişim planı oluşturmalarını bekliyoruz. Çünkü 2012 hedeflerimizden biri, bu konuda önemli ilerleme kaydetmeleri."

TT'NİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ATAĞI
Türk Telekom ise 2012 gündeminin ilk sırasına sürdürülebilirliği koymuş durumda. Şirket olarak yeni yıla sürdürülebilirlik eğitimiyle başladıklarını söyleyen CEO Gökhan Bozkurt, "25 bin çalışanımıza Türkiye'de yapılmış en kapsamlı sürdürülebilirlik eğitimlerinden birini düzenledik" diyor. Bozkurt, yeni uygulamalarının hedeflerini ve ulaşmak istedikleri sonuçları şöyle anlatıyor: "Sürdürülebilirlik uygulamalarında insan faktörüne büyük önem veriyoruz. Daha önce 1.200 orta ve üst düzey yöneticimize eğitim vermiştik. Sonrasında bu eğitimi tüm kurum geneline yaydık. Bugüne kadar ofislerimizde ve iş süreçlerimizde pek çok sürdürülebilirlik uygulamasını hayata geçirdik. Türkiye'de karbon salımını ölçerek CDP'ye raporlayan ilk telekomünikasyon şirketi olduk. Güneş ve rüzgar gibi alternatif enerji kullanımından görüntülü görüşme teknolojisi telepresence'a, e-eğitimden filo optimizasyon çalışmalarına kadar pek çok sürdürülebilirlik projesi gerçekleştirdik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz