"Mastercard'dan sürdürülebilirlik atağı"

Global ticaretin önemli oyuncularından biri olan mastercard,sürdürülebilirlik kapsamında önemli bir çalışmaya imza attı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Mastercard'dan sürdürülebilirlik atağı
ŞİRKETLERİN uluslararası bir yapıda büyük organizasyonlar haline gelmeleri onlara toplumsal ve çevresel sorumluluklar da yüklüyor. Sürdürülebilirlik kavramıyla birlikte iş yapış şekilleri şirketleri tüm tedarik zinciri sürecinde sorumlu davranmaya itiyor. Global ticaretin önemli oyuncularından biri olan MasterCard da sürdürülebilirlik kapsamında önemli bir çalışmaya imza attı. Şirket, Boğaziçi Üniversitesi ile bir araya gelerek, Frekans Araştırma şirketinin de katkılarıyla 29 büyük il için bir yıldan fazla süren detaylı bir çalışma yaptı ve bu yıl mayıs ayında "Türkiye'nin Şehirleri Sürdürülebilirlik Araştırmasının sonuçlarını bir kitapçık olarak lanse etti. Kalkınmanın ekonomik yönü kadar sosyal ve çevresel etkilerinin giderek önem kazandığını ve "sürdürülebilir kalkınma"nın her geçen gün daha çok üzerinde düşünülen bir kavram haline geldiğini gören MasterCard, ekonomik performans kadar çevresel ve sosyal başlıkları da çalışmaya dahil etti. Türkiye'nin Şehirleri Sürdürülebilirlik Araştırması'nın hedefi, illerin fotoğraflarını çeken rehber niteliğinde bir çalışma olmasıydı. MasterCard Güney Doğu Avrupa Genel Müdürü Mete Güney ile MasterCard'ın sürdürülebilirlik alanında yaptığı çalışmaları ve bu önemli araştırmayı konuştuk. Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümü öğretim görevlisi Refik Erzan da araştırmayla ilgili ayrıntılı bilgiler verdi.

MasterCard'da sürdürülebilirlik stratejisi ne zaman başlatıldı?
- Mete Güney: MasterCard Worldwide olarak, dünyada finans kuruluşları, kamu kuruluşları, işletmeler, iş yerleri ve kart sahipleri arasındaki ekonomik bağlantıyı sağlayarak ticaretin gerçekleşmesini sağlıyoruz. Bundan dolayı da kendimizi "ticaretin kalbi" olarak konumlandırıyoruz. içinde bulunduğumuz sektör nedeniyle de dünyada ve Türkiye'de ekonomik hayatın ve davranışların değişimini yakından gözlemleyebiliyoruz. Bunun yanı sıra dünyanın pek çok ülkesinde trendleri anlamak için üniversiteler ile ortak çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmalardan biri de MasterCard Worldwide'ın gerçekleştirdiği ve küresel ekonomik merkezleri inceleyen "Dünya Ticaret Merkezleri Araştırması." Biz bu çalışmayı Türkiye özelinde gerçekleştirmek istedik.

MasterCard Türkiye'de sürdürülebilirlik alanında yaptığınız bu çalışmadan bahsedebilir misiniz?

- M.G.: 2010 yılında Boğaziçi Üniversitesi ile bir araya geldik ve MasterCard'ın küresel olarak gerçekleştirdiği akademik araştırmalara benzer bir çalışmayı, kapsamını geliştirerek Türkiye'de gerçekleştirmek istediğimizi söyledik. Bu amaçla Frekans Araştırma şirketinin de katkılarıyla Türkiye'nin tüm bölgelerini kapsayan 29 büyük il için 1 yıldan fazla süren detaylı bir çalışma yapıldı ve bu yıl mayıs ayında "Türkiye'nin Şehirleri Sürdürülebilirlik Araştırması"nın sonuçlarını bir kitapçık olarak lanse ettik. Çalışma süresince istatistiki veriler titizlikle tarandı ve çıkan sonuçlar 29 ilde üst düzey yöneticilerle gerçekleştirilen görüşmeler ışığında yeniden değerlendirildi.
Dünyada benzeri az bulunan bu kapsamlı araştırmayla Türkiye'nin illeri ekonomik, sosyal ve çevresel boyutta değerlendirildi ve mevcut durumlarının bir fotoğrafı çekildi. Kullanılan yüzlerce istatistiki verinin yanı sıra, illerin mevcut durumunu kendi iş dünyalarının gözünden de değerlendirmesi ise çalışmanın en önemli ve ayırt edici yönlerinden biri.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz