Mastercard'dan sürdürülebilirlik atağı

Global ticaretin önemli oyuncularından biri olan mastercard,sürdürülebilirlik kapsamında önemli bir çalışmaya imza attı.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Mastercard'dan sürdürülebilirlik atağı


Sürdürülebilirlik alanında yaptığınız bu çalışmalar şirketin iş sonuçlarına nasıl katkıda bulunuyor?
- M.G.: MasterCard, ticaretin olduğu her yerde var olan bir şirket. Alışverişin olduğu her yerde teknolojimiz ve uzmanlığımızla ödemelerin güvenli, kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyoruz. Finans kuruluşları, kamu kuruluşları, işletmeler, iş yerleri ve kart sahipleri arasındaki ekonomik bağlantıyı sağlayarak ticareti mümkün kılıyoruz. Başarımızın uzun vadede devam etmesi için dünyadaki hızlı değişimi çok iyi okumamız ve ürün ve hizmetlerimizi buna göre şekillendirmemiz gerektiğine inanıyoruz. Bugün Türkiye'de kartlı harcamaların miktarı yıllık 200 milyar TL'yi aştı. Bu, kişisel harcamaların yüzde 26'sına karşılık geliyor. Ekonomik gelişme, nakitten karta geçiş ve yeni ürünler ile birlikte bu artış devam edecek. Ancak bu artışın devam edebilmesi için de sürdürülebilirlik çok önemli.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Sürdürülebilirliğin önemi nedir size göre?
- M.G.: Eğer bir yerde kalkınma sürdürülebilir değilse, bu aslında uzun vadede ekonomik risk demektir. Sürdürülebilir kalkınmanın iş dünyasının gündeminde her geçen gün daha çok yer almasının nedenlerinin başında da bu uzun vadeli başarı vizyonu yer alıyor. Ticaretin kalbinde olan bir şirket olarak sürdürülebilirlik herkes gibi bizim için de bu nedenle önemli.

Araştırmadan hangi kesimlerin yararlanmasını amaçlıyorsunuz?
- M.G.: Gerçekleştirmiş olduğumuz Türkiye'nin Şehirleri Sürdürülebilirlik Araştırması'nı bu yaz başında iş dünyası, yerel yönetimler ve STK'larla paylaştık ve çok olumlu tepkiler aldık. Özellikle çalışmanın kapsadığı 29 ilin yerel yöneticileri, sanayi ve ticaret odaları bize ulaşarak çalışmadan çok faydalandıklarını söyledi. istanbul'da gerçekleştirdiğimiz tanıtım toplantımızın ardından araştırmada öne çıkan Eskişehir ve Kayseri gibi illerin sanayi odaları ile işbirlikleri gerçekleştirdik. Örneğin mayıs ayında Eskişehir Sanayi Odası'nın davetlisi olarak Eskişehir'e giderek araştırmamızı Sayın Vali ve Belediye Başkanı, iş çevresi, akademisyenler ve basına sunma fırsatı bulduk. Önümüzdeki dönemde benzer ziyaretlerimiz olacak. Birçok sivil toplum kuruluşu da arayarak çalışmamızdan faydalandığını söyledi. ilk kez bu alanda bir çalışma yapmamıza rağmen aldığımız olumlu tepkiler bizi bu alanda çalışmalara devam etme konusuda yüreklendirdi.

Araştırmayla ilgili ayrıntılı bilgi almak için sayın Refik Erzan'a da birkaç sorumuz var. Bize Türkiye'nin Şehirleri Sürdürülebilirlik Araştırması projesinin öyküsünden bahsedebilir misiniz?
- Refik Erzan: MasterCard'ın uluslararası alanda yürüttüğü, dünyanın ticaret merkezi olan şehirlerle ilgili bir çalışması var. MasterCard Türkiye ofisi de benzer bir çalışmayı Türkiye'de daha geniş kapsamlı olarak yapmak istedi. Beraber oturup işin ticaret boyutunun yanı sıra, ekonomik, sosyal ve çevresel sorunların tamamını kapsayan Türkiye'de şehirlerin sürdürülebilirliğini ölçümleyen bir çalışma yapmak istedik. Boğaziçi Üniversitesi olarak bu çalışmanın akademik boyutunu yürüttük. Beklediğimizden ilginç sonuçlar ortaya çıktı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz