Zor dönemin en hızlıları

Perakendede yeni gelişmeler var. Zorlu ekonomik koşullara, artan kiralara ve yükselen dövize rağmen, bazı kategoriler hız kesmeden büyümesini sürdürüyor...

12 EKİM, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
Zor dönemin en hızlıları


ORGANİK BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ
UĞUR DEMİREL ŞOK MARKETLER CEO'SU

NASIL BÜYÜDÜK?
2011’den 2014 sonuna kadar satın almalarla büyüdük. 2015’ten itibaren yeni bir iş modeli benimsedik. İnorganik büyümemizin yanında oluşturduğumuz iş modelimizle organik büyümeye de başladık. 2014’ü 2 bin 200 mağazayla kapattık. 2017’ye kadar yaklaşık 2 bin 900 yeni mağaza açtık.
EN HIZLIYIZ Son iki yılda mağaza sayısı bakımından Türkiye’nin en hızlı büyüyen perakendecisi olduk. Büyüme sırrımız müşteriye sağladığımız yakınlık ve fiyat odaklı iş modelimiz. Şirketimize çok fazla mağaza açılış talepleri geliyor. Önümüzdeki dönemde mağaza sayımızı daha da artırarak büyümemizi organik şekilde sürdürmeyi hedefliyoruz.



EN YÜKSEK HIZ İNDİRİM MARKETLERDE
SELÇUK TUZCUOĞLU BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ

2017 ZORDU
2017’de artan ekonomik sıkıntılardan dolayı tüketiciler ucuzluk marketlerine yöneldi. Bu sebeple en büyük gelişme A101, Şok ve BİM gibi market zincirlerinin mağaza sayılarında gözlendi. Buna karşılık e-ticaretin gittikçe önem kazanmasıyla ev elektroniği gibi alanlarda küçülme yaşandı. Fast food ve giyimde ise canlılık vardı.
EĞİLİM NASIL? 2018’in ilk yarısına, dövizdeki yükseliş ve seçim damga vurdu. Dövizdeki yükseliş aslında tüm perakende dünyasını olumsuz etkiledi. Tüketici de bu aralar acil ihtiyaçları dışındaki harcamalarını ertelemiş durumda. Ekonomik göstergelerdeki olumsuz işaretler, markaların mağazalaşma yatırımlarını çok dikkatli yapmak zorunda olduklarını gösteriyor.



TEKNOLOJİDE NASIL? 


MEDIAMARKT ATAKTA 
Konsolidasyon ve verimsiz noktaları kapatma eğilimi, teknoloji perakendeciliğindeki mağazalaşma hızını düşürmüş durumda. Mediamarkt Türkiye Satın Almadan Sorumlu CPO’su Faruk Kocabaş, “Ama biz hem metrekare hem mağaza sayısı olarak 2016’dan beri hızlı şekilde mağazalaşıyoruz. İki yıldır sektörün iki katı üzerinde büyüyoruz” diyor. Toplam 68 mağazası bulunan şirket, bu yıl 30 yeni mağaza açacak.
LİDERİN PLANI Teknoloji perakende kategorisinin lideri Teknosa’nın 208 mağazası var. Teknosa CEO’su Bülent Gürcan, “Açık ara en yaygın teknoloji perakende zinciriyiz” diyor ve ekliyor: “Sektörünün öncüsü olarak, çok geniş bir tüketici kitlesine hitap ediyoruz. Tüm adımlarımızı tüketicileri dinleyerek ve analiz ederek atıyoruz. Perakendenin geleceği çoklu kanal modelinde. Önceliğimiz, tüketicilerin Teknosa’daki deneyimlerini zenginleştirmek.”



ÜÇ ŞİRKET NASIL BÜYÜYECEK?

MİGROS’TAN 150 MAĞAZA 
Migros, 2018’in ilk çeyreğinde 51 yeni mağazayı faaliyete soktu. Yıl boyunca 120- 150 arasında yeni açılış hedefleniyor. Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, Migros’ta son 2-3 yılda önemli yatırımlar yaptıklarını söylüyor ve ekliyor: “Kipa, Makro ve Uyum’u aldık. 2 bin mağazaya yaklaştık. Migros, yılda 150-200 arasında kendi mağazasını açıyor. Perakendenin büyümesini çok destekliyoruz.”
YATAŞ NE YAPACAK? Geçen yılı yurt içinde 99, yurt dışında 10 yeni mağaza açarak tamamlayan Yataş, bu tempoyu 2018’de de sürdürecek. Yataş Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, planlarını şöyle anlatıyor: “Değişim sürecimizin meyvelerini 2012’den itibaren almaya başladık. 5 yıllık hedefler doğrultusunda yatırımlarımızı tamamladık. Bu yılki hedef, yurt içinde 104, yurt dışında 35 mağaza açmak.”  
PRAKTİKER’İN HEDEFİ 22 mağazasına bu yıl 9 yeni mağaza eklemeyi planlayan Praktiker’in hedeflerini, yönetim kurulu üyesi Hasan Yalçın anlatıyor: “2017’de 3 yeni mağaza açtık. Ancak mevcut mağazalarımızda metrekare büyümesi gerçekleştirerek satış alanımızı yüzde 30’dan fazla artırdık. Haziran 2018’e kadar ise 4 yeni mağaza açtık. Yıl sonuna kadar en az 5 adet daha ekleyeceğiz. 2018 yeniden yapılanma ve mağaza sayısını artırma yılıydı. Mevcut ekonomik koşullara mağazalaşmamızı sürdürüyoruz.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.